Skip to main content
Antwoord

Wijziging inlog e-mailadres

• August 12, 2025
  • 12 reacties
  • 108 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Om in te loggen op deze en veel andere sites gebruik ik mijn gmailadres en een wachtwoord.
Gezien Zuckerbergs ontembare datahonger wil ik mijn  gmail-adressen, als het enigszins mogelijk is, afschaffen, en in ieder geval zo min mogelijk gebruiken.
Heeft iemand ervaring hiermee en tips hiervoor?

Beste antwoord door HeidiV

@ALLEN: blijft nog mijn vraag: hoe kan ik het email-adres waarmee ik moet inloggen, wijzigen?

@JRe Via de MijnKPN website kan je jouw e-mailadres aanpassen, misschien kan het ook in de app maar die gebruik ik niet.

Klikken op Jouw gegevens, dan op Inloggegevens en dan op je e-mailadres, daar kan je een nieuw e-mailadres instellen:

12 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Wil je gmail geheel verwijderen of alleen adressen 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 12, 2025

@JDD Waar het mogelijk is, wil ik helemaal van Google af. Dus geen Gmail, geen Chrome-browser, geen Google-maps. geen Google zoekmachine, geen  Agenda etc. 

Voor het gebruik van het mailadres zoek ik nog een oplossing, en voor de Agenda zoek ik iets om de oude agenda in een andere over te zetten.

HeidiV
Topper
  • August 12, 2025

Wat heeft dat met  Zuckerberg  te maken ​@JRe ?

Die is van Meta, Facebook, WhatsApp e.d. of heb ik wat gemist en heeft hij nu Google overgenomen?

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Ga naar google type gmail account verwijderen daar staat alles, chrome verwijderen ,maps enz staan onder apps in instellingen  op je pc windows 11 daar kun je ze verwijderen, Maar zoals Heidi V al schreef Google heeft totaal niks te maken met Meta het zijn concurenten .

Leen59
Wijsgeer
  • August 12, 2025

Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, het is overal wat.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 12, 2025

Persoonlijk host ik een domein ergens en heb ik daar mijn mailserver. Voornaam@achter-naam.nl. Voelt net wat veiliger qua data. 

Leen59
Wijsgeer
  • August 12, 2025

@JDD Waar het mogelijk is, wil ik helemaal van Google af. Dus geen Gmail, geen Chrome-browser, geen Google-maps. geen Google zoekmachine, geen  Agenda etc. 

Voor het gebruik van het mailadres zoek ik nog een oplossing, en voor de Agenda zoek ik iets om de oude agenda in een andere over te zetten.

Je hoeft niet aangemeld te zijn bij Google om van hun diensten gebruik te maken, alleen voor Gmail. Ik neem toch aan dat je voor aanmelden op websites niet steeds je Gmail wachtwoord gebruikt?

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 13, 2025

@HeidiV Nee, je hebt niets gemist, Google en Meta zijn niet gefuseerd, maar ik wil wel van beiden af, dan wel ze zo min mogelijk gebruiken.

@Leen59 Ik weet dat je altijd kans hebt om te worden gebeten, maar ik wil de frequentie verlagen, en waar mogelijk proberen te regelen wik mij gaat bijten.

@Ik_Combineer Interessante optie, die ga ik eens nader bekijken. Welke instantie gebruik je daarvoor?

@ALLEN: blijft nog mijn vraag: hoe kan ik het email-adres waarmee ik moet inloggen, wijzigen?

• August 13, 2025

Je kunt bij Microsoft een emailadres aanmaken. Dat eindigt dan op "@outlook.com". Of vertrouw je Microsoft ook niet?

Ik heb verschillende emailadressen bij verschillende partijen. Zo weet 1 partij nooit alles over me.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@JRe, je zou dan het e-mailadres voor de KPN Community willen wijzigen? Dat is een kwestie van een nieuw KPN ID aanmaken en dat vervolgens aan ons (moderators KPN) doorgeven. Dan zorg ik ervoor dat de koppeling tussen jouw account en nieuwe e-mailadres tot stand wordt gebracht. 

Forum|alt.badge.img+7
  • August 14, 2025

@JRe, ik heb sinds een paar maanden een Europese VPN dienst voornamelijk om gratis F1 autoracen te kijken maar waarbij ook e-mail en beveiliging in het pakket zit. Dat is de eerste 2 jaar erg goedkoop (1,60 pm) daarna rond de 5 euro pm. Die e-mail en beveiliging gebruik ik nog niet maar dit bedrijf schijnt op discretie/privacy erg hoog te scoren volgens de diverse onderzoeken.

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • August 14, 2025

@JRe Via de MijnKPN website kan je jouw e-mailadres aanpassen, misschien kan het ook in de app maar die gebruik ik niet.

Klikken op Jouw gegevens, dan op Inloggegevens en dan op je e-mailadres, daar kan je een nieuw e-mailadres instellen: