Skip to main content

Weet iemand waarom ik op de KPN kastjes geen profielen kan kiezen in Prime Video?

@PanaromicTiger Dat is een goede vraag waar ik helaas geen goed antwoord op heb. 

De Amazon Prime app is net als de Netflix app niet in ons eigen beheer, dit is dus een keuze van Amazon. 


@PanaromicTiger Als je graag wil wisselen tussen profielen, dan zou je kunnen overwegen om een Chromecast aan te schaffen.
 

Werkt simpel, allerlei apps beschikbaar via telefoon of tablet, is super snel en stabiel en je kunt het in de HDMI poort van je TV pluggen. 


Deze topic is inmiddels al 11 maanden oud.
Echter vraag ik me af of KPN inmiddels al/ of de intentie heeft om dit met Amazon te bespreken ?
Nu Videoland ook te bekijken is via het KPN kastje en ook daar net als bij Netflix de keuze krijgt “Wie kijkt er”, zou dit ook enorm handig zijn bij PrimeVideo.
Je kan wel bij Prime extra profielen aanmaken maar op het kastje van KPN heb je daar niets aan.
Dit houdt dus in dat ik bijvoorbeeld wel een profiel voor mijn dochter kan aanmaken maar zodra ik de KPN ontvanger toevoeg aan PrimeVideo ze automatisch inlogt op het hoofd profiel.
Ik zie dus alles wat zij kijkt en komt dus ook in de regel “verder kijken” te staan.
Aangezien wij alleen via KPN naar PrimeVideo kijken heeft een extra profiel voor haar dus geen enkele zin.
Aangezien PrimeVideo op het kastje zit waarom dan moeilijk doen met streamen. Want dan is het wel mogelijk. 
Ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die dit graag anders zien, zoals bij Netflix en Videoland.
Is KPN van plan om dit aan te kaarten bij Amazon ?
Zou wel veel beter zijn.

 


@Dimi1972 Bedankt voor je reactie. 

Ik ben met je eens dat het inderdaad handig zou zijn als je profielen zou kunnen kiezen en dat dit op dit moment nog niet mogelijk is. 

Naar mijn weten wordt hier inderdaad over gesproken, maar of en zo ja, wanneer dit dan mogelijk wordt durf ik nog niet te zeggen.

 


Bedankt voor je reactie Rutger.

Blij te lezen dat hier toch wel over gesproken wordt.

Dan is het voor nu nog even afwachten.


Wel raar dat het in de app op mijn tablet wel kan. Waarom zou amazon het dan ineens anders doen via een STB. 


@Icepick1982 Voor zover ik weet is profielen kiezen nog relatief nieuw bij Prime. 

De app op onze tv ontvanger zal dan ook nog een update nodig hebben, maar wanneer dit precies gaat gebeuren durf ik niet te zeggen. 

Zodra er meer over bekend is zal dit gedeeld worden op het forum! :)