Skip to main content
Vraag

DIW7022 geavanceerde audio opties voor optische uitgang ontbreken

• December 20, 2025
  • 12 reacties
  • 60 keer bekeken

ErikSchlijper
Deelnemer

Hoi, ik heb recentelijk een KPN TV box (DIW7022) ontvangen. Nu maak ik gebruik van een Sony Home Cinema Set voor audio. Echter mis ik in de DIW7022 de geavanceerde audio instellingen waar ik e.e.a., waaronder optische audio uitgang kan activeren. Kan iemand mij opweg helpen? Heb de CEC onder “Beeld” al aanstaan.

Ik heb het over de instellingen zoals in bovenstaande topic geschreven staan bij “

Geavanceerde geluidsinstellingen

12 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

ErikSchlijper
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2025

Hoi, bedankt voor je reactie. maar zoals in aangaf kan ik NIET in die instellingen komen. Ik zie geen ‘ Apparaatvoorkeuren” menu om het in te regelen

ErikSchlijper
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2025

Ik heb enkel deze opties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

@ErikSchlijper Wat raar… Kan je een screenschot maken bij 'Informatie’? Maak jou abonnement nummer a.u.b. onzichtbaar

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 20, 2025

Doe een harde reset via het verzonken knopje. 

Is daarna de software weer onvolledig geladen zal deze box omgeruild moeten worden. 

ErikSchlijper
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 21, 2025

Doe een harde reset via het verzonken knopje. 

Is daarna de software weer onvolledig geladen zal deze box omgeruild moeten worden. 

Ik denk persoonlijk dat het een instelling is. Aangezien ik 't kastje via de organisatie heb gekregen waar ik woon. Wellicht heeft de ITer van dienst functies uitgezet. Weet dus niet of ik de box zomaar kan resetten, want ik heb zelf niet de gegevens om in te loggen. Heb die wel nodig neem ik aan om te installeren? 

ErikSchlijper
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 21, 2025

Zo? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

@ErikSchlijper Je hebt de laatste firmware en KPN launcher. Dus het ligt niet aan deze, probeer eerst de TV+ontvanger te laten koud starten. Haal de stroom stekker voor paar seconden eruit en dan weer inpluggen. Als deze nog steeds niet de apparaat instelling laat zien, helpt alleen nog een terug zetten naar fabrieksinstelling per resetknop aan de achterkant.

ErikSchlijper
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 21, 2025

@ErikSchlijper Je hebt de laatste firmware en KPN launcher. Dus het ligt niet aan deze, probeer eerst de TV+ontvanger te laten koud starten. Haal de stroom stekker voor paar seconden eruit en dan weer inpluggen. Als deze nog steeds niet de apparaat instelling laat zien, helpt alleen nog een terug zetten naar fabrieksinstelling per resetknop aan de achterkant.

Dankje, ga 't proberen. Voor de reset naar fabrieks instellingen heb ik niet 't abonnementsnummer enzo nodig toch? Lees ik hier ergens

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Voor de reset naar fabrieks instellingen heb ik niet 't abonnementsnummer enzo nodig toch?

Nee, deze is gekoppeld aan de serienummer en je hoeft niet zelfs te invoeren. Alleen inloggen via KPN-ID (klantennummer of email) moet je weer opnieuw doen en wachten tot de tv+box weer alle firmware+software updates binnen haalt.

ErikSchlijper
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 21, 2025

Voor de reset naar fabrieks instellingen heb ik niet 't abonnementsnummer enzo nodig toch?

Nee, deze is gekoppeld aan de serienummer en je hoeft niet zelfs te invoeren. Alleen inloggen via KPN-ID moet je weer opnieuw doen en wachten tot de tv+box weer alle firmware+software updates binnen haalt.

Dan wacht ik even af. Aangezien de box van de woonorganisatie is en ik geen inloggegevens heb. Morgen even contact opnemen met ITer. Toch bedankt voor je hulp! 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Aangezien de box van de woonorganisatie is en ik geen inloggegevens heb. 

Oh, kan zijn dat een MKB ÉÉN TV abonnement is. Dan kan de beheerder bepaalde dingen instellen of veranderen of beperken, ik ken niet zo goed meer, vroeger hadden we interactieve TV (geen TV+) en kunnen b.v. logo aanpassen. Als de beheerder de apparaat instelling niet toelaat, moet je hem vragen eerst deze vrij te schakelen, aanpassing voor optische uitgang activeren en apparaat instelling weer deactiveren.