Skip to main content

Bij het aanzetten van mijn KPN 4K TV onvanger krijg ik alleen digitale ruis te zien op mijn TV. Door de HDMI kabel eruit en er weer in te stoppen krijg ik wel weer beeld. Dat ik witte ruis krijg is een HDCP probleem, wat de KPN 4K ontvanger blijkt te hebben met in iedergeval Philips TV’s. Ik heb een apple TV en een Samsung DVD speler op mijn TV aangesloten, waarmee ik dit probleem niet heb. Er zit dus wat mis met de programmering van de KPN TV ontvanger t.o.v. mijn philips TV. Heb al meerdere malen met klanterservice gebeld, maar deze klacht, die ik meer op het internet zie, word nog niets intern behandeld. Moeten meer mensen met een klacht komen voordat hierwat mee gedaan word. Dit betekent dus dat dit niet snel word opgelost en ik elke keer als ik TV wil kijken de HDMI stekker er in en uit moet doen waar je niet vrolijk van word. Door de kabel er in en eruit te doen komt de HDCP handshake weer opgang en gaat hij het wel doen.

Hoop dat er veel mensen met dit probleem zijn zodat er snel een oplossing kan komen.

Hoi @Joost71, ik lees in dit topic dezelfde ervaringen. Dit moet met een software update opgelost worden. Je bent absoluut niet de enige met dit probleem.
 


Hi Thomas, dat dacht ik al, maar hoe weet ik of hier aan gewerkt word?

Wanneer is de update gereed?


Ik heb daar helaas nog geen concrete informatie over


Mocht je daar informatie over verkrijgen zou ik het zeer op prijs stellen als je deze aan mij doorgeeft.


Ik denk dat je het eerder zult merken dan ik het lees maar als ik het voorbij zie komen zal ik het je melden!


Iedereen die een probleem heeft met witte ruis op de philips tv met de 4k tv ontvanger bij het aanzetten van je tv..

Even een tip ga naar het menu van je ontvanger en ga naar instellingen dan naar beeldscherm en dan naar best mogelijke kwaliteit op deze tv ontvanger en zet deze op sd…. 

en dan is het probleem verholpen!

en als er een update is kan je het wel weer terug zetten..

Ik hoop dat kpn snel met een update komt!!

Succes ermee!

 

 

 

 


Ik zie dat dit 2 jaar geleden is geplaatst, is dit al eigenlijk al opgelost? Wij hebben er ook nog/weer last van. En dan alleen op de Phillips tv