Skip to main content
Vraag

Wifi tools doen het niet in MijnKPN app versie 6.38.0

• February 24, 2026
  • 50 reacties
  • 649 keer bekeken

Sinds laatste update van de app kom ik nadat ik op ‘Mijn Wifinetwerk’ heb geklikt nietmer verder. Als waar ik op die pagina klik leidt ertoe dat ik weer op dezelfde pagina kom. Ik kan geen snelheidstest doen, nog kan ik mijn apparaten zien, of naar wifi instellingen, ouder toezicht instellen (overigens voor mij niet relevant), of naar instellingen gaan. Geen idee hoe dit op te lossen is. Oftewel de laatste update is wat mij betreft geen verbetering, de app is zogoed als niet te gebruiken. 

50 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Sgraaf. De laatste uren komen we dit vaker tegen inderdaad. Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan in de app. Heb je al eens je modem opnieuw opgestart om te testen of dat helpt? 

We gaan er ieder geval mee aan de slag! Dank je voor het melden!

• Nieuwkomer
  • February 24, 2026

Ik heb hier idd hetzelfde probleem. Modrn al geresrt. Als je dan de app opnieuw installeert wert hrt 1 keer goed. Als je daarna de app weer opent staan er geen gegevens meer in mijn wifinetwerk.

• Auteur
  • Topper
  • February 24, 2026

@Arjan van KPN Hi Arjan, ja alles al geprobeerd, modem resetten, app verwijderen van ipad en iphone, deze opnieuw opstarten herinstalleren app, het mag allemaal niet baten, helaas. ​@Denkirs de app doet het na opnieuw installeren of resetten modem bij mij niet eens 1 keer, oftewel doet het gewoon niet. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 24, 2026

Hier hetzelfde probleem. Wifi werkt prima maar onder mijn wifi geen gegevens zichtbaar. Blijft maar zoeken. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 24, 2026

Na de update van KPN einde  vorig jaar begonnen de problemen. 3x contact gehad, alles geprobeerd maar wifi blijft vele malen slechter als voor de update . En ja ik heb alles opnieuw gereset en alle wifi punten separaat opnieuw geïnstalleerd. 

• Deelnemer
  • February 24, 2026

Ja hier hetzelfde, modem herstart wifi punten werken niet meer maar kan ze niet koppelen omdat de app geen wifi tools laat zien. Kpn medewerkster gesproken maar die kon na 45 minuten ook niets meer bedenken. Online inloggen in het modem lukt wel maar daar zie ik dan de wifi punten niet hoewel ze wel een groen lampje hebben.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 24, 2026

@tiesto77  dat heb ik dus exact ook zo. 

• Deelnemer
  • February 24, 2026

@tiesto77  dat heb ik dus exact ook zo. 

Heel vervelend. Heel de dag al... en het werkt maar niet alles werkt even goed. 

Gelukkig zie ik dit nu dat ik niet de enige ben, vanmiddag bij de klantenservice wisten ze van niets.

Boob
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • February 24, 2026

Hier hetzelfde “probleem “ als hierboven de app opent wel maar doet verder niets, ook geen enkel apparaat zichtbaar. 

ik ga de modem niet opnieuw opstarten, ben blij dat het eindelijk weer werkt na de update in december uren met KPN aan de telefoon gezeten. 

Groet

• February 24, 2026

Heb hetzelfde probleem zoals boven beschreven. Kan wel online via de modem gebruikers op wifi thuisnetwerk zien

• Deelnemer
  • February 24, 2026

Ook hier dezelfde problemen, niets meer zichtbaar in de app helaas….

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 25, 2026

Hier ook hetzelfde probleem. In de app klik ik op wifinetwerk maar er opent niets. Via webinterface zie ik mijn modem en mijn 2 superwifi versterkers. Wifi werkt ook feilloos. Ik heb de cache van de app gewist, geen resultaat. Modem en wifiversterkers opnieuw gestart (stroom eraf paar minuten). Geen resultaat. Modem en versterkers gereset en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat. Wifi werkt na dit alles weer prima. Mijn conclusie is daarom dat het probleem in de app van KPN zit. Na het verdwijnen van de KPN thuis app is het in de mijnKPN app een ramp! Niets werkt zoals het zou moeten. Al weken zie ik elke keer als ik inlog in de app diverse problemen; wifiversterker(s) niet zichtbaar, versterker(s) wel zichtbaar maar 0 apparaten verbonden, verterker(s) niet meer verbonden dus herstart nodig, modem 0 apparaten verbonden, enz. Ik heb een experiabox v10 en 2 witte superwifi versterkers die beide bekabeld zijn aangesloten. Wifi op modem aan of uit maakt geen verschil. Problemen blijven bestaan maar wifi werkt dus wel. Ik heb dus de app van mijn telefoon maandagavond verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Tot mijn verbazing werkte alles toen prima in de app. Wifinetwerk opende als ik er op klikte en modem en beide wifiversterkers waren zichtbaar en op zowel modem als versterkers waren apparaten verbonden. Fijn, opgelost dacht ik. Vanmorgen keek ik in de app en zag ik dat ik weer terug was bij af. Wifi werkt feilloos zoals te zien is via webinterface maar in de app opent de wifiomgeving wéér niet en zie ik dus niets. Ik heb al zóveel gedoe gehad de laatste tijd met KPN dat ik er nu bijna klaar mee ben. Jarenlang 3 kpn kastjes gehad met de afspraak dat ik voor 1 betaal. Nu overgestapt naar de nieuwe kpn+ kastjes en nu moet ik ineens voor alle 3 gaan betalen. "Sorry, de afspraak geldt alleen voor de oude kastjes, niet voor de nieuwe." was het argument. Dus als er geld te verdienen is zijn ze er als de kippen bij maar een app probleem aanpakken duurt nu al maanden en wordt maar niet opgelost. Ik heb vanwege mijn wifi problemen al diverse keren gevraagd of ik mijn v10 modem voor een v12 kan ruilen maar nee, dat doen ze ook niet. Ik wordt er langzaam moe van...

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 25, 2026

Service bij KPN is tegenwoordig ver te zoeken. De klantenservice geeft vaak verkeerd advies of begrijpt er zelf niets van. Ben al 3 mnd aan het stoeien met de wifi en het thuisfront raakt steeds gefrustreerder.

wifi die telkens  wegvalt, haperende wifi versterkers ( ook na reset en nieuwe installatie) smart TV,s die vastlopen. KPN is van mening dat je zelf de problemen  maar moet oplossen als hun updates problemen veroorzaken. men geeft je het gevoel alsof het niet aan hen ligt maar aan jou.

Bij KPN is het vaak zo als het eenmaal werkt dan werkt het ook prima. Maar als ze met updates of nieuw zaken komen is het echt een drama bij deze organisatie.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Inmiddels zijn we al wat verder in het onderzoek en we hebben kunnen achterhalen dat alleen V10 gebruikers geraakt worden. De oorzaak van de storing is ook al gevonden, alleen nu nog de oplossing natuurlijk. Daar werken we nog aan, maar de verwachting is dat het vandaag opgelost gaat worden. 

Inmiddels zijn we al wat verder in het onderzoek en we hebben kunnen achterhalen dat alleen V10 gebruikers geraakt worden. De oorzaak van de storing is ook al gevonden, alleen nu nog de oplossing natuurlijk. Daar werken we nog aan, maar de verwachting is dat het vandaag opgelost gaat worden. 

worden nu ok de uitvallendesuperwifi versterkers aangepakt daar klopt ook nis van rode lapjes en toch werken uitvallende versterkers offline meldingen en groene lampjes

kortom het deugd voor geen meter en een tegemoetkoming ho maar

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

Ruil die oude, slecht werkende v10 modems dan eindelijk eens om voor de v12. Telkens als ik om een v12 vraag wordt er gezegd: nee dat doen we niet want de v10 versie is prima. Maar dat zijn ze dus niet. Dit is het zoveelste bewijs dat de v10 versie niet meer deugd. Maar nee, KPN blijft eigenwijs en legt notabene ook nog vaak de schuld neer bij de gebruiker. 

Ruil die oude, slecht werkende v10 modems dan eindelijk eens om voor de v12. Telkens als ik om een v12 vraag wordt er gezegd: nee dat doen we niet want de v10 versie is prima. Maar dat zijn ze dus niet. Dit is het zoveelste bewijs dat de v10 versie niet meer deugd. Maar nee, KPN blijft eigenwijs en legt notabene ook nog vaak de schuld neer bij de gebruiker. 

hebben dezelde software vlgs mij. sinds de laatste update is er een hoop mis met de software en hardware van kpn

• Deelnemer
  • February 26, 2026

Hoi Arjan, het is weer zichtbaar👍

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

Hier nog steeds niet. "Mijn wifinetwerk" opent nog steeds niet. Ook niet na herstart modem.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

@Edje2011 

bij mij idem.

Bij mij ook nog niks

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt nu en mijn modem en superwifi versterkers zijn zichtbaar. Ook zijn er op zowel modem als versterkers apparaten verbonden. Lijkt dus nu goed maar dat had ik een paar dagen geleden ook na herinstallatie van de mijn kpn app dus ik blijf vooralsnog mijn twijfels houden. Wordt vervolgd.....

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

hebben dezelde software vlgs mij. sinds de laatste update is er een hoop mis met de software en hardware van kpn

Deels waar maar er zijn wel degelijk verschillen. Hoewel beide modems recentelijk updates hebben gekregen om op een vergelijkbare manier te functioneren (nieuwe webinterface, mesh-ondersteuning), zijn er belangrijke verschillen:

Verschillende Firmwares: De V10 draait op software die begint met V10.C (bijv. V10.C.24.06.02). De V12 draait op V12.C (bijv. V12.C.25.08.16).

Hardwareverschillen: De V12 ondersteunt wifi 6, terwijl de V10 dat niet doet.

Functionele Verschillen: De V10 ondersteunt pairbonding (voor sneller internet over koper), terwijl de V12 dit niet doet. 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 26, 2026

De wifi optie in de MijnKPN app werkt weer, maar ik moest wel eerst bij de Android opties van de app de 'cache wissen'. Ik had daarvoor meerdere keren zonder succes ingelogd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We krijgen nu ook officieel door dat het weer opgelost zou moeten zijn. Mocht je dat nog niet gelijk merken, volg dan de tip van Ronald hierboven op.