Skip to main content

3D geprinte houder om de TV+ Soundbox onder de TV te hangen

• August 18, 2025
  • 5 reacties
  • 208 keer bekeken

Garak
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik had mijn KPN Soundbox eerst in een nisje van mijn tv-meubel staan, maar dat werkte niet lekker qua geluid. Daarom heb ik een 3D-geprinte adapterplaat ontworpen waarmee ik de Soundbox onder mijn TV aan de muur kan hangen.

Deze plaat heb ik gecombineerd met de Vogels SOUND 3550 soundbar beugel (artikel nr 8153550). Zo hangt de Soundbox nu netjes en gecentreerd onder mijn TV.

Nu alleen nog een keer zwart filament kopen en daarmee printen, Dan valt de plaat helemaal niet meer op.

Montage
Bij Stap 6b van de Vogels handleiding moet je onderdeel Q draaien, zodat het korte gedeelte aan de beugel bevestigd wordt in plaats van het lange gedeelte.

Op deze manier steken de beugels ver genoeg uit voor de adapter plaat.

Pas eerst de Soundbox op de beugel en de adapterplaat voordat je de TV weer aan de muur hangt.

Print settings
De print die je hier ziet komt van een Ultimaker2+ met een 0.2mm nozzle.

Het is geprint in FDM met een layer height van 0.15 en Gyroid infill (density 18).

De gleuven en gaten voor de voetjes hebben wel support nodig.

Ik heb het stl bestand hiervoor beschikbaar, mag ik dat hier delen? En hoe kan ik dat het beste doen?

August 19, 2025

Hij is binnen, ​@Garak

Voor allen: ik heb het zipbestand met daarin de .stl waarmee je zelf deze houder kunt printen aan het startbericht toegevoegd. Als je erop klikt kun je hem downloaden.

5 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 18, 2025

Ik heb zelf geen 3D printer, maar wilde je toch even complimenteren! Wat leuk en handig gedaan! Ziet er goed uit! 

Forum|alt.badge.img+7
  • August 18, 2025

Ik vind het er fraai uitzien. Nog belangrijker: is het geluid nu ook naar wens? Ik vermoed van wel maar zie het niet expliciet terug in je verhaal.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 19, 2025

Hey ​@Garak, welkom hier! Wat tof dat je dit gemaakt hebt, én dat je dit met de Community wilt delen.

Er zijn verschillende soorten file transfer sites, maar daar verloopt een download vaak wel na verloop van tijd. Dus dan zou je het regelmatig opnieuw moeten plaatsen. Wat ook kan is dat je het naar ons opstuurt. Ik kan het dan als bijlage aan jouw topic hier toevoegen. Je krijgt een privébericht van me, wil je daarop reageren? Dan kunnen we dit regelen 👍🏻 

Garak
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Nog belangrijker: is het geluid nu ook naar wens? Ik vermoed van wel maar zie het niet expliciet terug in je verhaal.

Ik vond het geluid van de box in het nisje niet optimaal. Bovenop het meubel is het goed, maar daar wil ik hem niet hebben staan. En ik merk eigenlijk weinig tot geen verschil tussen op de adapterplaat en bovenop het tv-meubel.

Wat ook kan is dat je het naar ons opstuurt. Ik kan het dan als bijlage aan jouw topic hier toevoegen. Je krijgt een privébericht van me, wil je daarop reageren? Dan kunnen we dit regelen 👍🏻 

Oh, dat is handig! Ik reageer erop!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 19, 2025

Hij is binnen, ​@Garak

Voor allen: ik heb het zipbestand met daarin de .stl waarmee je zelf deze houder kunt printen aan het startbericht toegevoegd. Als je erop klikt kun je hem downloaden.