Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 January 2025
  • 330 reacties
  • 8243 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Jasper van KPN
Moderator

Met de vernieuwde KPN TV+ Smart TV app kijk je direct naar je favoriete tv-programma’s en streamingdiensten op je Smart TV – helemaal zonder extra tv-ontvanger of kabels. Alles wat je wilt zien, van live tv tot on-demand content en populaire streamingdiensten, vind je op één plek. Hoe makkelijk is dat? Ontdek nu de app die volledig aansluit bij jouw kijkvoorkeuren.  

​​​​​​​Wat is de nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV?

Met deze app kan je tv kijken op je Smart TV, zonder extra apparatuur. Je kunt 'm vergelijken met de app op je mobiele telefoon en tablet, maar dan op het grote scherm. In het zenderoverzicht kan je zien welke zenders je kunt kijken.

Wat kan ik met de nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV?

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app vervangt de oude KPN iTV Smart TV app. Op dit moment is deze app alleen voor Android TV beschikbaar. Je kunt inloggen met je KPN ID, of met je abonnementsnummer en pincode

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ Smart TV app ondersteunt nu ook profielen, net als de KPN TV+ app voor mobiele telefoon en tablet. Zo kun je iedere persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8). Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. Op basis van jouw kijkgedrag laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

Heb je al een profiel aangemaakt in de mobiele app? Dan zie je die direct op de TV+ Smart TV app.

Op veel plekken in de app kan je extra opties krijgen door de OK-knop op je afstandsbediening meer dan een seconde ingedrukt te houden. Je kunt zo bijvoorbeeld opnames plannen of zenders aan je favorieten toevoegen.

Kijk al je favoriete entertainment in één app

Naast live tv kan je nu ook je favoriete streamingdiensten in de TV+ Smart TV app vinden. Bij zoeken naar films en series krijg je ook resultaten van de grote streamingdiensten. Als je deze wilt afspelen krijg je de optie om de app van de streamingdienst zelf te openen. Hiervoor heb je wel een abonnement op die streamingdienst nodig.

De KPN TV+ Smart TV app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN met een Smart TV waar Android TV op draait. Heb je de oude Smart TV app op jouw Smart TV staan en staat automatische updates aan? Dan wordt de app vanzelf bijgewerkt naar deze nieuwe versie. Na de update zal je eenmalig opnieuw moeten inloggen.

Op dit moment is de app alleen beschikbaar voor Android TV. Er wordt gewerkt aan versies voor Tizen (Samsung) en WebOS (LG). Daar kan je de oude app voorlopig blijven gebruiken.

Zodra de app is bijgewerkt kan je niet terug naar de oude versie.

Meer over de KPN TV+ Smart TV app kan je lezen in de Kennisbank:

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.

330 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 15531 reacties
  • 8 januari 2025

Dat is de TV+ Smart TV app inderdaad ​@Barry1974. We hebben de app gisteren voor een kleine groep vrijgegeven, jij bent daar een van dus 🙂 De rest volgt hopelijk snel.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 41 reacties
  • 8 januari 2025

Oké, bedankt voor de bevestiging. De app werkt goed zover. Meer in lijn met de app op de tv+ box.

Ter info, we moesten weer opnieuw inloggen na de update.

Wat ik wel een beetje mis is de mini gids, wanneer je tv kijkt en de pijl omlaag drukt op de tv afstandsbediening. Dit is wel beschikbaar op de box en de vorige versie van de android tv app. Misschien een optie voor de toekomst.

tremmaL1970
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 januari 2025

Duimen voor een snelle release versie voor Apple TV!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 28 reacties
  • 8 januari 2025

Ik word niet vrolijk van de update, eerder kon ik pijltje naar beneden zender scrollen en zien wat er op die zender was.  Nu kan ik niet tijdens kijken even snel zien wat er op andere kanalen speelt. Ondertiteling is mega klein ook niet te doen  Graag snel weer terug deze opties .kan ik de app downgraden,dit is niet werkbaar.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 28 reacties
  • 8 januari 2025

Ik word niet vrolijk van de update, eerder kon ik pijltje naar beneden zender scrollen en zien wat er op die zender was. Nu kan ik niet tijdens kijken even snel zien wat er op andere kanalen speelt. Ondertiteling is mega klein ook niet te doen . En tevens bemerk ik nu dat ik geen nummers meer kan intoetsen maar met + en - alle zenders langs moet. Graag snel weer terug deze opties .kan ik de app downgraden,dit is niet werkbaar. Slecht update ,ik ben benieuwd wat voor mensen hebbem getest dit is echt bagger en alle human factors zijn kapot.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 januari 2025

Voor de update van de app (zit nu op versie 08.60.03) kon je tijdens tv kijken door de zenders heen bladeren onderaan in beeld. Dit is nu niet meer mogelijk. Even snel zappen zit er niet meer in.

Dit is een behoorlijke tegenvaller, waarom is dat er uit gehaald??

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 januari 2025

Downgraden zou inderdaad een prima optie zijn. Deze versie voegt niks toe en handige functies zijn er juist uit.

Ondertiteling is klein ja. Hoe heeft dit door de usability tests heen kunnen komen?

Zender nummer intoetsen werkt bij mij overigens dan nog wel...

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 januari 2025

Werkt op onze Google Tv (tcl uit 2024) niet goed heb geen beeld op de zender wel geluid menu en gids wel zichtbaar cache geheugen al gewist tv opnieuw gestart app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar geen beeld en is erg traag je kunt idd niet meer op het pijltje naar beneden drukken voor de andere zenders. Internet is verder goed want Netflix op 4k is geen probleem. 

Hopelijk wordt dit snel opgelost voor nu via de app op de telefoon streamen naar tv...

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 januari 2025

Inderdaad een groot gemis, het zenderoverzicht dat onderaan in beeld kon, zo ook een aantal andere features die missen. Vreemd dat deze update als een verbetering wordt gezien. Kon ik de app maar downgraden want deze nieuwe versie voelt als een downgrade. Bijzonder dat een testpanel dit groen licht heeft gegeven t.o.v. de vorige versie, dan lijkt er selectief te zijn getest.

Zappen met de nummertoetsen werkt voor mij nog wel overigens. Maar zappen is nu wel plotseling heel haperig en sloom waar dat met de vorige app niet speelde. Vrij irritant dat elke zap nu 5 seconden duurt totdat de zender inlaadt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 28 reacties
  • 8 januari 2025

Na het lege van de cache ,kan ik wel weer de nummer toetsen gebruiken. Jammer dat als je iets  update dat je niet even de moeite neem om bij eerste opstart  een bericht in beeld te brengen de cache /gegevens opslag moet legen.

• Helper
  • 26 reacties
  • 8 januari 2025

klopt abbo nr pincode… nieuwe app werkt niet 

phillips tv nog geen jaar oud met android tv erop

al keer eraf weer erop … abbo nr - email invullen doet het ook niet...MA is 81 jaar oud  en ik kan het weer oplossen

ze bellen morgen terug 

kpn pffffffffffffff

testen moet je aan developers over laten niet aan je klanten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wijze les

• Helper
  • 26 reacties
  • 8 januari 2025

voorlopig doet de app helemaal niks met een 1 gig glasvezel abbo

abbo nr en mail adres en of pincode alles ingevuld app start niet eens op als je inloggen drukt

WAARDELOOOOOOOOSSSSSSSSSS

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 28 reacties
  • 8 januari 2025
dannyvdm schreef:

abbo nr en mail adres en of pincode alles ingevuld app start niet eens op als je inloggen drukt

Even je gegevens opslag en cache legen ,werkt bij mij ook  om de nummers weer in te kunnen toetsen

• Helper
  • 26 reacties
  • 8 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Dat is de TV+ Smart TV app inderdaad ​@Barry1974. We hebben de app gisteren voor een kleine groep vrijgegeven, jij bent daar een van dus 🙂 De rest volgt hopelijk snel.

kleine groep !!!!??? staat gewoon in de play store hoor 

en als je dit doet kpn eerst testen met developers net als apple ...mijn ma is 81 

kan niet eens tv kijken met die zogenaamde nieuwe app !!

alleen op der iphone werkt het

wjb
Superuser
  • 73477 reacties
  • 8 januari 2025

dannyvdm schreef:

kleine groep !!!!??? staat gewoon in de play store hoor 

Hij staat maar voor een kleine groep in de Play Store aangezien hij pas voor enkele apparaten vrijgegeven is.

• Helper
  • 26 reacties
  • 8 januari 2025
jhhoogen schreef:
dannyvdm schreef:

Even je gegevens opslag en cache legen ,werkt bij mij ook  om de nummers weer in te kunnen toetsen

ga ik proberen

• Helper
  • 44 reacties
  • 8 januari 2025

Wow, ziet er geweldig uit op mijn NVIDIA Shield, nog wel een dingetje: bij Notificaties staat dat de instellingen niet zijn opgeslagen en dat je dit alsnog kan aanzetten via onderstaande knop, deze knop zie ik niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22804 reacties
  • 8 januari 2025
Bazzz1 schreef:

Werkt op onze Google Tv (tcl uit 2024) niet goed heb geen beeld op de zender wel geluid menu en gids wel zichtbaar cache geheugen al gewist tv opnieuw gestart app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar geen beeld en is erg traag je kunt idd niet meer op het pijltje naar beneden drukken voor de andere zenders. Internet is verder goed want Netflix op 4k is geen probleem. 

Hopelijk wordt dit snel opgelost voor nu via de app op de telefoon streamen naar tv...

Hi Bazz, dit is wel vreemd. Zou je in dit geval een eigen topic aan willen maken zodat we hier specifiek naar kunnen kijken? Dan blijft het hier overzichtelijk.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22804 reacties
  • 8 januari 2025
dannyvdm schreef:

klopt abbo nr pincode… nieuwe app werkt niet 

phillips tv nog geen jaar oud met android tv erop

Hi Danny, heb jij de gegevens opslag en cache ook geleegd? 

PeterG
Superuser
  • 59782 reacties
  • 8 januari 2025

Verwijderd 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 januari 2025

Wij hebben precies hetzelfde probleem met onze TCL tv uit 2024. Wel geluid maar geen beeld of het beeld flikkert groen of allemaal gekleurde blokjes. App al 2 keer opnieuw geïnstalleerd, tv opnieuw aan uit etc niks werkt. Alle andere apps werken wel gewoon. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

Na de update vandaag hier helaas ook problemen op een Android tv. Flikkerend beeld; wel geluid. Waarom moet iets dat goed werkt, kapot gemaakt of vervangen worden? 

Stefan95
Topper
  • Topper
  • 15 reacties
  • 8 januari 2025

Mij Philips Android 11 elke keer nieuwe opstarten nieuwe kpn tv plus app 

PeterG
Superuser
  • 59782 reacties
  • 8 januari 2025

En tevens bemerk ik nu dat ik geen nummers meer kan intoetsen

Net even gecheckt op mijn Nokia 8000 streamingbox. Daarop kan ik gewoon met de cijfertoetsen van zender wisselen met deze app ​@jhhoogen .

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 28 reacties
  • 8 januari 2025
PeterG schreef:

En tevens bemerk ik nu dat ik geen nummers meer kan intoetsen

Net even gecheckt op mijn Nokia 8000 streamingbox. Daarop kan ik gewoon met de cijfertoetsen van zender wisselen met deze app ​@jhhoogen .

Na legen van cache en opslag werkt dat weer.

Reageer