Skip to main content

Sinds zaterdag hebben we de tv+ box in gebruik en alles werkt naar behoren met tv kijken, de apps werken ook goed alleen geeft disney+ hier geen 4k weer. De instelling in de app staat op automatisch en dat zou de juiste stand zijn voor 4k, heben meer mensen dit ?

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

De stand 4K betekend niet dat dit formaat te zien is.

Er zijn maar 4 zenders die dit ondersteunen zie program list.

Er is geen enkele provider die in 4K uitzend alleen tijdens evenementen kan je 4 K soms kijken bv met de WK voetbal.

De standaard is in bijna heel europa HD 1080i tot 1080P.

4K of zelfs 8K heeft dus geen zin.

Op sommige streamingsdiensten zie je wel films in 4K op Netflix wel eens en Prime, Disney weet ik niet.

Als je standaard de melding 4K ziet wil dat zeggen dat men gebruik maken van upscaling dus 1080 naar 4K uitrekken of oprekken van het standaard beeld.

Ik hoop dat ea duidelijk is geworden nu.

mvg’


Ik weet hoe het zit met tv zenders en 4K, maar mijn vraag gaat specifiek over Disney+.

Disney+ heeft standaard 4K in hun abonnement zitten, maar ik zie nu HD staan i.p.v 4K bij een serie die normaal in 4K is.


Mijn antwoord staat hier al boven uitgebreid beschreven KPN geeft geen 4K streams door.

Dus voor 4K Disney, de smart functie van je TV gebruiken en dat zou ik altijd al doen als ik jou was.

Het enige wat KPN 4 K doorgeeft zijn hun eigen experimentelen zenders vanaf kanaal 690 geloof ik.


Ik denk dat je me verkeerd begrijpt het gaat om de Disney+ app op de kpn tv+ box, de nieuwe decoder van kpn met androidtv. De app HBOMax geeft gewoon netjes de film of serie in 4k weer, dit zou Disney+ ook moeten doen maar dat doet hij niet.

Verder heb ik het niet over streams van kpn zelf, dat staat hier los van.


Bij mij werkt Disney+ wel in 4k op de tv+ box app. Heb je niks in 4k of alleen een bepaalde film/serie?


Ik heb het bij een paar series en films gecontroleerd die in 4k zijn, maar deze geven allemaal HD aan. Bij de instellingen van de Disney+ app staat deze op automatisch, en dat zou de juiste instelling voor 4K moeten zijn.


Bij mij werkt Disney+ wel in 4k op de tv+ box app. Heb je niks in 4k of alleen een bepaalde film/serie?

Dat is bijzonder als dat zo is.

Mijn inziens is dit niet mogelijk met deze hardware.

Wellicht gebruik je de smartfunctie  van je LG of Samsung en dan zie je inderdaad de aanduiding 4K.

 


Mijn antwoord staat hier al boven uitgebreid beschreven KPN geeft geen 4K streams door.

Dus voor 4K Disney, de smart functie van je TV gebruiken en dat zou ik altijd al doen als ik jou was.

Het enige wat KPN 4 K doorgeeft zijn hun eigen experimentelen zenders vanaf kanaal 690 geloof ik.

Wat een onzin kraam jij uit. Lineaire tv staat los van de apps die op de tv+ box geïnstalleerd kunnen worden.

Kpn heeft inderdaad een paar 4k zenders en de rest is Hd. Dit zegt verder niks over de kwaliteit van content die je via de apps op de tv+ box kunt bekijken. Die kun je namelijk gewoon in 4k kijken mits de app en je abbo voor deze dienst het ondersteunen.


Bij mij werkt Disney+ wel in 4k op de tv+ box app. Heb je niks in 4k of alleen een bepaalde film/serie?

Mijn inziens is dit niet mogelijk met deze hardware. 

 

Dat is bijzondere als dat zo is want KPN adverteert er volop mee…

 


Het wil wel eens voorkomen dat niet alle hdmi ingangen van een tv geschikt zijn voor 4k2k 50 Hz.

Met live tv, HD, merk je dat niet maar een app zal dan terug vallen naar HD. 


De disney+ app zal 4k/HDR content aangeven op 2 voorwaarden.
a. De content wordt aangeboden in 4K/HDR
b. de weergever, (lees mediabox, waar de app op geinstalleerd is, staat ingesteld op 4k / automatisch.
Probeer eens om de weergave  in de instellingen van je tv box aan te passen naar wellicht 4K


@PeterG dat zal het probleem hier niet zijn omdat HBOMax het wel weergeeft.


Ik zie dat de KPN TV+ box een andere versie heeft van Disney+ dan mijn eigen Android-TV box.

KPN TV+ is versie 2.8.0-rc2 voor Disney
En m'n Nokia 2.10.0-rc2

Mogelijk zit het daar in. (?)


deinstalleren en opnieuw installeren vanuit de Google PlayStore


deinstalleren en opnieuw installeren vanuit de Google PlayStore

Ga ik zeker doen zodra onze dochter op bed ligt, hopelijk is dit de oplossing.


Bij mij werkt Disney+ wel in 4k op de tv+ box app. Heb je niks in 4k of alleen een bepaalde film/serie?

Mijn inziens is dit niet mogelijk met deze hardware. 

 

Dat is bijzondere als dat zo is want KPN adverteert er volop mee…

 

Dit beeld is intressant maar gaat niet over het doorgeven van 4K content van diverse streamingsdiensten maar over hun eigen 4 K zenders.

Wat de opmerking betreft dat ik schijnbaar onzin uitkraam vind ik bijzonder, en ik ben dan ook geintresseerd in de doorgeven 4K bitstream die dan te zien zou moeten zijn.

Als ik kijk naar de F1pro app en de beeldweergave zie ik toch ook niet meer dan HD beeld in een lage bitstream.maar niet helemaal een eerlijke vergelijking want F1pro zegt niet in 4K te zenden.

Maar wellicht vergis ik mij tenslotte ben ik ook maar een externe ict deskundige en geen KPN,er.

Daarnaast wat KPN beloofd ben ik totaal niet van onder de indruk.

Alleen de vele topics al over deze nieuwe dienst is bedenkelijk .maar goed dat is een andere discussie.

 

 


Hier ook gewoon 4K met de apps, maar ik gebruik de Apps op de TV want KPN+ heeft bij snelle scènes moeite met verwerken, wat micro stutter ziet de veeleisende gebruiker dan.

KPN+ is gewoon een Android TV boxje, dus als de bron 4K is en je TV en je HDMI het aan kan komt er ook 4 K op beeld. Menu is zelfs in 4 K.


Wat de opmerking betreft dat ik schijnbaar onzin uitkraam vind ik bijzonder, en ik ben dan ook geintresseerd in de doorgeven 4K bitstream die dan te zien zou moeten zijn.

De TV+ Box is uiteraard in staat om 4K HDR beelden door te geven zodra zowel de bron als de aangesloten TV 4K zijn.

Als je een 4K Premium abonnement bij Netflix hebt dan moet je uiteraard de 4K Ultra-HD titels gewoon in 4K kunnen zien. Dit geldt ook voor alle andere streaming apps en de twee 4K zenders uit het 4K pakket van KPN.

Zoek eens een 4K film in YouTube en kijk of je die ook in 4K kunt kijken.


Opnieuw installeren van de app heeft niet geholpen.

@PeterG hier heeft de app op de kpn tv+ zelfs versie 2.17.0-rc2, ik denk niet dat het aan het versie nummer ligt.


Ik heb het geprobeerd in een 4K you tube stream en ik moet zeggen dat het inderdaad doorgeven wordt.

Ik heb wat dat betreft de doorgifte van 4K een verkeerde conclussie geventileerd hier icm met Netflix en andere streamers  ik heb het niet getest maar het feit dat de you tube stream doorkomt zegt al genoeg.

Dat staat overigens los van mijn opmerkiing over liniaire tv beelden.

Waarom dan niet en dat was de vraag Disney 4K niet doorgeven wordt kan ik geen anwoordt op geven.

Wellicht instelling STB beeldformaat

Mvg 

 


Wat ik mij nu afvraag hoe is de TV+ box aangesloten is dat bedraad of via WiFi. Ik lees eerlijk gezegd geen logische verklaringen voor dit fenomeen. Zeker omdat HBO Max wel correct werkt.

 

Netflix past de resolutie op de snelheid aan dus zelfs met het duurste abonnement is het mogelijk dat Netflix geen 4k laat zien. Van Disney+ is mij niet bekend of die app iets soortgelijk doet.

Het zal bijna zeker geen instelling zijn anders zou HBO Max ook geen 4K/UHD  doorgeven 


@Galdor68 dat ben ik vergeten te vermelden de tv+ box is bedraad aangesloten.


Ha @Basdekruijf, wat gek! Ik heb mijn collega dit even laten testen en hij geeft aan dat hij ook gewoon 4K content heeft op de TV+ box. Wel geeft hij aan dat er op het beginscherm van de film HD staat en je dan op het derde tabblad pas meer informatie te zien krijgt. Kan je eens controleren of je daar dan wel 4K ziet?


@Basdekruijf van mij ook nog een aanvullende vraag om welke specifieke titels gaat het? Er staat veel meer oud materiaal op Disney+ wat gewoon HD is dan UHD dat betreft hoofdzakelijk titels van de laatste paar jaren.


Een update van mijn kant het gaat bijvoorbeeld over the mandolorian deze is in 4k UHD.

Maar ik ben even bezig geweest en heb hem aangesloten op een andere HDMI poort, nu heb ik ook bij disney+ 4k.

Wat mij betreft is het opgelost.