Skip to main content

Ik heb vandaag de nieuwe Kpn TV+ box geinstalleerd. 

Ben bijna helemaal tevreden...…

Als ik de TV+ box via ethernet aansluit (zoals ook mijn "oude" I-TV settopbox, is casten vanaf een mobiele telefoon niet mogelijk omdat de ingebouwde chromecast niet gevonden wordt.

Pas wanneer ik de ethernetkabel los maak, wordt de TV+ box als chromecast zichtbaar en kan ik casten. Liefst zou ik de ethernetkabel verbonden laten en tevens kunnen casten vanaf een mobiel apparaat. Wat doe ik verkeerd, of kan dit niet?

Welk modem heeft u? En heeft u een tweede router? Of andere WiFi punten die niet van KPN zijn?


Goede vragen van Nick83.

Ik kan echter zeggen dat casten naar de bedraad aangesloten tv+ box wel werkt. 

Maak je (g)een gebruik van gast wifi? Of het "extra" wifi op de box12 modem met je telefoon? Dat zit in een ander netwerk dan de lan poorten. 


Hallo,

Dank voor de snelle reacties.

Ik heb achter mijn experiabox een router incl. mesh wifi netwerk van TP Link (Deco systeem van TP Link).

Dat is inderdaad het probleem (wist ik wel achteraf...🙈) want mijn oude kpn itv box loopt niet via deze router maar zit rechtstreeks op de Experiabox.

Zal eens kijken of ik dit kan aanpassen.


De Deco's in accesspoint mode zetten... dat zou u eens kunnen proberen. Het zal werken. Maar u verliest wat functies op de Deco's. Mogelijk merkt u er niets van omdat u die functies wellicht toch niet gebruikt.


Vooralsnog lijkt dat nog niet nodig. Ik heb de ethernetkabel die vanaf de experiabox loopt simpelweg omgeplugd en nu in de switch gestoken die achter de Deco zit. Televisie loopt al 10 minuten perfect door, streaming loopt ook, casten vanaf mobiel apparaat doet het vermoedelijk ook (kan het alleen nu ff niet testen want mijn betere helft zit "De slimste mens" te kijken.....) maar ik kan hem nu wel kiezen als cast optie op mijn mobiel.

Maar super dank om mij te wijzen op de voor de hand liggende oplossing.......


Vooralsnog lijkt dat nog niet nodig. Ik heb de ethernetkabel die vanaf de experiabox loopt simpelweg omgeplugd en nu in de switch gestoken die achter de Deco zit. Televisie loopt al 10 minuten perfect door, streaming loopt ook, casten vanaf mobiel apparaat doet het vermoedelijk ook (kan het alleen nu ff niet testen want mijn betere helft zit "De slimste mens" te kijken.....) maar ik kan hem nu wel kiezen als cast optie op mijn mobiel.

Maar super dank om mij te wijzen op de voor de hand liggende oplossing.......

Kijk eens bij de instellingen van de TV+ Box waar de Video-mode op staat.

Staat die wellicht op "unicast"?


Vooralsnog lijkt dat nog niet nodig. Ik heb de ethernetkabel die vanaf de experiabox loopt simpelweg omgeplugd en nu in de switch gestoken die achter de Deco zit. Televisie loopt al 10 minuten perfect door, streaming loopt ook, casten vanaf mobiel apparaat doet het vermoedelijk ook (kan het alleen nu ff niet testen want mijn betere helft zit "De slimste mens" te kijken.....) maar ik kan hem nu wel kiezen als cast optie op mijn mobiel.

Maar super dank om mij te wijzen op de voor de hand liggende oplossing.......

Als je de DECO app hebt is het echt 1 knopje in een app aanvinken. Vandaag iemand van ZIGGO → KPN omgezet en de IKEA smarthome systeem werkte niet meer. Even de deco’s omzetten naar access point mode en alles werkt weer. 


Vooralsnog lijkt dat nog niet nodig. Ik heb de ethernetkabel die vanaf de experiabox loopt simpelweg omgeplugd en nu in de switch gestoken die achter de Deco zit. Televisie loopt al 10 minuten perfect door, streaming loopt ook, casten vanaf mobiel apparaat doet het vermoedelijk ook (kan het alleen nu ff niet testen want mijn betere helft zit "De slimste mens" te kijken.....) maar ik kan hem nu wel kiezen als cast optie op mijn mobiel.

Maar super dank om mij te wijzen op de voor de hand liggende oplossing.......

Kijk eens bij de instellingen van de TV+ Box waar de Video-mode op staat.

Staat die wellicht op "unicast"?

Zal dat straks doen, mag ik vragen met welk doel dat zou zijn? Of wat deze functie inhoudt? Het lijkt er namelijk op dat alles nu naar behoren werkt.


Zal dat straks doen, mag ik vragen met welk doel dat zou zijn? Of wat deze functie inhoudt? Het lijkt er namelijk op dat alles nu naar behoren werkt.

De multicast TV streams hebben een betere beeld- en geluidskwaliteit dan de unicast TV streams en KPN wil graag dat jij gebruik maakt van de multicast TV streams omdat dat een efficiëntere distributiemethode is.