Skip to main content

Goedemiddag op de decoder 5202 .als ik gewoon op npo 1 drukt gaat hij naar glas zender 661 vond het vreemd niet dat ik dat erg vind maar ik wou het maar even mededelen.🙂

 

 

Het zou mooi zijn als HD-"Glas" op 1 eindelijk realiteit is.

Ik meet overigens op bijna alle zenders 12,5Mbps.

De eerste zenders die nog in "gewone" HD kwaliteit zijn zijn Nick Toons, Nick Jr en Nick Music.


En wat gebeurt er als je op twee drukt? 
 

Ga je dan naar 662? 
 

In dat geval zit je waarschijnlijk in de pré-test groep… Dan zijn er vast een paar forumleden die daar stiekem jaloers op zijn. 😉


En wat gebeurt er als je op twee drukt? 
 

Ga je dan naar 662? 

Op mijn ZTE ZXV8001 meet ik op bijna alle zenders HD-"Glas" kwaliteit.

Je blijft overigens gewoon op kanaal 1, 2, etc.

Het lijkt erop dat HD-"Glas" op 1 nu werkelijkheid is en dat er ook veel meer zenders in die kwaliteit aangeboden worden.


@wjb 

Is natuurlijk geweldig nieuws. Een grote stap voorwaarts naar een uitstekende beeldkwaliteit.


 

De eerste zenders die nog in "gewone" HD kwaliteit is is kanaal 52 Nick Toons, Nick Jr en Nick Music.

@wjb

Kan dat zijn omdat dat geen HD-zenders zijn? 

Wat meet je bij Eurosport 2 (36)? Zover ik weet, was die zender tot vandaag ook nooit in HD weergegeven.  


Het was van korte duur want nu lijken de zenders weer "gewoon" HD te zijn. 😕


Dan zijn ze duidelijk aan het testen. 


Dan zijn ze duidelijk aan het testen. 

Daar lijkt het inderdaad op.

Maar dat geeft mij wel hoop dat HD-"Glas" op 1 binnenkort (komende week 😋) werkelijkheid zal zijn en dat er zelfs veel meer zenders in HD-"Glas" kwaliteit beschikbaar zullen gaan komen.


Even warm draaien van kpn?


 

Maar dat geeft mij wel hoop dat HD-"Glas" op 1 binnenkort (komende week) werkelijk zal zijn en zelfs dat er veel meer zenders in HD-"Glas" kwaliteit beschikbaar zullen gaan komen.

Daar lijkt het sterk op. Maar vermoedelijk niet voor de SD-zenders, dus bv niet die drie Nick-zenders.  

Ik vraag me wel af of dat "HD-Glas op 1" ook voor jouw ZTE ZXV8001 wordt gerealiseerd. Want die ontvanger wordt niet meer voor alles ondersteund.    


Wat meet je bij Eurosport 2 (36)? Zover ik weet, was die zender tot vandaag ook nooit in HD weergegeven.  

Die zender is HD. Ik mat even 12,5Mbps maar nu gewoon weer 7,2Mbps.


OK, ik gebruik KPN TV natuurlijk niet via een ontvanger en ik heb ook het pluspakket niet. Zal maar eens een recent zenderoverwicht downloaden, ik had er hier nog eentje van december 2021 op mijn PC staan.  


Ik vraag me wel af of dat "HD-Glas op 1" ook voor jouw ZTE ZXV8001 wordt gerealiseerd. Want die ontvanger wordt niet meer voor alles ondersteund.    

Mijns inziens zit die functionaliteit niet in de TV ontvanger maar in de back-end en komt die daarom op alle TV ontvangers beschikbaar. Mijn metingen waren op een 8001, de 5202 staat in de woonkamer op kanaal 661 en die is op dit moment geconfisceerd door mijn zoon die wielrennen zit te kijken.


Eurosport 2 is altijd HD geweest, @Noordzee . Mogelijk staat dat in dat pdf document niet helemaal goed vermeld.


Klopt @PeterG , ik download net de versie van 23 maart 2023 en daar staat nog steeds geen HD achter.  https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm


Ach…. @Noordzee 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/ 😁

Meldt het foutje maar ff in het daarvoor bestemde topic 😉 Noordzee.

Er is wel meer HD in pluspakket wat er niet bij staat 

Eurosport 2

Npo 1 extra

Npo 2 extra

Wild earth

Stingray classica

True amateurs


@Noordzee, Misschien dat KPN dat zenderoverzicht maar eens up-to-date moet maken.