Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 577 reacties
  • 18717 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

577 reacties

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 18 januari 2025
Just Us schreef:
wjb schreef:

Als je jouw Chromecast Google TV via hdmi-CEC met de afstandsbediening van de televisie bedient of, zoals ik, er een Comfort+ afstandsbediening aan gekoppeld hebt dan kan je met de Channel up/down (P+/P-) en de cijfertoetsen nog vrij eenvoudig wisselen van zender.

Dank voor de tip, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat KPN zaken weghaalt uit zijn app en de klant dan vervolgens bij diezelfde KPN een “comfort” afstandbediening moet kopen á €15,- ?

Als men software ontwikkeld, lijkt het mij de bedoeling om iig alle bestaande functionaliteit gewoon te behouden. Dat je deze verbeterd of uitbreid, prima. Maar je haalt toch geen functionaliteit weg?

Dan gebruik je toch "gewoon" de afstandsbediening van jouw televisie? 

Je kunt de Chromecast Google TV overigens ook vanaf een telefoon of tablet bedienen met de onderstaande app.

En die missende "minigids" komt echt wel weer terug. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 januari 2025
wjb schreef:

Het vierde punt dat jij genoemd hebt (hangen van beeld bij spoelen en raar piepgeluid) heeft in het begin van de bèta test fase gespeeld maar was heel snel verholpen. Het bevreemd me dan ook zeer dat jij daar op jouw Chromecast last van hebt.

Ook het feit dat bij jou het beeld regelmatig blijft hangen op het loading rondje bevreemdt me. Ja, het laden is traag maar op mijn Chromecast Google TV blijft hij er nooit op hangen.

Heb dit probleem ook en hier ook gemeld. App is onbruikbaar op chromecast/google tv met Android 12. 

PeterG
Superuser
  • 60974 reacties
  • 18 januari 2025

App is onbruikbaar op chromecast/google tv met Android 12. 

Dat is wel een erg grove “omschrijving” ​@grapmg .

Ik gebruik 'm hier gewoon op de Chromecast Google-TV. Maar wel in combinatie met de afstandsbediening van de tv zelf. Een Sony uit 2016 met CEC. Op de nog oudere Philips uit 2012 werkt het ook, met die oude afstandsbediening.

De afstandsbediening van de Google chromecast gebruik ik nauwelijks. Veel te onhandig voor tv kijken. Dat was al met de oude app. Ik ben gewend met cijfers naar een zender te gaan. Zappen doe ik alleen als ik hooguit 2 zenders verder moet/wil. Beide kan niet met de Google afstandsbediening. Wat een gedrocht dat dingetje.

Als ik geen tv('s) had met CEC dan had ik die Chromecast ook nooit gekocht i.v.m. de onvolledige afstandsbediening.

TV's van 2011 en ouder hebben vaak, helaas, nog geen CEC in het HDMI signaal.

Het duurt wel lang voordat een zender begint. 7 seconden. Dat mag wat mij betreft naar hooguit 2 seconden. 

# bij CEC geeft de tv bedieningssignalen door aan het aangesloten apparaat.

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 18 januari 2025

grapmg schreef:

App is onbruikbaar op chromecast/google tv met Android 12.

Ik vind het zo frappant dat ervaringen zo verschillend kunnen zijn. Ik ben juist blij met de smart-TV+ app op mijn Chromecast Google TV HD omdat deze stabieler lijkt dan de oude smart-TV app.

Je hebt gelijk dat de app onbruikbaar is als je niet, zoals ik, een afstandsbediening met de Channel up/down (P+/P-) en cijfertoetsen gebruikt maar ik heb het sinds halverwege de bèta-test niet meer hoeven ervaren dat het beeld blijft hangen. Wel laat de snelheid van het laden van een stream sterk te wensen over.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 januari 2025

Mischien had ik beter kunnen zeggen voor mij onbruikbaar. Als ik TV kijk bv nieuws dan spoel ik vaak heen en weer in een programma. Dat loopt steeds vast. Kan ik alles werd afsluiten en opnieuw opstarten. Heeft waarschijnlijk weinig met de afstandsbediening te maken. Ik ben weer terug naar de oude versie en duit was een goede reminder om niet alles standaard op auto update te zetten. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 19 januari 2025
wjb schreef:
Just Us schreef:

...

Je kunt de Chromecast Google TV overigens ook vanaf een telefoon of tablet bedienen met de onderstaande app.

En die missende "minigids" komt echt wel weer terug. 

Begrijp me niet verkeerd…

Ja, alles wat je aan geeft kan. En het is goed dat je dit hier deelt.

Maar dit zou allemaal niet nodig zijn als KPN goed werkende functionaliteit gewoon in de app had laat zitten.
Waarom zouden ze het “minimenu”, waar niet alleen ik, maar blijkbaar heel veel mensen gebruik van maken, zomaar verwijderen?

Daarnaast zullen er ook een hele hoop mensen zijn die misschien niet technisch genoeg zijn om dit soort “workarounds” zomaar toe te passen. Zoals mijn ouders bv…

Dus ik hoop dat je gelijk hebt en dat minimenu snel weer terug komt.

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 19 januari 2025

Just Us schreef:

Waarom zouden ze het “minimenu”, waar niet alleen ik, maar blijkbaar heel veel mensen gebruik van maken, zomaar verwijderen?

Die komt vast en zeker weer terug en ik denk dat de "minigids" samen met het verbeteren van de snelheid bovenaan op de prioriteitenlijst van het developmentteam staan.

wjb schreef:

Kost niets en zou "out-of-the-box" moeten werken..

​​​​​​En al is het maar voor de periode totdat de "minigids" weer terug is.

• Topper
  • 10 reacties
  • 19 januari 2025
Jan van KPN schreef:

Hoi ​@RobbieM , dank voor jouw bericht en ook welkom hier op de KPN Commuity!

Ook jij bedankt voor jouw feedback. Ook dit koppelen we uiteraard terug naar de ontwikkelaars.

Hallo Jan, weer eens geprobeerd omdat we nu al meer dan een week geen tv kunnen kijken op de Sony tv, tot mijn verbazing geeft de playstore aan dat de kpn itv app niet (meer?) beschikbaar is in de store voor mijn apparaat???

Overigens probleem nog steeds hetzelfde: zwart beeld bij afspelen, zowel live als terugkijken als bij opnames. 

• Helper
  • 53 reacties
  • 19 januari 2025

Dat klopt hooor 

Zie vorige berichten van mij in dit topic.

Voor mij is de voorlopige oplossing om te casten via mijn mobiel.

Gloednieuwe Sony Bravia.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 januari 2025

Goed dat we allemaal onze ervaringen delen! Waar ik veel meer naar op zoek ben is een positieve reactie vanuit ​@KPN zelf. 

Wanneer lossen ze het gecreëerde probleem op? 

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 19 januari 2025

Ik ben zojuist tot de conclusie gekomen dat de publieke versie van de smart-TV+ app en de bèta versie van de smart-TV+ app verschillend resultaat geven terwijl het versienummer van beide apps hetzelfde is (8.60.03). Als ik met de publieke versie een uitzending terug of vooruit spoel dan komt de uitzending tot stilstand en is ook niet meer te starten. Met de bèta versie van de app werkt dit probleemloos. Ik heb dit ook als feedback in het bèta test topic van de smart-TV+ app gedeeld zodat dit hopelijk snel opgepakt gaat worden.

• Helper
  • 53 reacties
  • 19 januari 2025
wjb schreef:

Ik ben zojuist tot de conclusie gekomen dat de publieke versie van de smart-TV+ app en de bèta versie van de smart-TV+ app verschillend resultaat geven terwijl het versienummer van beide apps hetzelfde is (8.60.03). Als ik met de publieke versie een uitzending terug of vooruit spoel dan komt de uitzending tot stilstand en is ook niet meer te starten. Met de bèta versie van de app werkt dit probleemloos. Ik heb dit ook als feedback in het bèta test topic van de smart-TV+ app gedeeld zodat dit hopelijk snel opgepakt gaat worden.

Ik veronderstel dat de Beta versie alleen voor een selectief aantal mensen te downloaden is?

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 19 januari 2025
wjb schreef:

Ik ben met de publieke versie inmiddels ook tegen problemen aangelopen na pauzeren en spoelen in een livestream: dat leidt soms tot beeld dat blijft haperen en telkens een aantal seconden bevriest, met onregelmatige tussenpozen van een paar seconden tot een minuut of zo.

Niet meer naar te kijken helaas; programma opnieuw starten was de enige oplossing.

Op een Sony A95L (model 2023) met de meest recente software (Android TV 12).

(NB de betaversie heb ik niet.)

Nieuwe app valt geregeld uit. Vooruit- en terugspoelen lukt niet.

• Slimmerik
  • 64 reacties
  • 19 januari 2025

Inderdaad geen prettige verandering, moet ook steeds de ondertiteling uitzetten !

• Helper
  • 32 reacties
  • 19 januari 2025

Hier draait de app inmiddels weer op de Philips met Android 7.1.2..

Maar of het beeld top is? Niet bepaald. Alsof je filmpjes met 10 frames per seconde ziet te kijken.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 januari 2025

Helaas na de update is tv kijken bij ons onmogelijk geworden, zowel op de smart tv als chromecast. Tv kijken was al een ellende maar nu is het echt slecht geworden, en dan heb ik het nog niet eens over de UX van de nieuwe app.

Wanner ons contract verloopt gaan wij weer terug naar ziggo!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 januari 2025

Wij zijn absoluut niet blij met de verandering. Even kijken wat er op andere zenders is of simpel zappen is er niet meer bij. 

Wij willen echt heel graag terug naar de oude instellingen zodat er weer "normaal" tv kunnen kijken! 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

Goedemorgen,

Is het mogelijk dat de oude KPN app wordt teruggezet in de Google Playstore?

Wij hebben een Sony tv van het type KD43X89JAEP uit 2021. Met de nieuwe app is bij het zappen het laden traag en kan de app uitvallen en kunnen we geen tv meer kijken. Dit gebeurd in een onregelmatig patroon. De ene keer kan je 2 keer zappen en de andere keer net 9 keer.

De tv heeft de laatste updates gehad en de cache is leeg gemaakt. Helaas helpt dit niet.

Een KPN tv box gebruiken zou kunnen maar dan is het beeld slechter, dus die gebruiken we liever niet.

met vriendelijke groet,

Peter

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025

Dat had ik ook al gevraagd.

De oude app werkte prima.

Helaas geen antwoord gekregen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 21 januari 2025

De dingen die je noemt zijn bekend bij de ontwikkelaars ​@peterh79, daar wordt aan gewerkt.

De oude app kan niet worden teruggezet. Dat is eerder in het topic ook aangegeven, dat veranderd niet. Als er een update is voor de app delen we dat in een Product Update.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 januari 2025

De app is blijkbaar uit de store gehaald, nu verwijderde ik soms de app om deze opnieuw te installeren zodat hij weer een tijdje beter werkte voor mijn gevoel. Maar nu kan ik op mijn Sony geen KPN  app meer vinden… (https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-zet-niet-goed-werkende-tv-app-deels-offline/) Dat is nu ook weer niet de bedoeling lijkt me?

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025
CvanZ schreef:

De app is blijkbaar uit de store gehaald, nu verwijderde ik soms de app om deze opnieuw te installeren zodat hij weer een tijdje beter werkte voor mijn gevoel. Maar nu kan ik op mijn Sony geen KPN  app meer vinden… (https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-zet-niet-goed-werkende-tv-app-deels-offline/) Dat is nu ook weer niet de bedoeling lijkt me?

Dat was bij mij ook zo.

Het is blijkbaar wel de bedoeling. We moeten dus maar wachten op een verbeterde versie.

Tot zover is streamen via je mobiel de enige optie. Dat werkt overigens zeer goed.

Wij hebben ook een Sony tv.

PeterG
Superuser
  • 60974 reacties
  • 21 januari 2025

Een KPN tv box gebruiken zou kunnen maar dan is het beeld slechter

Dat kán bijna niet ​@peterh79 . Welke ontvanger heb je?

De streams via de app zijn 6 Mb/s

De streams via de tv ontvanger zijn 7,2 Mb/s (beter dus)

Arris en Arcadyan ontvangers op glas eerste 10 zenders zelfs 14,2 Mb/s

TV+, Sagemcom DIW7022, koper/glas vanaf 45 Mb/s: 1 - 10 en ESPN pakket en Ziggo Sport 14,2 Mb/s

Er kunnen geen 2 apps in de Play Store. Dat kost bij Google dubbel. En kpn moet 2 apps werkend houden.

Op (mijn) Samsung nog de oude app. Maar ik gebruik nu volledig de nieuwe via de losse Android box. En een Google Chromecast. Waarom? Dan is het voor mij overal gelijk.

Op de Samsung tv echter 90 % van de tijd gewoon de tv ontvanger. Want m'n opnames van BBC First werken niet via de app. Bovendien heb ik via de ontvanger Dolby 5.1 geluid.  Via de app is het gewoon stereo.

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025
peterh79 schreef:

Een KPN tv box gebruiken zou kunnen maar dan is het beeld slechter, dus die gebruiken we liever niet.

Dat kan ik me nauwelijks voorstellen immers de TV ontvangers van KPN bieden een hogere bitrate voor alle zenders en voor de Nedelandse Publieke en Commerciële omroepen zelfs een bitrate die ruim twee keer zo hoog is.

Dan moet er dus iets fout zijn in de configuratie van de TV ontvanger of de hdmi poort.

Welke TV ontvanger heb je?

Reageer