Skip to main content
Beantwoord

BBC NL+ app klapt er steeds uit op de KPN TV+ Box

• 8 augustus 2025
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

Wij zijn trouwe BBC NL kijkers en we waren dan ook heel blij met de BBC NL+ versie! 

Aanvankelijk werkte alles prima, maar sinds een aantal dagen klapt de app er uit op mijn TV-Box+.

Wat heb ik gedaan:

• de helpdesk gebeld. Ik heb een eigen modem (Protectli Vault met PfSense). Al snel wordt er door de helpdesk daarnaartoe verwezen. Iets te makkelijk i.m.o. omdat alles prima heeft gewerkt.
  • Alle andere apps werken prima. (Prime, Ziggo Go, Plex)
  • de TV-Box volledig gereset. Helaas…..

Herkent iemand dit probleem met de BBC NL+ app?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@su0229. De BBC NL+ app is een mooie toevoeging voor de BBC NL liefhebber inderdaad, maar dan is het wel zo prettig dat het goed werkt. Jammer dat het bij jou nog niet het geval is. 

Op de Community heb ik één ander topic kunnen vinden, maar daar beschrijft de gebruiker dat het scherm groen wordt. Dus dat lijkt wel wat anders. Ook heb ik een collega die ook regelmatig gebruik maakt van de app en die heeft nog geen crashes ervaren.

Goed dat je al een keer een volledige reset hebt geprobeerd. Dan lijkt het geen softwarefoutje te zijn. Het lijkt me wat onwaarschijnlijk dat het aan je eigen modem ligt, maar je zou dat kunnen uitsluiten door tijdelijk even de Experia Box aan te sluiten. Dan weten we het zeker. De BBC NL+ app moet wel detecteren dat je op een KPN verbinding zit en dat is niet het geval bij Prime e.d.. Misschien gaat er toch iets mis bij die check. 

Hoe heb je trouwens de TV+ ontvanger draadloos of bekabeld aangesloten? Anders kun je daar ook nog eens mee experimenteren. 

Bekijk origineel

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2445 reacties
  • Antwoord
  • 11 augustus 2025

Hoi ​@su0229. De BBC NL+ app is een mooie toevoeging voor de BBC NL liefhebber inderdaad, maar dan is het wel zo prettig dat het goed werkt. Jammer dat het bij jou nog niet het geval is. 

Op de Community heb ik één ander topic kunnen vinden, maar daar beschrijft de gebruiker dat het scherm groen wordt. Dus dat lijkt wel wat anders. Ook heb ik een collega die ook regelmatig gebruik maakt van de app en die heeft nog geen crashes ervaren.

Goed dat je al een keer een volledige reset hebt geprobeerd. Dan lijkt het geen softwarefoutje te zijn. Het lijkt me wat onwaarschijnlijk dat het aan je eigen modem ligt, maar je zou dat kunnen uitsluiten door tijdelijk even de Experia Box aan te sluiten. Dan weten we het zeker. De BBC NL+ app moet wel detecteren dat je op een KPN verbinding zit en dat is niet het geval bij Prime e.d.. Misschien gaat er toch iets mis bij die check. 

Hoe heb je trouwens de TV+ ontvanger draadloos of bekabeld aangesloten? Anders kun je daar ook nog eens mee experimenteren. 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 7 september 2025

Ik moet de fritzbox nog even aansluiten. Overigens werkt de NLZiet app ook niet tof. Het beeld gaat in slowmotion terwijl het geluid op normale snelheid door blijft gaan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2445 reacties
  • 8 september 2025

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je de FRITZ!Box even tijdelijk aansluit. En je kunt nog een keer proberen om de TV+ box naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Wellicht dat dat nog helpt. 

Reageer