Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 596 reacties
  • 19987 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

596 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28475 reacties
  • 16 januari 2025
jhhoogen schreef:
Jasper van KPN schreef:

Ik heb met terugwerkende kracht nog een aantal berichten verwijderd. Het gaat hier over de nieuwe app, en niet over hoe je de oude kunt installeren. Zoals eerder aangegeven is dat niet de bedoeling, en dat ondersteunen wij niet. Het downloaden van APK's is niet zonder risico en raden wij ten zeerste af. Berichten die daar toch over gaan zullen we verwijderen. Laten we het vanaf nu daar niet meer over hebben, alleen nog over de nieuwe app.

Ik neem aan dat je dan netjes een nieuw topic heb gemaakt ,hoe je de oude app kan instaleren als de huidige app niet goed werkt op je device. Ik vind de de uitleg voor een de oude app prima in dit topic passen  ,het een is het gevolg van het ander.

@jhhoogen, ik heb je losse topic en je link daarnaartoe in dit topic verwijderd. Volgens mij is Jasper hier duidelijk over geweest. Wij ondersteunen het gebruik van APK's om een onofficiële en/of oudere versie van de tv app te gebruiken niet. Mensen die dit wel willen doen kunnen elders op internet instructies gaan zoeken.

Ook is het plaatsen van deze links en instructies een inbreuk op de gebruikersvoorwaarden van de Community. Voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan door hier een account aan te maken en actief te zijn. Dit is dan ook een officiële waarschuwing. Als je opnieuw deze instructies plaatst zijn we genoodzaakt je tijdelijk de toegang tot het forum te ontzeggen.

Weet verder dat we natuurlijk actief werken aan de nieuwe TV+ app voor smart tv en regelmatig updates uitbrengen. Houd daarvoor de Product Updates in de gaten. Je kunt daar op abonneren, dan krijg je een mail als er een nieuwe update daar geplaatst wordt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 37 reacties
  • 16 januari 2025

Ja ik zal het wel via andere kanalen distribueren ,ik laat me de mond niet snoeren . De klant zou jullie een zorg zijn. Ik hoef geen product updates, ik wil een app die werkt als je hem uitstort over iedereen,dan zou het mij een zorg zijn wat de product updates zijn,dit zouden dan hooguit.kleine bugs of beveiliging issues zijn. Maar is rondkijken naar een ander provider op alle gebieden . Je kan natuurlijk als kpn de oude versie terug zetten in de Playstore en de nieuwste versie als beta aan kunnen bieden . Kunnen jullie lekker los op de beta en kunnen wij fatsoenlijk tv kijken.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 januari 2025
Bazzz1 schreef:

Werkt op onze Google Tv (tcl uit 2024) niet goed heb geen beeld op de zender wel geluid menu en gids wel zichtbaar cache geheugen al gewist tv opnieuw gestart app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar geen beeld en is erg traag je kunt idd niet meer op het pijltje naar beneden drukken voor de andere zenders. Internet is verder goed want Netflix op 4k is geen probleem. 

Hopelijk wordt dit snel opgelost voor nu via de app op de telefoon streamen naar tv...

Ik heb het zelfde probleem 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28475 reacties
  • 16 januari 2025

@Natasja1304, hiervoor hebben we voor TLC en Philips tv's een update beschikbaar. Meer informatie hier:

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 januari 2025
Erik van KPN schreef:

@Natasja1304, hiervoor hebben we voor TLC en Philips tv's een update beschikbaar. Meer informatie hier:

Hallo Erik fijn om te horen kan idd bevestigen dat het voor onze TCL heeft geholpen. 

Bedankt Bas

• 11 reacties
  • 16 januari 2025

De aanname dat de minigids ‘vermoedelijk’ hoog geprioriteerd is, is een beetje mager en vaag. Dat dit bericht door de KPN moderater een duimpje krijgt is geen bevestiging.

De app is voor de kijker met een Chromecast of ander systeem zonder numerieke afstandsbediening gewoonweg zeer onvriendelijk. Van zender wisselen duurt 10+ seconden! Hiervoor als alternatief je klant tegen betaling in de KPN shop een afstandsbediening laten aanschaffen, zoals eerder in dit topic gesuggereerd, is wat mij betreft gewoon schofferend.

Bovenstaande is voor een digitaal minder onderlegde medemens niet meer alleen onvriendelijk, maar gewoonweg onbruikbaar! Dit, en het benoemde issues met de ondertiteling zou niet ‘vermoedelijk’ prioriteit moeten hebben, maar gewoonweg uitgesproken prioriteit! moeten hebben. Het zou fijn zijn als KPN dit zelf volmondig zou bevestigen in plaats van de community hierover laat speculeren.

Oftenwel ​@Jasper van KPN  Wat is status betreffende deze issues? Neem aub je klant mee in een verwachtig tav een oplossing voor deze issues. Dat voorkomt vermoed ik ook discussies over het installeren van niet langer ondersteunde, oudere versies. Hoezeer het delen van deze instructies hieromtrent niet zijn toegestaan via deze community en/of dat dat af te raden is vanuit het oogpunt van digitale veiligheid, is het begrijpelijk dat de klant op zoek gaat naar een manier om te kunnen genieten van het product waar deze voor betaald!

wjb schreef:
Horace schreef:

Ik vind de nieuwe app niet lekker werken in combinatie met een Chromecast. Met de vorige app kon ik makkelijk met de navigatie van de afstandsbediening van programma’s zappen. Nu moet ik er eerst uit en via de gids zoeken wat ik wil zien.

Het ontbreken van de "minigids" wordt door velen als een gemis ervaren en ik vermoed dat die functionaliteit ondertussen hoog op het prioriteitenlijstje van het developmentteam zal staan.

• Helper
  • 45 reacties
  • 17 januari 2025
jhhoogen schreef:

Ja ik zal het wel via andere kanalen distribueren ,ik laat me de mond niet snoeren . De klant zou jullie een zorg zijn. Ik hoef geen product updates, ik wil een app die werkt als je hem uitstort over iedereen,dan zou het mij een zorg zijn wat de product updates zijn,dit zouden dan hooguit.kleine bugs of beveiliging issues zijn. Maar is rondkijken naar een ander provider op alle gebieden . Je kan natuurlijk als kpn de oude versie terug zetten in de Playstore en de nieuwste versie als beta aan kunnen bieden . Kunnen jullie lekker los op de beta en kunnen wij fatsoenlijk tv kijken.

Ben het helemaal eens met bovenstaande.
De nieuwe app is dusdanig slechts en op beperkte apparaten getest dat dit een bètaversie had moeten zijn. Had aangeboden moeten worden naast de bestaande versie.
Amateuristisch van zo'n grote partij als KPN. 

• Helper
  • 53 reacties
  • 17 januari 2025
Bennes schreef:
jhhoogen schreef:

Ben het helemaal eens met bovenstaande.
De nieuwe app is dusdanig slechts en op beperkte apparaten getest dat dit een bètaversie had moeten zijn. Had aangeboden moeten worden naast de bestaande versie.
Amateuristisch van zo'n grote partij als KPN. 

Ik vraag me af of de app uit de Play Store verwijderd is. Heb hem vanmorgen op mijn nieuwe Sony Bravia Android Tv verwijderd en wilde hem daarna weer installeren, in de hoop dat dat de problemen zou verhelpen, maar krijg de melding 'niet beschikbaar voor uw apparaat'. Op mijn telefoon nog wel te vinden dus kan nu alleen nog maar tv kijken door te streamen vanaf mijn telefoon.

• Helper
  • 45 reacties
  • 17 januari 2025

@Ria66 

KPN is lekker bezig de nieuwe TV+ Android TV-app…
De app is nu alleen beschikbaar zoals daar vermeld: TCL/Philips Android TV.
Andere en nieuwe Android TV gebruikers met andere apparaten kunnen geen  TV meer toevoegen.
Er is geen optie voor andere Android-TV gebruikers….

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 37 reacties
  • 17 januari 2025
Bennes schreef:

@Ria66 

KPN is lekker bezig de nieuwe TV+ Android TV-app…
Andere en nieuwe Android TV gebruikers met andere apparaten kunnen geen  TV meer toevoegen.

Mischien gaan ze toch luisteren naar de gebruikers en staan er straks 2 versies de beta en de oude werkende  versie in de Playstore (dromen mag)

• Helper
  • 53 reacties
  • 17 januari 2025

Maar voorlopig kan ik dus alleen maar streamen via mijn telefoon om tv te kijken.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn KPN?

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 17 januari 2025

Er is een verbeter versie uitgebracht voor tcl en Philips die alleen op die merken te downloaden is. Ik vermoed dat er daardoor wat fout gegaan is met de andere versie voor de rest van de merken en streaming apparaten. Ik heb dit zojuist doorgegeven.

geplaatst om 12:54

• Helper
  • 53 reacties
  • 17 januari 2025

Dank.

Ik hoop dat dat dan ook een betere versie is.

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 17 januari 2025

Het zal nog steeds versie 8.60.03 zijn.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 37 reacties
  • 17 januari 2025

Valt niet mee apps in productie brengen 😴

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 januari 2025

Gebruik de app op google tv (hd) met Android TV v12. Behalve dat ik veel functionaliteiten mis loopt de app ook vaak vast.

Het voor en achteruit spoelen door een programma met de chrome tv afstandsbediening is een drama. Na een paar keer loopt het beeld vast en blijft het geluid krakend doorgaan. Zelfs opnieuw programma selecteren is dan geen oplossing omdat het verdergaat waar hij is gebleven met vastgelopen beeld. 

Deze app op google tv is onbruikbaar geworden gelukkig nog een kpn box waarmee ik kan TV kijken.

PeterG schreef:

Hallo voor tcl is het nu 08.61.00 geworden . Maar het werkt nog steeds niet goed.

• Topper
  • 11 reacties
  • 17 januari 2025

Philips TV  wat een afgang die nieuwe KPN app, je moet een programma starten om te kijken, het programma wat daarna komt loopt een stukje door en dan stopt de uitzending, moet je het daarop volgende programma opnieuw activeren. Dit is toch geen TV kijken meer op deze manier, en de afstandsbediening cijfers 1 /tm 9 werken ook niet meer en je maakt mij niet wijs dat je een of andere cache moet ledigen in de TV?
Dus zappen gaat ook niet meer lekker. Systeem is zeer traag.
Programma overzicht van de vorige app was veel duidelijker daar had alleen wat mij betreft de start en eindtijd van het volgende programma bij mogen zetten. Programma's die je opgenomen hebt kun je ook niet doorspoelen, dat was in de vorige app al het geval, dat was juist de rede om op te nemen, scheelt soms 45 min reclame bij een film.  Mensen vooraf informeren dat er wijzigingen aankomen zou ook prettig zijn met de opmerking erbij waar men met vragen terecht kan voor verbetering.
Zappen tussen zenders gaat dus ook niet zo maar even.
Ik hoop dat er snel met alle op en aanmerkingen wat aan gedaan gaat worden

Heb nog niet alles kunnen testen en alle commentaren kunnen lezen, er zal veel van hetzelfde gemeld worden vermoed ik.

Groeten Roald

• Helper
  • 53 reacties
  • 17 januari 2025
PeterG schreef:

Dan blijven de problemen nog gewoon bestaan.

Helaas 

Ik ga zo nog eens kijken 

• Helper
  • 53 reacties
  • 17 januari 2025

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 17 januari 2025

Er moest zo snel mogelijk een fix komen voor Philips en TCL. Deze hadden helemaal geen live beeld. Daardoor is het voor andere merken televisies en streaming apparaatjes even niet beschikbaar voor downloaden. Als je de app hebt kun je 'm gewoon blijven gebruiken. 

@Ria66 . Waarom verwijderd? Daarna zou je toch weer dezelfde versie gedownload hebben. 

Gelukkig is er nog de ontvanger. Die levert kpn sowieso voor het meest gebruikte toestel. 

• Helper
  • 53 reacties
  • 17 januari 2025

Omdat, ​@PeterG, mij dat verteld werd door een KPN helpdesk medewerker. Daarna zou mogelijk mijn problemen opgelost zijn.

De vraag blijft nu nog steeds staan of de vorige app verwijderd is in de Playstore?

Uiteraard heb ik de app niet en OOK GEEN ONTVANGER. En wanneer komt er dan een fatsoenlijke versie in de Playstore?

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28475 reacties
  • 17 januari 2025
Bennes schreef:

​KPN is lekker bezig de nieuwe TV+ Android TV-app…

Dit is een bijwerking van het uitbrengen van de hotfix voor de issues met TCL en Philips tv's. Dit zorgt er, helaas, even voor dat het tijdelijk niet mogelijk is voor andere merken om de app te downloaden. We brengen zo snel mogelijk een nieuwe, algemene, update uit voor alle merken. Waar dan ook de oplossing voor TCL en Philips weer in verwerkt zit. We hebben dit ook toegevoegd aan de Product Update.

Mensen met een TCL of Philips tv die nog problemen ervaren na die update, laat het ons bij voorkeur weten in het Product Update topic. Dan hebben we dit op een rijtje en kunnen het direct meenemen richting het app team. 

Ria66 schreef:

Omdat, ​@PeterG, mij dat verteld werd door een KPN helpdesk medewerker. Daarna zou mogelijk mijn problemen opgelost zijn.

De vraag blijft nu nog steeds staan of de vorige app verwijderd is in de Playstore?

Uiteraard heb ik de app niet en OOK GEEN ONTVANGER. En wanneer komt er dan een fatsoenlijke versie in de Playstore?

Ria, als jij tv van ons afneemt, dan heb jij ook een ontvanger van ons gekregen. Die hoort namelijk bij het tv abonnement. Kan zeker zijn dat je die niet in gebruik hebt, maar je zou hem nog wel in huis moeten hebben. 

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 17 januari 2025

Iedereen heeft tenminste één ontvanger. Zonder heb je geen tv abonnement bij kpn.

Heel dom advies. Weghalen en weer downloaden veranderd niets aan een app natuurlijk. 

Onderstaande staat nu bij de update, zie cursief.

Toon inhoud

• Helper
  • 53 reacties
  • 17 januari 2025

Wij nemen tv van jullie af maar…

Er is een extra tv bijgekomen, voor mij, waar dus GEEN ontvanger voor is.

We hadden twee tv's, en twee ontvangers.

Nu drie tv's en twee ontvangers dus was de optie om draadloos te verbinden voor mij ideaal. Spiksplinternieuwe tv daarvoor gekocht en nu dus niets.

NB, ik vind het niet fijn en niet netjes dat jij twijfelt aan wat ik zeg en mij dus als 'jokkebrok' neerzet.

Reageer