Skip to main content

5 Redenen waarom ik spijt heb van KPN interactieve TV/internet

• July 15, 2020
  • 30 reacties
  • 1159 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2020

Terwijl de kanalen 201 tem 203 helemaal geen programmagegevens hebben.

Dat zijn dan ook snelkoppelingen naar apps. Het zijn geen lineaire kanalen en kunnen dus geen programmainfo hebben.

…SNELKOPPELINGEN
200 Snelkeuze naar Netflix app (Netflix abo nodig)
201 Snelkeuze naar Youtube app
202 Snelkeuze naar Pluspakket on demand (P)
203 Snelkeuze naar Amazon Prime (Amazon Prime abo nodig)

bron

• Auteur
  • Topper
  • July 23, 2020

Net ontdekt, dat mijn VPN verantwoordelijk is voor deze slechte waarden. Zonder VPN haal ik nu idd lichtsnelheid. Niet verwacht, dat een VPN een dergelijke invloed had. Ter info: VPN van Airvpn. Duidelijk dus niet de snelste.

Blijven echter nog vier zwaarwegende punten over op mijn lijst.

Correctie van mijn vorige opmerking. De traagheid van het internet lag niet aan AirVPN. Die gebruikt snelle servers ( 40Gbit/line). Probleem zit in mijn router, die dus slecht met VPN omgaat.
Zeer tevreden verder met AirVPN (ook qua service, snelle reactie)

• Auteur
  • Topper
  • July 27, 2020

Toch nog een vijfde reden ontdekt, waarom ik spijt heb van het KPN abonnement.
Opnames willen niet helemaal correct worden opgenomen. Zit je twee uur te kijken stopt de opname 5-10 minuten voor het eind.
Is de opname van een buitenlandse zender of langer dan een week geleden kan je het eind vergeten (of de film ergens huren).
Is het een opname van een commerciële zender mag je de hele film incl. reclames nog eens kijken (want je kan niet doorspoelen).
Zou prettig zijn als er voldoende tijd aan begin en eind zou worden toegevoegd bij opnames (of instelbaar).

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2021

Vanwege genoemde redenen zojuist mijn abonnement na 1 contractjaar opgezegd.
Ik heb helaas moeten constateren, dat alle problemen nog steeds van kracht zijn. Sterker nog er zijn problemen bijgekomen, zoals:

• gedeeltelijk bekeken opname start niet meer op de plek waar je gebleven bent, maar begint opnieuw.
  • doorspoelen met 30 sec; 5 min en ingetoetst aantal minuten/uren werkt ook niet goed (opname spoelt maar een paar seconden of een paar minuten vooruit).

Volledig onwerkbaar.

Concurrenten hebben ongetwijfeld weer andere problemen, maar deze problemen van KPN wegen voor mij te zwaar.

Internet snelheid is overigens prima.

• Nieuwkomer
  • October 9, 2022

Dezelfde spijt voel ik ook als die van de topicstarter.

De eerste keer, dat ik gebruik maakte van ondertiteling, dacht ik 25 jaar in de tijd terug te gaan. Bij mijn vorige provider totaal geen probleem, eenmaal ingesteld, altijd ondertiteling met een goede leesbaarheid. Dus geen gedoe met 888 en om naar andere functies elke keer weer aan en uitzetten.

Ook het trage vooruitspoelen tijdens reclames is een grote ergenis.

De slechthorende klanten van KPN worden door dit bedrijf niet serieus genomen.

Dus nog een jaar geduld hebben, dan ben ik hiervan verlost.