Skip to main content

Afstandbediening doet het niet meer. Wel op de tv maar niet op kpn. Hoe kan dat?

Vreemd. De ontvanger reageert op geen enkele knop? (uitgezonderd die voor de TV)

Batterijen al ooit vervangen?

Herstart de ontvanger i.i.g. door deze zeker 5 minuten uit te zetten met de schakelaar op de achterkant.


Hoi @Ron87, welkom! Dit is een beetje omgekeerde wereld, dat hij wel op de tv werkt maar niet op de ontvanger. Ik verwacht dan ook dat het probleem hem eerder in de ontvanger zit. Herstart deze eens, zoals Peter al aanraadt. Mocht dat niet helpen, probeer een reset van de ontvanger. Voor de zekerheid kan je ook nog even de batterijen van de afstandsbediening vervangen.


Jammer dat dit bijna het standaard antwoord is ook van de service pagina’s. Maar het heeft nix met de koppeling TV en afstandbediening te maken. Ik had een vergelijkbaar probleem, maar de oplossing blijkt idd net andersom. Het is de bluetooth koppeling tussen TV-ontvanger en afstandbediening die fout is.
de afstandbediening praat met de verkeerder ontvanger of helemaal niet!

“De afstandbediening werkt wel op de TV, maar niet op de TV-ontvanger”
maar gek genoeg wel op de TV-ontvanger die beneden in de huiskamer staat!
Fout gekoppeld dus. Ik heb het als volgt op kunnen lossen…

Via een andere website  (niet die van KPN) ben ik er achter gekomen dat je ook de bluetooth koppeling handmatig kunt doen en kunt verversen.
Stappen:
a. Ik heb de TV-ontvanger beneden uitgeschakeld (van de stroom).
b. de ontvanger boven AAN gezet met de aan-en-uit knop op de ontvanger.
c. Als je dan de 7 en de 9 tegelijk indrukt en die 3 seconden vast houd, begint een blauwlampje te knipperen op de afstandbediening en wordt de bluetooth koppeling opnieuw tot stand gebracht.
d. even testen en voila zowel de TV als de ontvanger kunnen nu weer met de afstandbediening gebruikt worden.

PS. en dan natuurlijk wel even de stroom op de TV-ontvanger beneden zetten.
PS2. een reset van de ontvanger helpt helaas niet en het verwisselen van de batterijen va de afstandbediening ook niet.

/Henk


Admin, toevoeging: heb je een bluetooth ontvanger (de 5202 of de TV+ Box) probeer dan deze stappen


Bedankt Henk. Heb me sufgezocht naar een oplossing en dit werkte voor me. Kpn zou dit ook bij hun FAQ mogen plaatsen. Waardevolle info!


Als het blauwe lampje aan gaat (knippert af en toe) een aantal minuten in de buurt van de ontvanger blijven. Er komt dat een nieuw programma in de afstandbediening. Zodra dat klaar is komt er een bericht op de TV. Het is hiervoor nodig om de voeding van andere TV-ontvangers uit te zetten.

Eventueel is er ook een KNP website waar je een nieuwe afstandbediening kunt bestellen. Die website doet het niet hahahaha… kastje muurtje dus.


Bedankt @Henk vd.Knoop . Ook bij mij ontstond dit probleem na een batterijwisseling van de afstandsbediening. Het is nu opgelost door jouw oplossing (7 en 9 samen ingedrukt houden) toe te passen. Hartelijk dank!