Skip to main content
Nieuws

De aftrap van het Europees voetbal bij KPN

  • 25 July 2024
  • 44 reacties
  • 4086 keer bekeken
De aftrap van het Europees voetbal bij KPN

We hebben net een geweldig EK achter de rug. En zitten nu volop in de sportzomer. Maar er is nog meer. Het UEFA Europees voetbal start vandaag 25 juli met de eerste wedstrijden van Go Ahead Eagles (in de Conference League tegen SK Brann) en Ajax (in de Europa League tegen FK Vojvodina)
 

De Champions League, Europa League en Conference League zijn exclusief te zien bij Ziggo Sport. Maar geen zorgen, want je volgt Nederlandse clubs en de finales met de gratis Ziggo GO app. Wil je alle wedstrijden zien, ook van buitenlandse clubs? Ziggo Sport Totaal zet je makkelijk aan in de MijnKPN app. 
 

Volg Nederlandse clubs en finales

Ziggo Sport Free
 

Alleen interesse in je eigen Nederlandse club en finales? Stream gratis met Ziggo Sport Free via de Ziggo GO app.

✅Alle wedstrijden van Nederlandse clubs én de finales
✅Korte voor- en nabeschouwingen
✅Ook op je KPN TV+ ontvanger te kijken

Meld je gratis aan

 

 

Volg al het Europese voetbal

Ziggo Sport Totaal

 

Mis geen seconde van het Europese voetbal met Ziggo Sport Totaal! Zet het makkelijk aan via de MijnKPN app.

✅Alle wedstrijden in Europees voetbal
✅Uitgebreide voor- en nabeschouwing 
✅Meer topvoetbal, zoals Serie A en La Liga
✅6 kanalen vol topsport, zoals golf, tennis en racing
✅Kijk waar en wanneer je maar wil met de app

14,99 /mnd

Bestel Ziggo Sport Totaal

 

 

Kijk Ziggo Sport Free op je smartphone of tablet

Aanmelden

Maak je account gratis aan. Tip: Meld je alvast aan voor de start van het seizoen. Zo ben je op tijd voor de 1e aftrap!

Downloaden

Installeer de Ziggo GO app op je smartphone of tablet via de App Store of Google Play. Zit je op je laptop of pc? Ga dan naar ziggogo.tv.

Kijken

Juich je favoriete voetbalclub naar de overwinning. Kijk waar en wanneer je maar wil: op je smartphone, tablet, laptop of pc. Of cast naar je tv via Chromecast of Airplay.

 

Het speelschema

Kijk gratis met Ziggo Sport Free of zet Ziggo Sport Totaal aan bij KPN

1 augustus Tijd
SK Brann - Go Ahead Eagles  19:00 uur
FK Vojvodina  - Ajax 20:00 uur
13 augustus Tijd
FC Twente - RB Salzburg n.n.b.
15 augustus Tijd
Ajax - Tegenstander n.n.b. 20:15 uur

 

Kijk Ziggo Sport Free met de KPN TV+ Box

Heb je een KPN TV+ Box? Dan kan je de Ziggo GO app makkelijk installeren. 

  1. Pak je afstandsbediening en druk op de Apps knop. Of ga in het menu naar Apps. 
     
  2. Klik op de 'Ziggo GO TV" app bij 'Aanbevolen door KPN' en download de app (let op; je moet ingelogd zijn met je Google account). 
     
  3. Log in met je Ziggo GO account (of meld je aan als je nog geen account hebt).
     

De Ziggo GO app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box. Deze heet DIW7022. Onze andere tv-ontvangers, zoals VIP1853, HMB2260, VIP2952, VIP5202 en ZXV8001, hebben geen Ziggo GO app. Het typenummer staat op je tv-ontvanger zelf.

 

Veelgestelde vragen over Ziggo Sport kijken

Wat gaat er vanaf augustus 2024 veranderen met het Europese voetbal?

Ziggo Sport gaat vanaf augustus 2024 alle wedstrijden van de UEFA Champions League, de UEFA Europa League én de UEFA Europa Conference League uitzenden. Tot het seizoen 2023/2024 waren de wedstrijden bij Talpa en RTL te zien.

 

Heb ik een Ziggo Sport Totaal abonnement nodig om Europees voetbal te kijken?

Nee, dat hoeft niet. Ook voor KPN klanten die geen Ziggo Sport Totaal abonnement hebben is (gratis) Europees voetbal beschikbaar. Je kan je gratis aanmelden voor Ziggo Sport Free via ziggo.nl/uefa.
 

Je kijkt Nederlandse wedstrijden en finales met de Ziggo GO app. Wil je alle wedstrijden van het Europees voetbal kijken? Bestel dan Ziggo Sport Totaal bestellen bij ons. Je zet 't makkelijk aan in MijnKPN.

 

Hoe kan ik UEFA Europees voetbal kijken bij KPN?

Je kan je gratis aanmelden voor Ziggo Sport Free. Daarmee kijk je vanaf augustus de wedstrijden van Nederlandse clubs en de finales. Gratis met de Ziggo GO app op je smart tv, smartphone, tablet of laptop.
 

Niks missen van UEFA Europees voetbal? Zet dan Ziggo Sport Totaal aan. Makkelijk via je MijnKPN app.

 

44 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Komt er nog een actie korting als een abonnement op ziggosport totaal neemt 

Reputatie 7
Badge +30

Niet dat ik weet, @stikkelisok! Mocht er wel een actie zijn, informeren we je hier altijd over per mail. Let wel: alleen als jij in MijnKPN aangegeven hebt, dat je er toestemming voor geeft dat wij jou per mail benaderen. Kan geen kwaad om eens te kijken of dat naar jouw wens ingesteld staat. Je komt hier via ‘profiel’ en ‘privacy instellingen’.

Reputatie 7
Badge +6

@Paul van KPN bedankt voor het aanmaken van dit topic. Vind het erg overzichtelijk en informatief. Het nieuwe voetbalseizoen is begonnen! 😍 ⚽🥇

Reputatie 7
Badge +25

@Paul van KPN bedankt voor het aanmaken van dit topic. Vind het erg overzichtelijk en informatief. Het nieuwe voetbalseizoen is begonnen! 😍 ⚽🥇

Jij bedankt voor het compliment!

 

Ik heb een kleine aanpassing gedaan in de tekst. We hebben de Ziggo Go app per vandaag onder de 'Aanbevolen door KPN' tegelrij gezet om de installatie nog wat makkelijker te maken.

 

Reputatie 1

Ik vind het eigenlijk zeer krom dat ik - echt al vele jaren- een abonnement heb bij KPN, en dan echt allee! Ik mij nu bij een concurrent moet registreren om Europees voetbal te kijken. Principieel heb ik daar moeite mee en ik hoop velen met mij zodat de kijkcijfers tegenvallen! Het zou KPN sieren als ze deze omweg voor haar klanten omzeilt, zodat we toch rechtstreeks via KPN Europees voetbal kunnen kijken! 

Reputatie 7
Badge +25

Ik vind het eigenlijk zeer krom dat ik - echt al vele jaren- een abonnement heb bij KPN, en dan echt allee! Ik mij nu bij een concurrent moet registreren om Europees voetbal te kijken. Principieel heb ik daar moeite mee en ik hoop velen met mij zodat de kijkcijfers tegenvallen! Het zou KPN sieren als ze deze omweg voor haar klanten omzeilt, zodat we toch rechtstreeks via KPN Europees voetbal kunnen kijken! 

Hi @Peter_Hommel. Ik snap heel goed wat je bedoelt. Alleen is er helaas geen ‘omweg’. Ziggo Sport heeft de rechten en ze bieden de NL wedstrijden en finale aan via hun app. Ik zou je graag wat anders vertellen...

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Peter_Hommel 
Dat is toch mooi dat Ziggo dat doet?
Maak er gewoon dankbaar gebruik van.
De rechten zijn bij Ziggo, dus kan de KPN de rechten niet afpakken  en moet het op deze manier.
Even een gebruikersnaam aanmaken en een wachtwoord bedenken en je kunt genieten.
Doe dat wel op een rustig moment want vlak voor een wedstrijd wil dat nog wel eens mis gaan.

Reputatie 7
Badge +9

@Er is ook een andere manier om Champion Leaguea te kijken. Amazon Prime Video zendt een geselecteerde wedstrijd uit. Geen idee of het ook voor Nederland zal doen. Als je iemand kent in Duitsland of Italië kan je voor dat land Amazon Prime abonneren (9€ voor Duitsland en 5€ voor Italië). Geen idee of nog andere landen het aanbieden, USA Prime Video biedt ook UEFA Champion Leaguea aan.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Peter_Hommel 
Dat is toch mooi dat Ziggo dat doet?
Maak er gewoon dankbaar gebruik van.

De wedstrijden met NL teams + de finale moet zonder aanvullend abonnement worden aangeboden. Eerder was dat op RTL 7 etc. te zien, maar Ziggo doet dit nu dus via de Ziggo Go app. En daar moet je een account voor registreren. En dat stuit @Peter_Hommel tegen de borst als ik hem goed begrijp.

Reputatie 1

Hoi @Peter_Hommel 
Dat is toch mooi dat Ziggo dat doet?
Maak er gewoon dankbaar gebruik van.
De rechten zijn bij Ziggo, dus kan de KPN de rechten niet afpakken  en moet het op deze manier.
Even een gebruikersnaam aanmaken en een wachtwoord bedenken en je kunt genieten.
Doe dat wel op een rustig moment want vlak voor een wedstrijd wil dat nog wel eens mis gaan.

Hoi @Peter_Hommel 
Dat is toch mooi dat Ziggo dat doet?
Maak er gewoon dankbaar gebruik van.

De wedstrijden met NL teams + de finale moet zonder aanvullend abonnement worden aangeboden. Eerder was dat op RTL 7 etc. te zien, maar Ziggo doet dit nu dus via de Ziggo Go app. En daar moet je een account voor registreren. En dat stuit @Peter_Hommel tegen de borst als ik hem goed begrijp.


Het zal mij zeker lukken te registreren, maar het gaat om de verplichting. Voetbal zou volgens onze regering ‘open’ toegankelijk moeten zijn, dat is het nu niet. Geen zin om mij bij Ziggo te registreren. Ik betaal maandelijks veel geld aan KPN dus daar moet het geregeld worden. En dan heb ik het nog niet over de senioren voor wie dor wel eens lastig kan worden. Maar het gaat hier over het grote geld en het grote geld gaat met een maand of 2 ontdekken dat er 25% minder kijkeer zijn, minder reclame inkomsten dus dan komt er een andere regeling. Ondertussen kijk ik voor het eerst in bijna 50 jaar geen Europees voetbal. 
 

Reputatie 7
Badge +21


Het zal mij zeker lukken te registreren, maar het gaat om de verplichting. Voetbal zou volgens onze regering ‘open’ toegankelijk moeten zijn, dat is het nu niet. Geen zin om mij bij Ziggo te registreren. Ik betaal maandelijks veel geld aan KPN dus daar moet het geregeld worden. En dan heb ik het nog niet over de senioren voor wie dor wel eens lastig kan worden. Maar het gaat hier over het grote geld en het grote geld gaat met een maand of 2 ontdekken dat er 25% minder kijkeer zijn, minder reclame inkomsten dus dan komt er een andere regeling. Ondertussen kijk ik voor het eerst in bijna 50 jaar geen Europees voetbal. 
 

Maar het wordt open en gratis toegankelijk gemaakt @Peter_Hommel 
Je moet alleen even een paar gegevens invullen en dat is alles.
En je hebt het over de ouderen die het lastig zullen vinden, ik denk dat ik met mijn 78 ook tot de ouderen behoor, maar het is een fluitje van een cent.
Dus wil je het zien vul dan even die paar gegevens in, anders kun je het niet zien, je hoeft echt geen Ziggo-abonnement te nemen hoor, dat heb ik ook niet.
Maar goed het is jouw beslissing en dat respecteer ik, 'vind het alleen zonde...

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb, verleden maand al, gekozen voor Ziggo Sport Free.

€ 15,-- extra per maand heb ik er niet voor over.

Daar heb ik liever een streamingdienst voor.

Het is of of en niet en en als je met pensioen bent (toch).😉

 

Ziggo Sport Free werkt, gelukkig, goed.

Verleden week Ajax gezien en aanstaande donderdag de return. 

 

Ik weet dat dit de toekomst is, dus heb ik er verder geen problemen mee. 

Ik vind het een prima initiatief van Ziggo en begrijp de ‘omweg’ geheel. Echter, ik heb op mijn KPN kastje, type HMB2260 geen Ziggo app, noch de mogelijkheid om deze te downloaden daar ook de Google Playstore ontbreekt als app. Mijn televisie voorziet ook niet in de App van beide.  Nu even als leek, kan het zijn dat ik een ouder model kastje bezit waar de Ziggo App domweg ontbreekt?

Reputatie 7
Badge +21

Nee dat hoeft geen ouder kastje te zijn, maar het moet wel een androïd kastje zijn zoals de TV+ DIW7022.
Dan zou je je abonnement moeten omzetten naar het TV+ abonnement, hiervoor dien je te bellen met 0800 0402 of het kan tegenwoordig ook via MijnKPN.

Reputatie 7
Badge +9

@TomTaylor Een chromcast of FireTV Stick (zonder 4k) kost ongeveer 40,-€ en je kan ZiggoApp en KPNApp installeren. 4K versie kost beetje meer. Of je bestel een AndroidTV box van Ali (snel voordat EU de invoerrechten voor bestelling minder dan 150.- gaat verplichten). Zo een box kost rond 20,-€ inclusief verzendkosten.

Nee dat hoeft geen ouder kastje te zijn, maar het moet wel een androïd kastje zijn zoals de TV+ DIW7022.
Dan zou je je abonnement moeten omzetten naar het TV+ abonnement, hiervoor dien je te bellen met 0800 0402 of het kan tegenwoordig ook via MijnKPN.

Ik heb inmiddels je advies overgenomen Huistijger en mijn huidige abonnement overgezet na een TV +, dank je wel voor je snelle reactie en goed advies!

Reputatie 1


Het zal mij zeker lukken te registreren, maar het gaat om de verplichting. Voetbal zou volgens onze regering ‘open’ toegankelijk moeten zijn, dat is het nu niet. Geen zin om mij bij Ziggo te registreren. Ik betaal maandelijks veel geld aan KPN dus daar moet het geregeld worden. En dan heb ik het nog niet over de senioren voor wie dor wel eens lastig kan worden. Maar het gaat hier over het grote geld en het grote geld gaat met een maand of 2 ontdekken dat er 25% minder kijkeer zijn, minder reclame inkomsten dus dan komt er een andere regeling. Ondertussen kijk ik voor het eerst in bijna 50 jaar geen Europees voetbal. 
 

Maar het wordt open en gratis toegankelijk gemaakt @Peter_Hommel 
Je moet alleen even een paar gegevens invullen en dat is alles.
En je hebt het over de ouderen die het lastig zullen vinden, ik denk dat ik met mijn 78 ook tot de ouderen behoor, maar het is een fluitje van een cent.
Dus wil je het zien vul dan even die paar gegevens in, anders kun je het niet zien, je hoeft echt geen Ziggo-abonnement te nemen hoor, dat heb ik ook niet.
Maar goed het is jouw beslissing en dat respecteer ik, 'vind het alleen zonde...

Je moet je wel ‘verplicht’ aanmelden bii Ziggo, dat principe - door de UEFA opgelegd- daar heb ik moeite mee. Ik heb mij aangemeld bij KPN, betaald geld en daar ligt dan de zorg dat de beelden bij mij komen. Simpele visie ik weet het

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb mij net maar aangemeld voor de app Ziggo Go.

Ik had het fijner gevonden als KPN tijdens de wedstrijden van Nederlandse clubs de diverse Ziggo Sportzenders vrij zou schakelen. Dan hadden we gewoon via KPN kunnen kijken en was de registratie bij Ziggo niet nodig geweest. 

Reputatie 7
Badge +19

Voor zover ik weet wil Ziggo dat niet @Noordzee

Reputatie 1

Ik heb mij net maar aangemeld voor de app Ziggo Go.

Ik had het fijner gevonden als KPN tijdens de wedstrijden van Nederlandse clubs de diverse Ziggo Sportzenders vrij zou schakelen. Dan hadden we gewoon via KPN kunnen kijken en was de registratie bij Ziggo niet nodig geweest. 

Mee eens, alleen ik ga mij nog niet aanmelden. Eerst maar eens zien wat er gebeurt. Bij de wedstrijden van Oranje won ook het publiek op de pleinen/terrassen. 

Reputatie 1

Voor zover ik weet wil Ziggo dat niet @Noordzee

@Marcia van KPN @Jeroen van KPN of hebben jullie dat niet geprobeerd? Laat je klanten aangeven of ze Europees voetbal willen kijken en deel dat met Ziggo?

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb mij net maar aangemeld voor de app Ziggo Go.

Ik had het fijner gevonden als KPN tijdens de wedstrijden van Nederlandse clubs de diverse Ziggo Sportzenders vrij zou schakelen. Dan hadden we gewoon via KPN kunnen kijken en was de registratie bij Ziggo niet nodig geweest. 

Mee eens, alleen ik ga mij nog niet aanmelden. Eerst maar eens zien wat er gebeurt. Bij de wedstrijden van Oranje won ook het publiek op de pleinen/terrassen. 

Tsja, ik heb me ook met tegenzin aangemeld. Maar goed: Ik wil morgenavond wel Ajax zien. (Vorige week was ik op vakantie.) 

@Noordzee , @martijnzijl , @Peter_Hommel , @TomTaylor 

De wedstrijden zijn ook te zien via het YouTube kanaal van Ziggo Sport momenteel. Zonder account. 

Dit werkt ook via m'n oude Arris vip2952. Ook zonder inloggen op Youtube met Google account! Dus in het geheel geen account voor nodig. 😀

 

Reputatie 7
Badge +19

Helaas zijn de Eagles uit Deventer uitgeschakeld 😥. Ajax gelukkig wel een ronde verder. Het Griekse Panathinaikos zal de volgende week de tegenstander zijn. Volgende week begint ook FC Twente aan hun voetbalreis om de groepsfase van de Champions League te bereiken. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Peter_Hommel 
Dat is toch mooi dat Ziggo dat doet?
Maak er gewoon dankbaar gebruik van.
De rechten zijn bij Ziggo, dus kan de KPN de rechten niet afpakken  en moet het op deze manier.
Even een gebruikersnaam aanmaken en een wachtwoord bedenken en je kunt genieten.
Doe dat wel op een rustig moment want vlak voor een wedstrijd wil dat nog wel eens mis gaan.

Hoi @Peter_Hommel 
Dat is toch mooi dat Ziggo dat doet?
Maak er gewoon dankbaar gebruik van.

De wedstrijden met NL teams + de finale moet zonder aanvullend abonnement worden aangeboden. Eerder was dat op RTL 7 etc. te zien, maar Ziggo doet dit nu dus via de Ziggo Go app. En daar moet je een account voor registreren. En dat stuit @Peter_Hommel tegen de borst als ik hem goed begrijp.


Het zal mij zeker lukken te registreren, maar het gaat om de verplichting. Voetbal zou volgens onze regering ‘open’ toegankelijk moeten zijn, dat is het nu niet. Geen zin om mij bij Ziggo te registreren. Ik betaal maandelijks veel geld aan KPN dus daar moet het geregeld worden. En dan heb ik het nog niet over de senioren voor wie dor wel eens lastig kan worden. Maar het gaat hier over het grote geld en het grote geld gaat met een maand of 2 ontdekken dat er 25% minder kijkeer zijn, minder reclame inkomsten dus dan komt er een andere regeling. Ondertussen kijk ik voor het eerst in bijna 50 jaar geen Europees voetbal. 
 

Volledig mee eens dat het te gek is dat mensen zich moeten registreren bij een bedrijf waar je verder geen relatie mee hebt of wilt hebben. Ik kies bewust voor KPN. Dat Ziggo via het voetbal klanten van KPN, of algemener glasvezelklanten, het zo lastig mogelijk maakt om Europees voetbal te kijken is wel helder. Dat het precies binnen de wet past zal best. Maar ik vind het ronduit een dikke middelvinger van Ziggo naar de Nederlandse voetballiefhebber. Zet het gewoon op een vrij kanaal zodat iedereen zonder veel moeite kan kijken. Dat is voor Ziggo ook gewoon een keus maar ze willen gewoon klantdata scoren.

Ik persoonlijk begrijp niet dat dit gedrag van Ziggo goed wordt gepraat. Zeker zijn er mensen die moeite hebben om te kunnen kijken op deze omslachtige manieren. Maar waarom zou er rekening worden gehouden met deze mensen zullen ze bij Ziggo gedacht hebben. Ik ben solidair met deze mensen en trek hier ook een grens. Mocht Ziggo meelezen hier: dikke middelvinger terug. Net zoals @Peter_Hommel hoop ik op een totale collapse van de kijkcijfers zodat er rode cijfers op de bordjes komen. Dat is de taal die telt kennelijk.

Edit: inderdaad wel op helder manier uiteengezet wat de opties zijn om toch te kunnen kijken hier.

Reageer