Skip to main content

Beste,

Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen naar een abonnement met 4K televisie? Ik heb al een aantal jaren Alles in 1 standaard (glasvezel), maar lukt me nergens om 4k tv (incl de ontvanger) te bestellen.

Mvg NiekĀ 

HalloĀ @NPIBeekĀ ,

Het probleem is dat het nu (tijdelijk?) niet mogelijk is om het 4K-pakket te bestellen. Tot zo'n tien dagen terug kon je wel gewoon het 4K-pakket bestellen voor 2,50 per maand. En dan kreeg je daarbij uiteraard ook een 4K-ontvanger bijgeleverd.Ā Er gaat binnenkort vast iets veranderen, maar de mogelijke wijziging is nog niet bekend gemaakt. KPN doet er heel geheimzinnig over en de moderators mogen kennelijk niets zeggen.Ā 

Ik adviseer je om nog een paar dagen te wachten totdat het nieuws wereldkundig is gemaakt.Ā 

Ā 


Bedankt voor je reactie. Dan maar in volle spanning afwachten šŸ˜.


Volgens mij moet je sowieso eerst je Alles-in-1 abonnement omzetten naar Hussel.Ā 


Klopt Nick, maar die keuze krijg je automatisch als je in Mijn KPN zit. Ik zag dat toen ik van de week zelf ging uittesten of ik het 4K-pakket kon bestellen.Ā 


Hallo @NPIBeekĀ ,

Een andere klant ontving de volgende reactie van KPN :Ā 

Door (wereldwijde)leveringsproblemen met chips dreigt er een tekort aan tv-ontvangers te ontstaan. De levertijden kunnen opgelopen naar meer dan 50 weken. Dit heeft o.a. onze 4K ontvangers geraakt.Ā KPN heeft de 4K ontvanger sinds gisteren uit het systeem gehaald.Ā Bestellen van 4K-VAS wordt tijdelijk niet meer mogelijk. Zowel nieuwe klanten als bestaande klanten kunnen de 4K-VAS niet meer bestellen.Ā 

bron :Ā 

Ā 


Bedankt voor de update @NoordzeeĀ 


Nieuwe update @NPIBeekĀ 

Inmiddels heeft een moderator in een ander topic deze reactie geschreven: Ā 

"Wereldwijd zijn er leveringsproblemen waardoor er op termijn een tekort dreigt aan tv-ontvangers. KPN beschikt over voldoende voorraad en schakelt met leveranciers om ook in de toekomst goed voorzien te zijn. Om een dreigend tekort zoveel mogelijk af te wenden, kijken we ook kritisch naar de uitlevering van de verschillende type decoders in lijn met de wensen van de klant. Om die reden hebben we 4K kijken even uit de etalage gehaald omdat hier in sommige gevallen nieuwe apparatuur voor nodig is. Hoe lang deze situatie nog aanhoudt is onduidelijk. Gelukkig is onze voorraad nog voldoende en door onze apparatuur slim in te zetten, kunnen we onze klanten blijven voorzien van de best passende kijkervaring."


Ik heb contact gehad met de klantenservice, zij hebben intern deze optie om het 4K pakket aan te zetten ook niet meer. Het zou mooi zijn dat KPN in ieder geval zijn klantenservice de mogelijkheidĀ biedt omĀ alsnog handmatig het 4K pakket in te schakelen, zonder dat er nieuwe 4K apparatuur wordt meegezonden (klanten zoals ik hebben namelijk de ontvanger al en wensen alleen het 4K pakket van 2,50 euro).


Hoi, @MartijntB1988Ā 

Het enige voor jouw is dat je dan evt. de 4k zenders en het marginale On Demand aanbod kunt krijgen.
Want je hebt vast al een 4k TV en dan zitten de 4k-apps voor Netflix, Youtube, Amazon Prime e.a. al in je televisietoestel!

De Ć©nige zenders die kpn in 4k heeft zijn: Xite, LoveNature en Insight.


Ik heb contact gehad met de klantenservice, zij hebben intern deze optie om het 4K pakket aan te zetten ook niet meer. Het zou mooi zijn dat KPN in ieder geval zijn klantenservice de mogelijkheidĀ biedt omĀ alsnog handmatig het 4K pakket in te schakelen, zonder dat er nieuwe 4K apparatuur wordt meegezonden (klanten zoals ik hebben namelijk de ontvanger al en wensen alleen het 4K pakket van 2,50 euro).

Helaas is het nu inderdaad niet mogelijk om het 4K-pakket te bestellen. Zelfs niet als je al de geschikte ontvanger in huis hebt. Ook handmatig kan KPN het niet voor jou in orde maken.Ā 

Ā 


Hoi,Ā @MartijntB1988Ā 

Het enige voor jouw is dat je dan evt. de 4k zenders en het marginale On Demand aanbod kunt krijgen.
Want je hebt vast al een 4k TV en dan zitten de 4k-apps voor Netflix, Youtube, Amazon Prime e.a. al in je televisietoestel!

De Ć©nige zenders die kpn in 4k heeft zijn: Xite, LoveNature en Insight.

Ook de zenders Xite, LoveNature en Insight Tv, worden door problemen niet meer in 4K uitgezonden. Al een maand of langer zijn er problemen mee en Kpn heeft besloten om het uit te zetten. Ze zijn er mee bezig om het in orde te maken alhoewel het best lang duurt. Ik vind het langzaam aan een blamage worden voor Kpn, dat zo,n groot bedrijf geen 4K (meer) kan leveren, terwijl vele er wel voor betalen.


Zie ook evenĀ DitĀ Ā Ā  bericht waarom 4k niet aan te zetten is


Zie ook evenĀ DitĀ Ā Ā  bericht waarom 4k niet aan te zetten is


Dank je wel voor de link. Word het allemaal weer iets duidelijker. Het dus dus afwachten wanneer we weer van 4K kunnen genieten. De bestaande witte 4K ontvangers van ZTE 8001, zullen dan mogelijk ook vervangen worden omdat die niet meer aan de 4K normen kunnen voldoen.


Zijn er nu helemaal geen 4k uhd kanalen, @ejhĀ ? Ook niet als je het pakket al hebt?


Zijn er nu helemaal geen 4k uhd kanalen,Ā @ejhĀ ? Ook niet als je het pakket al hebt?

Ik heb nog gewoon die 3 4K zenders @PeterG, de klanten die al lang 4K hebben die kunnen gewoon die zenders kijken en on demand.Ā 


Dank je, Dennis. Door de zin ā€œHet dus dus afwachten wanneer we weer van 4K kunnen genieten.ā€ van @ejhĀ kreeg ik meer dan de indruk dat die kanalen helemaal uitgezet waren. (ook omdat er technische problemen mee zijn als hdr).

@Dennis SchreveĀ .


De 3 4K zenders zijn er nog wel, maar de beeldkwaliteit is gewoon HD.

Ā 


De bestaande witte 4K ontvangers van ZTE 8001, zullen dan mogelijk ook vervangen worden omdat die niet meer aan de 4K normen kunnen voldoen.

Dat zou ik betreuren want dat is de enige 4k decoder die nog een display heeft en bij radio luisteren via een soundbar is zo'n display dan best handig.

De 3 4K zenders zijn er nog wel, maar de beeldkwaliteit is gewoon HD.

Op basis waarvan zegt je dat? Volgens mij zijn ze nog gewoon 4k (ook op de 8001), alleen geen HDR meer.


De 3 4K zenders zijn er nog wel, maar de beeldkwaliteit is gewoon HD.

Op basis waarvan zegt je dat? Volgens mij zijn ze nog gewoon 4k (ook op de 8001), alleen geen HDR meer.

Daar ben ik eerlijk gezegd ook wel eens benieuwd naar.


Ik zou het ook jammer vinden als wiite kastjes vervangen zouden moeten worden. De info op display is inderdaad heel praktisch.

Is de beeldkwaliteit van deze 3 zenders bij U dan niet veranderd dan bijvoorbeeld 4 maanden geleden...?

Zie kanaal 34 en 693.

Ā 


Voor zover ik kan zien is er nog wel degelijk verschil tussen beide zenders. Kijk eens naar de beeldscherminstellingen van de ontvanger (Menu > Instellingen > Beeldscherm) of je ontvanger nog wel op UHD@50Hz staat. Bij een firmware update wil dat bij mij nog wel eens terugspringen naar 720P en dan begrijp ik wel dat je geen verschil ziet.


Bedankt voor de info. Dit al geprobeerd voor een tijdje terug, maar mocht niet baten. Kan het niet nogmaals proberen nu, daar ik niet thuis ben... Forum op mobiel.Ā 


De bestaande witte 4K ontvangers van ZTE 8001, zullen dan mogelijk ook vervangen worden omdat die niet meer aan de 4K normen kunnen voldoen.

Dat zou ik betreuren want dat is de enige 4k decoder die nog een display heeft en bij radio luisteren via een soundbar is zo'n display dan best handig.

De 3 4K zenders zijn er nog wel, maar de beeldkwaliteit is gewoon HD.

Op basis waarvan zegt je dat? Volgens mij zijn ze nog gewoon 4k (ook op de 8001), alleen geen HDR meer.

We leveren de 8001 niet meer uit. Maar voor zover ik weet zijn er op het moment in ieder geval geen plannen om ze actief te gaan vervangen.

Wat betreft de 4K zenders, die zijn voor klanten die het 4K pakket al hebben nog gewoon te zien, en ook nog gewoon in 4K. Allen, zoals Henk al aangeeft, doet de HDR het nog niet. Daar wordt aan gewerkt. Als dat opgelost is laten we het op het forum weten. Onder andere in dit topic.


Ik had al eens ergens gelezen dat de 8001 niet meer uitgeleverd werden. Wel zouden ze gelukkig nog ondersteund worden en voorzien van de nodige software. Voor mij hoeven ze ook niet gewisseld te worden als ze straks in het hdr gebeuren mee kunnen.Ā 


Tja, 8001 en HDR. Ik weet niet hoe dat gaat aflopen.Ā