Skip to main content

Hallo,

Aangezien de medewerkers van de klantenservice zeggen mij simpelweg niet te kunnen helpen hierbij een oproep want KPN is hier per definitie nalatig.

Twee maanden geleden zijn wij van Ziggo naar KPN overgestapt vanwege glasvezel met zogenaamd het beste van het beste, ruim 100 euro per maand. WAT EEN ELLENDE!

Vrijwel IEDERE keer als wij TV willen kijken wordt er géén geluid afgespeeld. Geluid van de TV doet t wel bij apps op de tv etc, het is enkel het KPN kastje dat niets doet. Iedere keer moeten wij de stroomkabel eruit halen en wachten tot dit K ding weer helemaal is opgestart, bij alle 5(!) de tv kastjes waar wij extra voor betalen. Ook hangt het tv kastje vrijwel iedere keer vast als wij naar kanaal 1 zappen. Het aan en uitzetten van het kastje heeft dan geen zin en de stroomkabel moet weer helemaal uit het kastje gehaald worden. 

De digibeet waarmee ik 1,5 uur aan de telefoon heb gezeten kwam tot de conclusie dat ze niets kon betekenen omdat ze niet kon uitsluiten dat het door het wifi signaal komt….. Deze k*t tv kastjes werken simpelweg niet! En als het zo is dat het wifi niet goed werkt is dit ook aan jullie om dit op te lossen!

FIX DIT!!!! Wij hebben ruim 200 euro betaald voor een installatie door KPN en blijkbaar heeft deze monteur gefaald, of hebben jullie niet-werkende TV kastjes geleverd. 

Ik wil direct een oplossing: het tv geld retour van de afgelopen maanden en 5 nieuwe werkende tv kastjes. Is dit niet mogelijk, dan wil ik dat dit contract per direct wordt opgezegd zodat wij terug kunnen naar Ziggo waar wij sinds @Home (ruim 20 jaar geleden) nooit problemen hebben gehad.

Jullie hebben allerlei zaken beloofd die jullie niet zijn nagekomen. Schaam je KPN! En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat jullie kastje al het geel in groen veranderd zonder dat je dit bij instellingen kunt veranderd en hapert het beeld en geluid echt continu. Dit is echt verre van de kwaliteit en service van Ziggo en wat jullie beloven. 

Zijn de tv ontvangers wel met een kabel aangesloten op het modem? Via wifi kan maar alleen volgens dit schema. Met alle overige wifipunten van wat voor merk dan ook gaat het meestal niet werken omdat die niet om kunnen gaan met unicast/multicast wat gebruikt wordt voor het tv signaal.

 


Hi Joep,

Dank voor jouw bericht.

Zeker niet alle TV’s zijn met een kabel verbonden. Dan zouden we naar vrijwel alle ruimtes kabels moeten boren. We hebben wel 4 SuperWifi 2 versterkers besteld om dit (potentiële probleem) op de lossen.

Verder heb ik tijdens dit gesprek van 1,5 uur met een medewerker een TV kastje wel direct op het modem aangesloten, ook hier viel het beeld en geluid om de paar seconde weg maar mevrouw kon nog steeds niets voor ons betekenen…

Als dit daadwerkelijk klopt “Alleen bekabelde tv ontvangers en bekabelde wifi punten geven een probleemloos netwerk.” dan zijn wij bizar hard misleid door zowel de agressieve deur verkoper als alle door KPN gedeelde informatie.

Nérgens staat dit beschreven voorafgaand aan het aangaan van dit contract. Daarbij komt dat het beeld en het geluid ook constant wegvalt bij directe aansluiting op het modem. De kwaliteit is echt bizar slecht.

Iedere keer dat wij naar kanaal 1, 7 of 11 zappen hangen de kastjes vast, dat heeft toch niets te maken met de internetverbinding….!?!? De rest van de zenders doen het wel.

En iedere keer dat de TV even heeft uitgestaan is er geen geluid te horen, stroom van het kastje afhalen en wachten zorgt er voor dat het geluid weer terug is, dan heeft toch wederom niéts te maken met de kwaliteit van de verbinding die voor en na het resetten van het kastje precies hetzelfde is. Deze producten zijn gewoon niet toereikend en van echt een belabberde kwaliteit.

Deze misleiding van de verkoper en nalatigheid van de doorlopende service zegt mij voldoende..,

Ik ontvang graag informatie over het ontbinden van dit niet realistische contract.


Hi @CMaastricht die kreet onderaan is mijn eigen mening hoor😉. Er zijn inmiddels duizenden tv ontvangers in de markt gezet en zeker er zijn kinderziektes maar kwalitatief is het best goed materiaal.  Zelf heb ik ook de tv box werkzaam zonder enkel probleem.  En ook bij jou kan alles prima werken.  Ik weet zeker dat een moderater dit op gaat pakken en jou gaat helpen. 


Ik heb exact dezelfde klachten als Cmaastricht , daarnaast valt het hele internet ook nog meerdere keren per dag voor korte tijd uit. ook ik wil terug naar ziggo als hier op korte termijn geen verbetering in komt.

Emaastricht


Ik heb exact dezelfde klachten als Cmaastricht...

Ja ... dat is niet zo vreemd. U bent zelf Cmaastricht.


Ik heb exact dezelfde klachten als Cmaastricht...

Ja ... dat is niet zo vreemd. U bent zelf Cmaastricht.

Haha, ik dacht al, dat ben je toch zelf :-) 


@CMaastricht

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Glasvezel heeft niets te maken met meer of minder klachten.

Behalve als in de hoofdkast van KPN iets niet goed zit of zo.

Je kan hiervoor, gratis, 0800-0402 bellen. 


Hallo Nick ,

Je hebt helemaal gelijk , het blijkt dat mijn zoon al namens mij zijn mening heeft geuit zonder dit mij te vertellen . Ik heb niet gezien dat dit van mijn account afkomstig is ( ben redelijke digibeet ) en zijn naam stond er ook niet bij.

Blijft overeind dat dit persisterende probleem KPN onwaardig is.

Bedankt voor je correctie.

EC


@Marcia_  “ In dat geval is het niet aangesloten volgens het aansluitbeleid en in dat geval kán het werken, maar is de kans ook aanwezig dat het niet werkt.”

Dit wordt nérgens gecommuniceerd. Bekabeld of niet. Dit wordt pas verteld na het afsluiten van een abonnement verteld wanneer wij als klanten proactief vragen stellen over storingen en gebrekkige apparatuur. 

Wij hebben (na de overstap die wij zeer betreuren) een Box12 en 5 extra wifipunten aangeschaft op advies van jullie agressieve verkoper. Alles zou top notch zijn, het beste van het beste! Ruim 100 euro per maand aan abonnement kosten. Ook hebben we ruim 200 euro betaald voor een professionele installatie door jullie monteur. 

We kunnen nog geen 10 minuten TV kijken en het geluid, beeld of beiden stoppen ermee. Jullie producten zijn simpelweg *** (ik zet de puntjes alvast zelf neer zodat een moderator dit niet hoeft te doen).

En als jouw quote daadwerkelijk van toepassing is, dan is er sprake van ernstige misleiding! Ik wil direct dat wij de mogelijkheid krijgen om ons contract te ontbinden. Jullie zijn tot nu toe geen enkele belofte nagekomen!

Hierbij mijn eigen situatie: 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Ik wil even duidelijk maken dat de hele aansluiting  incl. alle apparatuur door KPN-monteurs is aangesloten. Wij hebben  helemaal niets zelf gedaan dus is iedere suggestie dat er iets mis zou zijn door verkeerde apparatuur of afstelling etc niet ter zake doende. Ik vind het ook erg vreemd dat niemand van KPN een duidelijke reactie geeft . Ik mag toch zeker verwachten dat  na betaling van zoveel geld en het afsluiten van een langdurig contract de KPN moeite zou doen om alles in orde te maken. Nogmaals, jullie hebben alles bepaald en aangesloten , dan moeten jullie er ook voor zorgen dat alles functioneert !


De wachttijd op een moderater is een dag of vier.  Ik verwacht dat je morgen aan de beurt bent.


Hi @CMaastricht! Ik wil graag met je kijken wat we gaan doen om dit op te lossen. Je zal niet zonder reden na 20 jaar overgestapt zijn. Of dat nou is door een aanbieding van ons of iets dat hier wel kan en bij Ziggo niet. Ik wil je graag blij maken met dat besluit. 🙂

Wat ik begrijp uit je bericht is dat het voornamelijk gaat om de volgende dingen:

  • langzaam zappen op de TV+ ontvanger
  • geen geluid bij zenders op de TV+ ontvanger
  • de beeldkwaliteit van de zenders op TV+

Klopt dit? Zo niet, laat dan weten wat er nog meer aan de hand is. 

Verder geef je aan dat mijn collega aan de telefoon dit niet goed wist op te lossen. Ik wil graag kijken of ik hierover een signaal kan doorgeven. 

Vul om die reden je profiel aan. Dan kan ik ook gelijk bij je gegevens om metingen of aansturing te doen. 

Ik hoor graag van je!


Hallo Bram ,

Je maakt de opmerking dat ik toch wel redenen gehad moet hebben om over te stappen, welnu dat was omdat een vertegenwoordiger van jullie aan de deur kwam vertellen dat KPN een goedkopere, snellere en stabielere verbinding heeft dankzij glasvezelkabel , alledrie , niet dus .

Nadat de eerste maand 1 grote brok ellende was met allerlei mogelijke storingen hebben we nu nog steeds de volgende problemen.

1 - zender 1 , 7 en 11 gaan alle drie na ca 5 seconden op stilstaand beeld + geen geluid. dit is ook niet meer aan te zetten, (ik kan wel deze zenders opnemen en naderhand afspelen )

2- dagelijks valt meerdere keren ( voor kortere duur ) de gehele verbinding weg, incl internet . Omdat deze verbinding voor ons werk essentieel is , is dit zeer hinderlijk  ( Terwijl ik dit typ, om 20.52u , is het internet weer uitgevallen )

3- op enkele TV locaties kan ik wel bv naar een film kijken maar stopt deze uitzending iedere paar minuten voor ca 10-15 seconden.

We hebben 5 TV-punten en 2 superwifi’s , alles door jullie zelf aangelegd en afgesteld met de verzekering dat ik probleemloos en snel internet zou hebben. Als dit niet op zeer korte termijn verbeterd wil ik ontbinding van mijn contract omdat ik zo onmogelijk kan werken .

Als laatste wil ik nog zeggen dat mij nooit is verteld dat ik mijn emailadres niet meer kan aanhouden anders had ik het zeker niet gedaan . Ik vind het KPN onwaardig dat dit alles zo verloopt

IK hoop van harte dat jullie een afdoende oplossing hebben voor deze problemen anders kan ik niet anders dan overstappen.

Groet,

Erwin Croughs

 

 

 


Als laatste wil ik nog zeggen dat mij nooit is verteld dat ik mijn emailadres niet meer kan aanhouden anders had ik het zeker niet gedaan . Ik vind het KPN onwaardig dat dit alles zo verloopt

Ik neem aan dat je dan jouw emailadres van Ziggo bedoelt.

Dat is heel logisch want mails naar het domein @ziggo.nl kunnen alleen afgehandeld worden door de mailserver van Ziggo maar als je geen abonnement bij Ziggo hebt dan komen jouw emailadressen daar te vervallen. Daar kan KPN echt helemaal niets aan doen.

 

Bij de andere punten bekruipt mij het gevoel dat er iets mis is met de glasvezel/ONT en dat (kortstondige) verbrekingen van de verbinding wel eens een groot deel van die problemen met TV+ kunnen verklaren.

Als het goed is kan @Bram_ vrij eenvoudig zien of en zo ja hoe vaak er dergelijke verbrekingen van de verbinding optreden maar dan moet je wel jouw profiel aanvullen want anders kan/mag hij jouw lijn niet uitlezen.


Hallo Bram,

Ik heb mijn profiel verder ingevuld alhoewel sommige vragen mij niet duidelijk zijn, zie mijn opmerkingen bij profiel. Graag je reactie of je hier voldoende aan hebt.

 


@CMaastricht woensdag tussen 08:00 en 12:00 komt er een monteur langs. 

Deze komt om 2 redenen.

  • ik zie bij de meting niet direct iets raars. Ik zie 1 verbrekende verbinding op 2 augustus, tussen 16:00 en 21:00. Maar ik kan niet goed de verbinding tussen het modem en de tv-ontvangers meten. Dit kan betekenen dat die verbinding slecht is. Maar de monteur kan dit uitsluiten. Van afstand kan ik dit niet uitsluiten omdat ik dus niet alle informatie heb.
  • ik ben het eens met @wjb dat dit lijkt op een FTU waar iets mis mee is. De beste manier om dit te bevestigen is een monteur langs te sturen.

Deze monteur rekent geen voorrijkosten. En rekent geen kosten voor de tijd die nodig is het op te lossen. 

Na het bezoek van deze monteur wil ik je vragen een week alles in de gaten te houden. Kijken of de verbinding met de tv stabiel blijft. Kijken of de wifi het gewoon goed blijft doen. 

Mocht je geen tijd hebben op het aangegeven tijdstip, laat het dan hier zo snel mogelijk weten. Of bel 0800-0402 om de monteur te herplannen. Als het goed is heb je ook de mogelijkheid deze zelf te herplannen met de link in de e-mail of sms. 


Hi @CMaastricht! Ik zie dat gister de monteur is langsgeweest. 

Wil je een update geven over de diensten? Werkt alles nu naar behoren?


Hallo Bram ,

Sorry voor mijn late reactie maar ik ben helaas al enkele weken ziek. De monteurs die langs geweest zijn waren alleraardigst en hebben hun best gedaan.Helaas is het grootste probleem niet verholpen. De zenders 2 en 7 geven na verloop van tijd alleen een stilstaand beeld als ik ze uitkies. hogere nummers geven soms zelfs alleen maar een volkomen zwart scherm. Daarnaast loopt de synchronisatie van veel zenders uit de pas. De problemen zijn verholpen als ik het TV kastje uittrek en weer insteek maar na enige tijd komen dezelfde problemen weer terug Het kan niet zo zijn dat ik vanaf nu iedere avond het kastje enkele keren moet uittrekken en weer insteken het staat bovendien op een moeilijk bereikbare plek . Terwijl ik dit typ kijk ik naar de voetbalwedstrijd ned-griekenland en letterlijk 1-2 keer per minuut staat het beeld enkele seconden stil , verschrikkelijk irritant. Uitzetten van het TV kastje helpt in dit geval niet . Jullie beloven vam alles maar hebben nog steeds geen oplossing. Ik ben benieuwd wat jullie volgende reactie en vooral volgende actie gaat zijn

Met vriendelijke groet,

erwin croughs


Hi @CMaastricht! Ten eerste, ik hoop dat je je weer wat beter voelt. In ieder geval heel veel beterschap. 

Wat betreft de storing, ik wil eerst overleggen. Voor ik nog een monteur naar je toe stuur wil ik eerst achter de schermen nog wat dingen laten uitzoeken. Ik heb daarvoor contact opgenomen met een collega. Dit overleg zal een paar werkdagen duren. Zodra hierop antwoord komt stuur ik je hier bericht. 


Hallo Bram ,

De reden dat ik nogmaals reageer is omdat nu op dit moment ( ca 16.30-16.45 u ) de TV verbinding steeds wegvalt, onafhankelijk welke zender aanstaat. Het scherm zegt dat mijn internet-verbinding weggevallen is ( terwijl ik gewoon kan internetten op mijn laptop ) en dat ik het modem moet uittrekken en herstarten daarna moet ik kiezen voor “ verversen “  . Na enige minuten start hij vanzelf weer op maar het probleem herhaalt zich. Na ca 15 min lijkt het probleem helemaal opgelost maar dit  komt enkele keren per week terug. Misschien heb je hier nog iets aan

groet,

erwin croughs


Over opzeggen, er zijn wel mogelijkheden als je echt niet tevreden gemaakt kan worden:

Uit de algemene voorwaarden:

 

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-

    nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst,

    zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken


Hi @CMaastricht! Ik heb navraag voor je gedaan. Daarbij zijn nog een paar vragen ontstaan.

Je hebt een aantal tv-ontvangers. Wil je een simpel schema maken hoe deze zijn aangesloten en welke problemen geven?
Bijvoorbeeld: Box 12- kabel - TV+ Box serienummer 623XXX. Of Box 12 - kabel - SuperWifi - kabel - TV+ Box serienummer 623XXX. Waar het me voornamelijk om gaat is het krijgen van een goed beeld van het netwerk. En uitsluitsel over welke tv-ontvanger problemen geeft. 

Zodra je dit hebt gedaan heb ik voldoende om verdere aansturing te doen. 


Alle TV’s hebben hetzelfde probleem en de monteurs hebben ook al een nieuwe Tv box geprobeerd , zonder succes. Het enigste dat nog niet gewisseld is , is het modem in de meterkast.

In totaal zijn er 5 tv-boxen en 3 superwifi’s . alle door jullie monteurs geplaatst.

Groet,

erwin croughs


Zoals eerder gemeld gebeurd het ook regelmatig dat de tv uitzending stopt en de melding komt dat ik geen internet(wifi)verbinding heb. ook mijn computer heeft dan geen verbinding meer,meestal herstelt dit vanzelf na enkele minuten maar het biijft dus zeer hinderlijk


@CMaastricht ik zie aan mijn kant de verbinding nog maar 1 keer verbreken de afgelopen dagen. Op donderdag 14 september om 5 minuten voor middernacht. Dus is het wegvallen vrijwel zeker dat het toch ergens in het thuisnetwerk ontstaat. Ik geloof dat de monteur alles heeft aangesloten. Dat is ook niet waarom ik vraag een overzicht van het netwerk te maken. Dit vraag ik om grondig te kijken en het goed op te lossen. 


Reageer