Skip to main content

De mail van vandaag verklaart veel van ons probleem dit weekend om zenders te wisselen via de tv ontvanger : “ Door een fout in de tv-software is er vrijdag en/of zaterdag een KPN tv-storing geweest. Hierdoor kon je misschien een tijdje geen tv-kijken. Sorry hiervoor. De storing is nu opgelost” 

Helaas is het bij ons niet opgelost. De Tv ontvanger reageert niet meer op de LG Magic Remote. Vorige week uitstekend. Nu niks. Ook niet na updates ontvanger. Ook niet na nieuwe batterij. Ook niet na nieuwe koppeling. Want dat laatste lukt niet: bij channel wisseling gebeurt er niks. 

Onze indruk: software oplossing heeft voor ons vervelende gevolgen. Kan dit anders?

Doet ie het wel op de kpn afstandsbediening?

Bij een Arris 5202, 2952 of Arcadyan 2260** is infrarood de enige optie voor bediening bij mijn weten. Dus als het wel met de originele afstandsbediening werkt zou het ook met de LG ab moeten werken. Eerst maar eens op de originele kpn afstandsbediening.

**welke ontvanger heb je?

Hij zou het gewoon nog moeten doen. Aan de software is sinds vorige week niets veranderd.


@Faber11 

Best ik zou eerst de KPN ab opnieuw koppelen zie link

KPN afstandsbediening koppelen of resetten | KPN Community

En vervolgens de LG Magic remote ik weet niet welke STB je heb maar de Magic Remote is niet compatible met de DIW7022 als je die toevallig heb (op de basis functies na)

Heb je geen DIW7022 moet je de LG Magic Remote mogelijk resetten.

De Magic-afstandsbediening koppelen

  1. Zorg ervoor dat je tv aan staat.
  2. Houd de toets 'Setting' op de afstandsbediening ingedrukt en wacht tot het lampje gaat knipperen.
  3. Ga naar 'Menu' en selecteer 'Instellingen'.
  4. Selecteer 'Algemeen'.
  5. Selecteer 'afstandsbediening'.

Bedankt voor het meedenken. Ontvanger is een 2260. KPN afstandsbediening werkt wel. Oplossing is dus nu 2 afstandbedieningen in de hand. 1 voor aan/ uit kastje en zenderwisseling. 1 (de LG) voor de tv instellingen zoals geluid, smart functies. 

Maar verbazing alom dat we de LG niet gekoppeld krijgen terwijl die het vorige week prima deed. De koppeling zoals hierboven beschreven werkt niet. Lampje knipperen: welk lampje? Als ik naar instellingen en algemeen ga dan is afstandbediening niet te selecteren. 

Zodra ik de Magic Remote benut geeft de tv de melding “ u kunt uw settopbox bedienen met de magic remote”. Geweldig. Maar als ik het programma doorloop….helaas, geen koppeling. Magic remote en tv ontvanger zien elkaar niet. 

Andere ontvanger 🙂 ? (we hebben een tweede 2260 in huis. Werkt ook niet) 

Magic remote werkt wel op de tv functies dus dat gaat wel goed. 


@Faber11 

Op zich moet je met de LG remote de Arcadyan HMB2260 kunnen bedienen.

Hoewel ik het zelf niet handig vond (ik had de Arris 2952, maar dat zijn dezelfde ir signalen).

 

Wat je kan doen in de LG tv, de KPN ab ontkoppelen en daarna opnieuw koppelen.

Zie ook hier voor tips. 


Met het infrarood van de ontvanger is dus niks mis. Want de kpn afstandsbediening werkt wel.

Ook de LG remote maakt daar gebruik van; de kpn ontvanger 2260 kan niet op een andere manier bediend worden dan IR.

Het lijkt me dus iets met het LG gebeuren...


Tsja, het LG gebeuren….waar moet ik zoeken

Inmiddels reageerde de ontvanger weer niet op de KPN afstandsbediening. Weer ontkoppelt door alle activiteiten blijkbaar. Zucht. 

Ik wil gerust aannemen dat het iets met het LG gebeuren is maar…...wel heel toevallig dat dit zich precies voordoet in het weekend van de KPN storing. Dat maakt het KPN gebeuren voor mij verdacht. 

Ondertussen is KPN ontvanger weer gekoppeld. We zijn alleen nog niks verder. Is er echt helemaal 0 relatie met de storing. Ik kan het bijna niet aanvaarden. 


Is er echt helemaal 0 relatie met de storing. Ik kan het bijna niet aanvaarden. 

Nee, dat is er niet. Anders hadden zich ook wel meer LG gebruikers zich gemeld. Je bent hier de enige. Er zijn er wel meer actief op dit forum of hebben een account.

Mijn Arris vip2952 werkt nog prima met de Samsung afstandsbediening. Ook na de storing. 2952 en 2260 hebben exact dezelfde software en zijn intern ook voor 99% gelijk.

Je hebt maar één ontvanger?


Nee twee. Allebei dezelfde problematiek. 

`ik denk dat we accepteren dat we voortaan met 2 afstandbedieningen door het leven gaan. 

Of we gaan gewoon het kastje negeren en streamen:) Kastje is zooo old school. 

Bedankt voor jullie meedenken. 

Wat mij betreft sluiten we onze vraag. Hoe dat moet weet ik niet….


@Faber11 

Heb je op de link in mijn bericht geklikt?

Deze: Zie ook hier voor tips.  

 

P.S.

Maar met de KPN ab kan je het volume, aan/uit en source op de LG regelen.

Dus zet de LG code in KPN ab en je kan de meeste dingen met de KPN ab doen.

Behalve app's of zo, maar dan pak je gewoon de LG ab, toch.😉


@Faber11 Het lijkt echt iets van LG heb je nog wel CEC of smartlink aanstaan?

Want je zegt KPN ab doet het wel alleen de Magic Remote niet.

De magic remote werkt ook met andere apparatuur (CEC maar dit moet wel aanstaan)op LG heet dit smartlink of cec.

Ik weet niet waarom dit opeens niet meer werkt maar ik denk ook net als Peter dat dit niets met de storing te maken heeft.

maar kijk eens naar de CEC en smartlink instelling.

Ik heb er een aantal Magic Remotes verschillende types bij verschillende tv toestellen maar was het koppelen niet iets van tandwieltje en toets huisje ?Je krijgt dan een melding van magic remote wordt opnieuw geregistreerd volgens mij.

mvg


Yes!! Ik heb het voor elkaar. De tips in de link van Joop2011 hebben mij verder geholpen want…..ik zat maar op Ch wijziging in het instelprogramma te drukken met de toetsen op de gebruiksaanwijzing. niet doen…...met tandwieltje en ok is het gelukt. 

Hij doet het weer. Dank jullie allemaal!


Yes!! Ik heb het voor elkaar. De tips in de link van Joop2011 hebben mij verder geholpen want…..ik zat maar op Ch wijziging in het instelprogramma te drukken met de toetsen op de gebruiksaanwijzing. niet doen…...met tandwieltje en ok is het gelukt. 

Hij doet het weer. Dank jullie allemaal!

Ja dat zei ik maar dat maakt niet uit fijn dat het opgelost is.

mvg