Skip to main content

Ik heb ook de TP-link Deco achter de Experiabox zitten, maar wel in Access Point modus. Mijn mobiel krijgt een IP adres in dezelfde range als dat van de TV. Logisch, want die worden uitgedeeld door de DHCP server van de Experiabox.

Als ik nu bijvoorbeeld YouTube open zie ik da Chromecast van de TV, dus dat lijkt goed. Alleen, op het moment dat ik daadwerkelijk iets wil casten vindt er geen verbinding plaats en verdwijnt de melding 'Verbinden naar TV' uiteindelijk. Schakel ik naar Wi-Fi werkt het prima, maar 'stottert' de TV op meerdere kanalen (dat was de hele reden dat ik het hele interne netwerk aangepast heb na de Deco in Access Point modus te hebben gezet).

 

Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen? 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt korigineel topic]

Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen? 

De TV+ Box in multicast mode via de wifi van een TP-Link Deco gaat waarschijnlijk niet werken omdat die TP-Link Deco naar mijn weten geen "multicast to unicast" (lees IGMP snooping voor wifi) ondersteunt.

Klopt het dat het stotteren ophoudt als je de uitzending even pauzeert?


Hoi wjb, inderdaad verdwijnt het stotteren voor het merendeel als de uitzending even gepauzeerd wordt. 

 

Zou het helpen om de TV+ box in unicast mode te zetten. Dat ga ik in elk geval eens proberen 😉.

 

Als ik de TV+ box in unicast mode zet doet de chromecast het inderdaad wel. Ik begrijp uit sommige topics dat de beeldkwaliteit slechter zou zijn in deze modus, maar daar zie ik gelukkig niet veel van (we hebben niet zo'n grote 'kijkkast', dus het valt niet erg op). 

 

De vraag is nu nog of het beter zou zijn om de deco weer als router te configureren, of om het zo te laten en alles in de Experiabox te regelen. Wat overigens wel heel vervelend is omdat de interface hééél traag reageert, en dan nog trager 😞. 


Casten of op Tv+ ontvanger rechtstreeks kijken,alle apps is rechtstreeks te installeren op Tv+ wat maakt casten overbodig, wat wil je  casten naar je tv?


Ik cast vaak het scherm van mijn laptop om foto's te laten zien van mijn camera tijdens een fotoshoot (tethering noemen ze dat). Dat lukt niet met de standaard apps uit de playstore.

Dus nee, casten is niet persé overbodig als je een TV+ box hebt 😉. 


Ik cast vaak het scherm van mijn laptop om foto's te laten zien van mijn camera tijdens een fotoshoot (tethering noemen ze dat). Dat lukt niet met de standaard apps uit de playstore.

Dus nee, casten is niet persé overbodig als je een TV+ box hebt 😉. 

 

Casten naar Tv is overbodig 

Op je laptop sla je je foto's/video's in Onedrive/ Google-Drive beiden hebben een gratis versie weliswaar met weinig opslag.
Ik zelf gebruik Onedrive 2 euro p.m.
Ongeacht waar je bent of welke apparaat je gebruikt overal kan je  je foto's/video's bekijken met Onedrive/Google-Drive app,
Op je Android-TV/DiW7022 download je Onedrive/Google-Drive app inloggen op je account en je kan naar je foto's/video's kijken zonder te casten.
Synchronisatie gaat automatisch.
Ondrive is  niet te vinden in Playstore op TV andere uitleg hoe te installeren.


Goed, als volgens jou casten overbodig is dan mag dat van mij. Ik vind dat niet en wil gewoon de chromecast die in de box zit kunnen gebruiken, die zit er niet voor niets in toch?

Misschien terug naar de vraag waar dit topic over gaat? 

De vraag is nu nog of het beter zou zijn om de deco weer als router te configureren, of om het zo te laten en alles in de Experiabox te regelen. Wat overigens wel heel vervelend is omdat de interface hééél traag reageert, en dan nog trager :(. 

 

Â