Skip to main content
Beantwoord

Weergave netwerk is in de war in de MijnKPN app

• December 27, 2025
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Wat is hier aan de hand? Modem en superwifi zijn omgedraaid in dit plaatje?

Beste antwoord door Erik van KPN

Fijn dat het werkt. Maar wel gek dat de verkeerde weergave niet daadwerkelijk herstelt bij het opnieuw openen van de app. 

Helaas zien we dat de webinterface van het modem nog niet geheel vlekkeloos werkt in een mobiele omgeving. We hebben in de afgelopen update daar verbeteringen in aangebracht, maar zien ook dat dit nog niet altijd overal helpt. De topologiepagina is er daar een van. Je kunt de webinterface ook openen via een reguliere computer. Dat doe je via 192.168.2.254, mijnmodem.kpn of instellen.local

Wat ik zou aanraden is om dan, via de webinterface eens je thuisnetwerk te herstarten. Dit kan in één keer met de knop onder Instellingen > Systeem > Herstart thuisnetwerk. Zo worden je modem en alle aangesloten wifipunten even herstart. Ik denk dat dit de weergave in de app herstelt. En misschien dat het ook wat verbetering brengt op de iPad.

5 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 30, 2025

Dat is inderdaad niet helemaal zoals het hoort, ​@C Claassen. Maar ook niet per sé iets om je zorgen over te maken. Het is waarschijnlijk een weergavefoutje. Zolang je de juiste informatie en instellingen ziet als jij het modem en het wifipunt aantikt, dan is er niets aan de hand. Ik verwacht ook dat dit er weer normaal uitziet als je de app later opnieuw opent. 

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Dank voor uw berichtje. Ik maak mij geen zorgen, het werkt. Ik heb al een paar keer opnieuw gekeken en de storing blijft. Ik baal er wel van want bij het inloggen van het modem werkt bijvoorbeeld topografie niet via de iPad. De software is daar erg grillig in. Ik mag toch verwachten van de kpn dat deze software bijna vrij is van bugs en uitvoerig getest wordt?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 2, 2026

Fijn dat het werkt. Maar wel gek dat de verkeerde weergave niet daadwerkelijk herstelt bij het opnieuw openen van de app. 

Helaas zien we dat de webinterface van het modem nog niet geheel vlekkeloos werkt in een mobiele omgeving. We hebben in de afgelopen update daar verbeteringen in aangebracht, maar zien ook dat dit nog niet altijd overal helpt. De topologiepagina is er daar een van. Je kunt de webinterface ook openen via een reguliere computer. Dat doe je via 192.168.2.254, mijnmodem.kpn of instellen.local

Wat ik zou aanraden is om dan, via de webinterface eens je thuisnetwerk te herstarten. Dit kan in één keer met de knop onder Instellingen > Systeem > Herstart thuisnetwerk. Zo worden je modem en alle aangesloten wifipunten even herstart. Ik denk dat dit de weergave in de app herstelt. En misschien dat het ook wat verbetering brengt op de iPad.

• Auteur
  • Topper
  • January 4, 2026

@Erik van KPN , ik heb de suggestie van u, herstarten van het thuisnetwerk via de webinterface uitgevoerd en nu staat wel alles goed. Echter de topologie pagina via een mobiel device is klote om het maar zo uit te drukken. Ik hoop dat kpn dit snel oplost. Via de computer werkt het echter wel. Maar ik heb nog een andere vraag, als de tv led op het modem brandt en er wordt in de webinterface aangeven interactief tv is beschikbaar en het ip adres is groen betekent dat dan een tv ontvanger van kpn aansluiten en klaar?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 8, 2026

Maar ik heb nog een andere vraag, als de tv led op het modem brandt en er wordt in de webinterface aangeven interactief tv is beschikbaar en het ip adres is groen betekent dat dan een tv ontvanger van kpn aansluiten en klaar?

Ja, dat betekent het inderdaad :) Kan met een kabel, en de TV+ Box of Soundbox kan ook via wifi als je zou willen.