Skip to main content

Goedenavond.

 

Zit ik gewoon TV te kijken gaat het beeld ineens op stilstaand beeld staan gedurende 5 a 8 seconden.

Ik heb in de instellingen van tv plus box het cache geleegd en de box opnieuw opgestart.

Hopelijk is het nu opgelost.

Maar zijn er meerdere die hier ervaring mee hebben met het stilstaande beeld?

Hier net zo. Na een minuut of 10 gaat het iets beter maar blijft vervelend. Ook krijg ik bij het opstarten een server storing: er wordt aan gewerkt. Opnieuw opstarten dan gaat hectiek goed. Is wel eens beter geweest 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hi @Dukkie! Loopt het beeld vast tijdens het live kijken? Of alleen als je terugkijkt of opnames afspeelt? En heeft het nog invloed of je met andere apparaten op dat moment het internet gebruikt?

En hoe gaat het met de rest van het internet? Werkt de wifi wel goed?

 


Hi @Dukkie! Loopt het beeld vast tijdens het live kijken? Of alleen als je terugkijkt of opnames afspeelt? En heeft het nog invloed of je met andere apparaten op dat moment het internet gebruikt?

En hoe gaat het met de rest van het internet? Werkt de wifi wel goed?

Het loopt alleen live vast niet bij opnames vreemd genoeg . WiFi is prima en er zijn geen andere apparaten die internet gebruiken 


Welk modem heeft u? Experiabox? Welke? Of de KPN Box? 


Ik heb het nieuwe Kpn boxje


Ik heb het nieuwe Kpn boxje

KPN heeft geen "boxje". Noem het exacte type graag. Anders levert dat alleen maar heel veel verwarring op.


Ik heb het nieuwe Kpn boxje

KPN heeft geen "boxje". Noem het exacte type graag. Anders levert dat alleen maar heel veel verwarring op.

DIW7022 u gaf zelf Kpn box aan toch? En hij is klein ;-)


Ik vroeg welk modem u heeft. Niet welke tv ontvanger. 


Kpn box 12


Heeft u intussen een oplossing voor het probleem van het stilstaande beeld? Heel storend. 


Hier hetzelfde probleem al de gehele dag!

live loopt continu vast opnames kun je gewoon kijken. 
alles gedaan wat op de site staat van kpn, gebeld met kpn. 
ze kunnen er momenteel niets aan doen… sorry!!

monteurs zijn er mee bezig🤷🏻‍♀️ en geen idee hoe lang het nog duurt 😔


@Dukkie wil je nog kijken of je kijkt via unicast of multicast? Dit staat bij de instellingen onderin aan de rechter kant. 

Kijk ook of het nog verschil maakt als je de tv-ontvanger via de internetkabel aansluit. En doe als laatste nog een speedtest van de wifi op de plek waar de ontvanger normaal staat. 

Doe deze speedtest het liefst op het moment dat de storingen spelen. 


@Dukkie wil je nog kijken of je kijkt via unicast of multicast? Dit staat bij de instellingen onderin aan de rechter kant. 

Kijk ook of het nog verschil maakt als je de tv-ontvanger via de internetkabel aansluit. En doe als laatste nog een speedtest van de wifi op de plek waar de ontvanger normaal staat. 

Doe deze speedtest het liefst op het moment dat de storingen spelen. 

WiFi is uitstekend, internet kabel geen verschil. Multicast kan ik helaas niet vinden onder instellingen 


@Dukkie wil je nog kijken of je kijkt via unicast of multicast? Dit staat bij de instellingen onderin aan de rechter kant. 

Kijk ook of het nog verschil maakt als je de tv-ontvanger via de internetkabel aansluit. En doe als laatste nog een speedtest van de wifi op de plek waar de ontvanger normaal staat. 

Doe deze speedtest het liefst op het moment dat de storingen spelen. 

WiFi is uitstekend, internet kabel geen verschil. Multicast kan ik helaas niet vinden onder instellingen 

Gevonden: multicast


@Dukkie wil je nog kijken of je kijkt via unicast of multicast? Dit staat bij de instellingen onderin aan de rechter kant. 

Kijk ook of het nog verschil maakt als je de tv-ontvanger via de internetkabel aansluit. En doe als laatste nog een speedtest van de wifi op de plek waar de ontvanger normaal staat. 

Doe deze speedtest het liefst op het moment dat de storingen spelen. 

WiFi is uitstekend, internet kabel geen verschil. Multicast kan ik helaas niet vinden onder instellingen 

Gevonden: multicast

Nu op unicast gezet


@Dukkie wil je nog kijken of je kijkt via unicast of multicast? Dit staat bij de instellingen onderin aan de rechter kant. 

Kijk ook of het nog verschil maakt als je de tv-ontvanger via de internetkabel aansluit. En doe als laatste nog een speedtest van de wifi op de plek waar de ontvanger normaal staat. 

Doe deze speedtest het liefst op het moment dat de storingen spelen. 

WiFi is uitstekend, internet kabel geen verschil. Multicast kan ik helaas niet vinden onder instellingen 

Gevonden: multicast

Probleem lijkt verholpen na weer reset. Hopelijk blijft het goed. 


@Dukkie dan markeer ik dat als antwoord. Mocht toch het probleem terugkomen, laat het dan hier weten. Dan houden we alles centraal. Maar uit eerdere ervaring heb ik goede hoop dat dit topic verder stil blijft. 🙂


Het wordt nu heel vervelend. Midden in een film gaat de tv op zwart en moet de hele procedure van resetten en zo weer doorlopen worden.  Helemaal niet blij mee. 


@Dukkie terwijl de ontvanger op unicast stond? En er verder aan het internet niks te merken was?


@Dukkie terwijl de ontvanger op unicast stond? En er verder aan het internet niks te merken was?

Nee unicast was weer teruggesprongen naar multi. Nu weer unicast en het gaat goed gelukkig 


@Dukkie terwijl de ontvanger op unicast stond? En er verder aan het internet niks te merken was?

Nee unicast was weer teruggesprongen naar multi. Nu weer unicast en het gaat goed gelukkig 

Te vroeg gejuicht. Weer verversen en resetten midden tijdens het journaal. Resetten gaat moeizaam. Meerdere keren moeten doen. Na het scherm met Android wordt het beeld zwart en doet hij geruime tijd niks meer. Verbinding maken met het netwerk ging altijd probleemloos maar nu vindt hij het netwerk niet. 


@Dukkie terwijl de ontvanger op unicast stond? En er verder aan het internet niks te merken was?

Nee unicast was weer teruggesprongen naar multi. Nu weer unicast en het gaat goed gelukkig 

Te vroeg gejuicht. Weer verversen en resetten midden tijdens het journaal. Resetten gaat moeizaam. Meerdere keren moeten doen. Na het scherm met Android wordt het beeld zwart en doet hij geruime tijd niks meer. Verbinding maken met het netwerk ging altijd probleemloos maar nu vindt hij het netwerk niet. 

Kpn gebeld ze komen er tot nu toe niet uit. Dus weer geen tv vanavond. 


@Dukkie ik zie dat vanuit het ticket een aanvraag is gedaan voor toch nog een ruil van de tv-ontvanger. Die wordt eerst door de afdeling logistiek nagekeken. Dit omdat er al eerder een ruil is gedaan.

Als dit niet helpt heb ik nog 2 vervolgacties klaarstaan voor je. Wil je hier laten weten of je binnen 3 werkdagen de nieuwe ontvanger hebt gekregen?

In ieder geval wil ik je excuses aanbieden dat het wat langer duurt. En bedankt voor je geduld hierin. 


@Dukkie ik zie dat vanuit het ticket een aanvraag is gedaan voor toch nog een ruil van de tv-ontvanger. Die wordt eerst door de afdeling logistiek nagekeken. Dit omdat er al eerder een ruil is gedaan.

Als dit niet helpt heb ik nog 2 vervolgacties klaarstaan voor je. Wil je hier laten weten of je binnen 3 werkdagen de nieuwe ontvanger hebt gekregen?

In ieder geval wil ik je excuses aanbieden dat het wat langer duurt. En bedankt voor je geduld hierin. 

Dat klopt niet helemaal, dat was geen ruil. Ik heb nog steeds de 1e ontvanger van de test. Die ‘ruil’ zou zijn omdat mijn oude ( oorspronkelijke grote) ontvanger ermee ophield. Ze stuurden toen een nieuwe tv + box wat niet de bedoeling was. Deze is per kerende post teruggegaan naar jullie. Intussen hebben we nog steeds alleen de tv+box die het niet doet. Dus geen oud model meer. 


@Dukkie ik zie dat vanuit het ticket een aanvraag is gedaan voor toch nog een ruil van de tv-ontvanger. Die wordt eerst door de afdeling logistiek nagekeken. Dit omdat er al eerder een ruil is gedaan.

Als dit niet helpt heb ik nog 2 vervolgacties klaarstaan voor je. Wil je hier laten weten of je binnen 3 werkdagen de nieuwe ontvanger hebt gekregen?

In ieder geval wil ik je excuses aanbieden dat het wat langer duurt. En bedankt voor je geduld hierin. 

Dat klopt niet helemaal, dat was geen ruil. Ik heb nog steeds de 1e ontvanger van de test. Die ‘ruil’ zou zijn omdat mijn oude ( oorspronkelijke grote) ontvanger ermee ophield. Ze stuurden toen een nieuwe tv + box wat niet de bedoeling was. Deze is per kerende post teruggegaan naar jullie. Intussen hebben we nog steeds alleen de tv+box die het niet doet. Dus geen oud model meer. 

Ik begrijp dat alleen jullie mij een andere tv+ box kunnen sturen? Ik krijg nu volgende week (!) een oude toegestuurd en ze kunnen de nieuwe niet sturen. 


Hoi @Dukkie. Ik zie in onze systemen terug dat hiervoor inmiddels al een ticket is aangemaakt. Mijn collega's geven aan dat ze onze logistieke afdeling hebben gevraagd of het mogelijk is om een nieuwe TV+ ontvanger toe te sturen. Ik verwacht dat er nog contact met jou wordt opgenomen hierover zodra er meer duidelijkheid is.