Beste KPN ik heb een vraag , ik heb een nieuw modem gekocht, de ASUS ZenWiFi AX. Deze is aangesloten met een LAN kabel vanaf de Experia box V10. Hierdoor is de WiFi perfect in het huis maar de tv ontvanger van ARRIS werkt niet meer naar behoren na 2 seconde verschijnt de foutcode STB-nmc-400 in beeld en staat de TV vast. Nu komt dat waarschijnlijk door een setting in de nieuwe modem, maar als ik onder de tap IPTV ISP profile KPN(Netherlands) invul komt er een error in special applications “ enable multicast routing, Disable /due to hardware limitation, IGMP proxy cannot co-exist with IPTV function. Welke setting wijzigingen moet nu maken om dit op te lossen?
Hoi ​
Laat jouw TV ontvanger, als het ook maar enigzins kan, gewoon op de Experia/KPN Box aangesloten zitten.
De TV ontvanger is bedraad vanuit de ASUS naar naar de TV ontvanger.
Dat werkt niet. Die moet rechtstreeks op de Experiabox aangesloten blijven.Â
Dat werkt niet. Die moet rechtstreeks op de Experiabox aangesloten blijven.Â
Dat kan wel werken maar dan moet de IGMP proxy server van de Asus wel goed ingericht zijn en contact maken met de IGMP proxy server van de Experia/KPN Box. Ook ik ben van mening dat je de Tv ontvanger(s) beter gewoon op de Experia/KPN Box aangesloten kan laten.Â
De manier om de modem te bypassen begrijp ik ook wel, maar de vraag was of iemand weet hoe de settings van de Assus zodanig aan te passen dat het via de modem kan (dus niet, je kan hem ook bypassen want dat begrijpt een ieder). En de TV ontvanger zal ik dan bedraad aansluiten met de modem dus zoals inder gevraagt niet draadloos
Je zult zowel de IGMP proxy server aan moeten hebben staan als IGMP snooping.
Je moet niet kiezen voor het KPN profiel immers als dat al werkt dan zal dat een configuratie zijn om de Experia/KPN Box te vervangen.
Bij de ASUS ZenWiFi kun je inderdaad IGMP V3, V2 of V1 aan zetten maar dat snooping zie ik niet staan is dat essentieel?
Voor KPN TV wordt IGMP versie 2 gebruikt.
Je zult ook "Multicast routing" aan moeten zetten.
Als er niets t.a.v. IGMP snooping ingesteld kan worden dan hoop ik dat deze by default aan staat.
Als de TV ontvanger gaat haperen dan is dat helaas niet het geval.
De TV werkt inderdaad prima met de instellingen zoals hier hierboven genoemt en beschreven, helaas werkt het smart deel niet meer, denkend aan de gids terugkijken etc.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.