Skip to main content

Kpn tv + zo aangesloten dat ik de tv kan uitzetten,en dan radio luisteren.

De box is met optische kabel aangesloten op soundbar.

Maar toch valt het geluid telkens weg 1 รก 2 sec erg irritant.

Waar ligt dat aan?

Hallo @Rug2,

Er zijn wat issues bekend met wegvallend geluid. Houd dit topic in de gaten.ย 
Je kan ook is spelen in het instellingen menu onder geluid of het met een andere modus bijvoorbeeld stereo beter gaat lopen.ย 

ย 


Hmm, hier urenlang de hele dag radio Veronica. Maar ervaar er geen dips op. Nou kan ik op zo'n moment even de kamer uit zijn natuurlijk.

Maar trek eens 2 minuten de stekker uit het stopcontact (stroom eraf). Dat wil nog wel eens helpen. Toen ik voortdurend dips had in tv รฉn radio heeft dat geholpen.


Tv + Sagecom diw 2077 valt ook steeds de radio uit. Aangesloten op av ontvanger met hdmi. Als ik dan weer een knop op de afstandsbediening indruk doet de radio het weerย  Erg irritant. Lijkt een soort timer te zijn maar in de instellingen box en av ontvanger staan alle timers uit.

Iemand hetzelfde en of een oplossing?


Hoi,ย @de Pefferย . Dan staat de box nog op het startscherm. De radio (of tv zender) komt dan wel door maarย  is nog niet โ€œechtโ€ actief. Als je op de televisie alleen maar de radio screensaver (de ster) ziet dan gaat het goed.

De screensaver die van uit de menu schermen alles wegdrukt staatย normaal gesproken op 15 minuten. Dat kan je verlengen naar maximaal 2 uur. Als je dan vergeet de radio โ€œechtโ€ te starten dan wordt het pas na 2 uur stil.ย 

Heb je op ok gedrukt en alleen de ster met info in beeld dan wordt de (Google) screensaver en mute overruled. En speelt het urenโ€ฆ.๐Ÿ™‚.


Hoi Peter,

ย 

Lijkt nu te werken. Echter als ik de box te lang aan laat staan gaat deze alsnog op de Google screensaver.

Groet,

Cornรฉ


Hoi, @de Pefferย , ik zie je reactie helaas nu pas.

Als je vanuit TV+ naar radio luistertย zonderย dat er een menu scherm zichtbaar is, dan speelt ie uren en uren zonder die google screensaver. Dus dan bij radio alleen de ster met datum/tijd en zendernaam zichtbaar. (bij tv aan; die kan dan uit)

Vanuit andere radio-apps, ik gebruik nog wel eens MyTuner, dan komt de google screensaver helaas wel. Die heb ik daarom op 2 uur gezet. Vlak voor dat moment even iets doen op de ontvanger en je hebt weer 2 uur.

Maar met TV+ en de kpn radiokanalen wordt de google screensaver dus overruled. Mits je ff op OK drukt om geen menu scherm te hebben. (ik doe dat nu zelfs zonder tv aan).


Hallo KPN,ย 

ย 

Wij hebben inderdaad ook problemen met wegvallend geluid. Wij hebben hem ook met een optische kabel aangesloten aan ons Bose systeem. Het geluid vat weg en keert pas terug als ik de zender verwissel en terug ga naar de zender. Ook in Netflix valt af en toe kort het geluid weg.ย 

ย 

Met vriendelijke groet,

ย 

Miranda


Dank voor (ook) melden Miranda. Ik ben al een maand bezig om KPN te vragen het probleem op te lossen. Helaas nog niet gelukt ondanks vele firmware updates.. Grtz. Gert Boomert.

ย 

P.s. wellicht schriftelijkeย  klacht indienen.ย ย 


Cec inschakelen op de tv box via instellingenย 


Beste Rikkert, audio installatie is via optischelink kabel aangesloten met de tv box. Cec is voor HDMI.... Dit is niet de oplossing.

ย 

Ik ben geen expert maar verwacht dat het probleem ontstaat door onvoldoende buffer. Waardoor bij een "hikje" in de data het geluid wegvalt. KPN moet dus het probleem oplossen.


Is het wijs om nu tv + te bestellen?ย 
of nog even wachten tot de โ€˜kinderziekteโ€™ opgelost zijn?ย 

en kan ik tv+ gebruiken met dvs 1200 adapters van Kpn?ย 


graag jullie reactie!ย 
ย 

groeten Ron.


Is het wijs om nu tv + te bestellen?ย 
of nog even wachten tot de โ€˜kinderziekteโ€™ opgelost zijn?

Ligt eraan. Als je nu via je smart-tv al over alle gewenste apps kunt beschikken... Verder is de hoge HD kwaliteit nog niet beschikbaar als je glasvezel hebt.ย 

Zelf wacht ik nog even met de definitieve omzetting. Nu Arris VIP2952 met Samsung smart-tv.

Geen haast toch? TV+ is er net, dus dat loopt de eerste jaren niet wegย ๐Ÿ™‚.

en kan ik tv+ gebruiken met dvs 1200 adapters van Kpn?

Dat kan.