Skip to main content

Beste,

 

Ik heb dit probleem ook, heb hierover 1,5 maand geleden een bericht gestuurd en niks op gehoord.

Het probleem deed zich echter niet meer voor tot twee dagen geleden, gelijk de helpdesk gebeld en deze geven aan dat zij er niks mee kunnen en dat ik maar weer een vraag moet stellen op het forum.

 

Rare service?

KPN, kunnen jullie mijn probleem oplossen?

 

Het gaat om een samsung Q65 serie icm arris vip5202

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @ampeter,

Als er niks meer lukt om het beeld normaal te krijgen, kun je momenteel (volgens mij) nog terug naar oudere software versie door een privébericht te sturen naar @Paul_  met antwoord op de volgende vragen :
We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:

Daarnaast wordt er momenteel gewerkt aan een compleet nieuwe software voor tv ontvangers, waarin de HDR in te stellen is op UIT, AUTO, AAN. Deze versie wordt momenteel langzaam uitgerold naar klanten komende maanden. 


Bedankt voor je antwoord, maar dit heb ik al geprobeerd.

Helaas geen reactie ontvangen


Hallo @ampeter,

Ik heb je topic even onder de aandacht gebracht met de vraag of ze jou nog kunnen toevoegen. 
Hopelijk kan je nog terug geplaatst worden naar de oude software groep. 


Ik had het ook nadat ik de voedingsstekker uit kastje had gehaald om opnieuw op te starten toen paar knoppen van afstandsbediening niet werkte. Merkte na opstarten dat hdr niet meer werd gebruikt en beeld overdreven licht en flets was. Bij beeld en kwaliteits instellingen andere resolutie ingesteld, bewaard, daarna oude resolutie weer geselecteerd en bewaard. En hdr was er weer.


Hi @ampeter, excuses voor de late reactie. Ik heb je privébericht blijkbaar gemist, maar ik zie 'm nu wel staan. Wil je me nog wel even jouw huisnummer sturen? Die mis ik nog. Dan ga ik voor je aan de slag.


Hoi Paul, mijn huisnr is 7

Als jij toch voor mij aan de slag gaat..... Sinds 3 weken werkt allleen de volumeknop en muteknop van mijn kpn ab niet meer.

Heb al een nieuwe aangevraagd, maar zonder resultaat.

Meerdere malen contact gehad met de helpdesk, samen met hun allerlei stappen doorgelopen(resetten, opnieuw instellen) maar geen resultaat.

Bedankt voor je hulp


Hoi Paul, mijn huisnr is 7

Als jij toch voor mij aan de slag gaat..... Sinds 3 weken werkt allleen de volumeknop en muteknop van mijn kpn ab niet meer.

Heb al een nieuwe aangevraagd, maar zonder resultaat.

Meerdere malen contact gehad met de helpdesk, samen met hun allerlei stappen doorgelopen(resetten, opnieuw instellen) maar geen resultaat.

Bedankt voor je hulp

 

Gaat je tv wel aan en uit met de afstandsbediening? Volume en mute zijn op de tv zelf, dus lijkt koppeling met je tv te zijn? Wel vreemd dat hij eerder wel deed. Wat ik nog zou proberen is batterijen van afstandsbediening eruit en na paar minuten weer in, evt nieuwe batterijen erin. En mocht je een andere tv hebben of bij iemand anders een ander merk tv even daarmee koppelen en kijken of de knoppen het wel doen.

De batterijen is om de afstandsbediening opnieuw te laten opstarten. En met een andere tv proberen is om te kijken of de fysieke knoppen stuk zijn of dat het software is wat niet goed werkt.

Had je de pagina al gevonden hoe je de afstandsbediening met een tv koppelt?

En nog een laatste punt wat je waarschijnlijk wel weet. De tv werkt met infrarood. Het kpn kastje infrarood en bluetooth. Voor volume moet je dus de tv gekoppeld hebben aan de afstandsbediening en je moet de afstandsbediening wel op de tv richten.


En heb je al geprobeerd om het beeld op 30hz te zetten ivm flets beeld? Bij mij lijkt het de hdmi kabel te zijn die geen 4k 60hz aan kan. Een hdmi 2.1 kabel besteld om te testen. Maar probeer eens op 4k en 30hz te zetten of het probleem over is. Dan kan het bij jiu ook aan de kabel liggen.


Al hetgeen je noemt mbt de ab is al gedaan, zelfs een nieuwe ab.

hdmi kabels zijn maanden geleden vervangen voor nieuwe highspeed, specifiek voor 4k.

ik heb het vermoeden dat kpn z’n updates gewoon niet goed checkt op bugs, maar ik ben geen techneut mbt tv’s 😉


Het probleem met flets beeld doet zich ook niet continue voor, het gaat weken goeden opeens is het beeld weer flets.

een dag daarna weer goed.


Al hetgeen je noemt mbt de ab is al gedaan, zelfs een nieuwe ab.

hdmi kabels zijn maanden geleden vervangen voor nieuwe highspeed, specifiek voor 4k.

ik heb het vermoeden dat kpn z’n updates gewoon niet goed checkt op bugs, maar ik ben geen techneut mbt tv’s 😉

Ik heb het vermoeden dag hij soms teveel bandbreedte gebruikte van de hdmi kabel en dat hij daarna hdr uit deed. Nu op 30 hz geen enkele keer meer gehad.

Een 4k gecertificeerde kabel zegt niets. Een 4k film is 24 beelden per sec. Dus alles vanaf 24p is al gecertificeerd voor 4k. En zelfs een hdmi 1.4 kabel kan dat in theorie aan. Maar op 60 hz kun je daar dus overheen gaan. 2.0 moet 60 hz aan kunnen. 2.1 zou het op 240 hz aan moeten kunnen.

Volgende keer dat het toch weer gebeurt zou ik hem toch even op 30 hz proberen.

 

Heb je de afstandsbediening ook op een andere tv geprobeerd in te stellen? Kan zijn dat je verkeerde instelling hebt gebruikt?


Als het zich weer voordoet zal ik die instelling aanpassen en hier het resultaat posten.

Heb maar 1 tv, dus kan de ab niet op een ander proberen


Heb je ook de andere samsung presets geprobeerd? Ik zie 005, 200, 244 en 270 staan in de lijst bij samsung, naast de snelcode nr 1 natuurlijk. Misschien een ootie om die te proberen?


Hoi @ampeter! Wat betreft die kleuren ga ik voor je regelen hoewel het wel apart is dat je het soms weken niet ervaart… Hoe dan ook, kan een paar dagen duren voordat de software is omgezet, maar moet goed komen.

Wat betreft de AB klinkt meer als een probleem met instellen inderdaad. Ook aangezien je al een nieuwe hebt gehad. Hier nog wat trucjes:

Doe eerst een factory reset:
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)
 

Afstandsbediening koppelen aan televisie
<Source-knop> + <snelcodenummer behorende bij televisie> 5 sec indrukken (LED ROOD brandt), daarna op <OK-knop>

Snelcodelijst
Samsung = 1
LG = 2
Sony = 3
Philips = 4
Panasonic = 5
Loewe = 6
Grundig = 7
Sharp = 8
LTC = 9
Hisence = 0


Dank Paul, wat betreft de ab, de opties die je aangeeft zijn allemaal al meerdere keren gedaan.

Geen resultaat, het heeft wel gewerkt tot een week of 3 geleden.


Heb je ook de andere samsung presets geprobeerd? Ik zie 005, 200, 244 en 270 staan in de lijst bij samsung, naast de snelcode nr 1 natuurlijk. Misschien een ootie om die te proberen?

En je hebt ook de andere manier van koppelen geprobeerd met de codes die @Raoul4one aangeeft? En toch nog even de checkvraag; je kan de tv zelf ook niet aan/uit zetten met onze AB (dus afgezien van volume/mute)?


Sinds een aantal dagen was ons beeld plotseling flets. Wij dachten dat de tv kapot was maar bij de nieuwe tv is het nog steeds slecht.

wat moeten we doen om dit op te lossen om zeker te weten dat t aan kpn en niet tv ligt?