Skip to main content
Beantwoord

BBC NL+ app klapt er steeds uit op de KPN TV+ Box

• August 8, 2025
  • 11 reacties
  • 244 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij zijn trouwe BBC NL kijkers en we waren dan ook heel blij met de BBC NL+ versie! 

Aanvankelijk werkte alles prima, maar sinds een aantal dagen klapt de app er uit op mijn TV-Box+.

Wat heb ik gedaan:

• de helpdesk gebeld. Ik heb een eigen modem (Protectli Vault met PfSense). Al snel wordt er door de helpdesk daarnaartoe verwezen. Iets te makkelijk i.m.o. omdat alles prima heeft gewerkt.
  • Alle andere apps werken prima. (Prime, Ziggo Go, Plex)
  • de TV-Box volledig gereset. Helaas…..

Herkent iemand dit probleem met de BBC NL+ app?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@su0229. De BBC NL+ app is een mooie toevoeging voor de BBC NL liefhebber inderdaad, maar dan is het wel zo prettig dat het goed werkt. Jammer dat het bij jou nog niet het geval is. 

Op de Community heb ik één ander topic kunnen vinden, maar daar beschrijft de gebruiker dat het scherm groen wordt. Dus dat lijkt wel wat anders. Ook heb ik een collega die ook regelmatig gebruik maakt van de app en die heeft nog geen crashes ervaren.

Goed dat je al een keer een volledige reset hebt geprobeerd. Dan lijkt het geen softwarefoutje te zijn. Het lijkt me wat onwaarschijnlijk dat het aan je eigen modem ligt, maar je zou dat kunnen uitsluiten door tijdelijk even de Experia Box aan te sluiten. Dan weten we het zeker. De BBC NL+ app moet wel detecteren dat je op een KPN verbinding zit en dat is niet het geval bij Prime e.d.. Misschien gaat er toch iets mis bij die check. 

Hoe heb je trouwens de TV+ ontvanger draadloos of bekabeld aangesloten? Anders kun je daar ook nog eens mee experimenteren. 

11 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hoi ​@su0229. De BBC NL+ app is een mooie toevoeging voor de BBC NL liefhebber inderdaad, maar dan is het wel zo prettig dat het goed werkt. Jammer dat het bij jou nog niet het geval is. 

Op de Community heb ik één ander topic kunnen vinden, maar daar beschrijft de gebruiker dat het scherm groen wordt. Dus dat lijkt wel wat anders. Ook heb ik een collega die ook regelmatig gebruik maakt van de app en die heeft nog geen crashes ervaren.

Goed dat je al een keer een volledige reset hebt geprobeerd. Dan lijkt het geen softwarefoutje te zijn. Het lijkt me wat onwaarschijnlijk dat het aan je eigen modem ligt, maar je zou dat kunnen uitsluiten door tijdelijk even de Experia Box aan te sluiten. Dan weten we het zeker. De BBC NL+ app moet wel detecteren dat je op een KPN verbinding zit en dat is niet het geval bij Prime e.d.. Misschien gaat er toch iets mis bij die check. 

Hoe heb je trouwens de TV+ ontvanger draadloos of bekabeld aangesloten? Anders kun je daar ook nog eens mee experimenteren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

Ik moet de fritzbox nog even aansluiten. Overigens werkt de NLZiet app ook niet tof. Het beeld gaat in slowmotion terwijl het geluid op normale snelheid door blijft gaan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 8, 2025

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je de FRITZ!Box even tijdelijk aansluit. En je kunt nog een keer proberen om de TV+ box naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Wellicht dat dat nog helpt. 

Gisteravond via de BBC App Silent Witness zitten kijken, eerste half uur perfect beeld en ineens komt een groene kring in beeld en begint te bufferen. 

Het beste is uit de app te gaan en opnieuw opstarten en dan gaat de serie verder waar je gebleven bent. 

Het komt helaas regelmatig voor. 

Bedraad aangesloten via Fritzbox. De TV+ box geeft tijdens de storing aan dat er geen ethernet verbinding is en vervolgens verdwijnt deze melding weer. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Erg irritant en het verpest een beetje een ontspannend moment van tv-kijken. Ik weet zo niet waar dit mee te maken kan hebben, maar ik lees in een ander topic van jou dat je ook een Experia Box hebt gebruikt. Zou je uit testoverwegingen die eens willen aansluiten voor een paar dagen en checken of het dan ook voorkomt? 

We gaan aan onze kant ook even een avond lang checken of de BBC NL+ app gaat haperen. Hier hebben we een Box 12 aangesloten staan. 

Hallo Arjan, 

ik heb de BBC app opnieuw geïnstalleerd en wacht nog even af of dit beter werkt. Dit is ook de enige app die ik gebruik op het Tv+ kastje, de rest gaat via de Apple TV 4K. De experiabox heb ik nog, maar dat is nogal een gedoe om alles weer in te stellen. 

Ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen. Het Tv+ kastje doet het overigens prima, hele mooie beeldkwaliteit op een Sony A95L QD Oled. 

Met vriendelijke groet,

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Top dat de TV+ box verder wel bevalt :) Is het verder goed gegaan na de herinstallatie? 

Hier hebben we dus ook even wat uurtjes de BBC NL+ app laten draaien en dan lopen we niet tegen problemen aan. Hopelijk gaat het nu bij jou ook goed. 

A

BBC app opnieuw geïnstalleerd en dat is een hele verbetering. Nog 2x een korte onderbreking gehad , maar voor de rest gaat het goed. Wel de cache opgeschoond van de app. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ok, dat klinkt positief. Het gaat nog steeds vooralsnog goed? 

Hallo Arjan, 

Alles gaat goed, het bleek dat in van mijn powerlines niet goed werkte en daardoor kwam er niet genoeg snelheid door de lijn. Beide zijn nu vervangen door nieuwe snellere exemplaren en alles werkt perfect. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Gelukkig! Sommigen op deze Community zijn geen fan van powerline adapters, maar het kan een prima goedwerkende draadloze oplossing zijn :)