Skip to main content

ESPN Compleet nu ook in UHD bij KPN

• August 3, 2026
  • 7 reacties
  • 52 keer bekeken
Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Goed nieuws! Vanaf 6 augustus zenden we alle ESPN-kanalen uit in UHD-kwaliteit. Te zien op kanaal 14 en 221 t/m 224. De upgrade geldt voor álle klanten met geschikte 4K-hardware, een TV+ Box of TV+ Soundbox. Er is geen aanvullend 4K- of premiumabonnement nodig en er komen geen extra kosten bij. We leggen uit hoe dit werkt. 

Wat gaan we doen?

Als klant met ESPN Compleet krijg je vanaf de start van het nieuwe voetbalseizoen 2026-2027 toegang tot ESPN 1 UHD, ESPN 2 UHD, ESPN 3 UHD en ESPN 4 UHD. Vanaf 6 augustus zijn de zenders in UHD beschikbaar. Je kijkt dit op kanaal 14 en de kanalen 221 tot en met 224.

Als je een KPN TV+ abonnement hebt kun je hier gebruik van maken met de TV+ Box en de KPN TV+ Soundbox. 

Geen zorgen over extra kosten. Als je ESPN Compleet hebt krijg je zónder prijsverhoging toegang tot de UHD zenders. 

Hoe werkt het?

Je krijgt een bericht via de tv wanneer dit beschikbaar is. De eerste keer dat je een van de ESPN zenders opent, vanaf 6 augustus, krijg je een bericht te zien. Je kunt de UHD kwaliteit dan direct aanzetten. 

Je kunt hier ook kiezen om het later aan te zetten. Dan kun je, als je later op de een ESPN kanaal bent, met de ovale knop ‘ESPN in UHD’ het alsnog aanzetten.

De ESPN in UHD pop-up die je te zien krijgt om het aan te kunnen zetten.

Veelgestelde vragen

Ik heb ESPN Compleet als Combivoordeel, kan ik hier ook gebruik van maken?

Ja. Combineer je KPN Internet en Mobiel? Dan kun je ESPN Compleet gratis als Combivoordeel kiezen inclusief UHD, voor jou verandert er niets. 

Wat is het verschil tussen UHD en 4K?

De ESPN-zenders in UHD zijn niet in 4K, maar bieden in Full HD (1080p50) een realistischere weergave dan uitzendingen via de reguliere ESPN HD zenders. De belangrijkste verschillen zijn: 

• Een betere lichtbeleving dankzij HDR. 

• Meer kleuren wat zorgt voor een meer realistische weergave van het beeld (wide color gamut). 

• Meer frames per seconde: ESPN in HD heeft 25 frames per seconde, ESPN UHD heeft 50 frames per seconde wat zorgt voor een vloeiendere weergave. 

Wat heb ik nodig om ESPN in UHD te kunnen kijken?

Je hebt hiervoor een KPN TV+ abonnement nodig met een KPN TV+ Box of TV+ Soundbox. Daarnaast heb je ook een televisie nodig die dit ondersteunt. Kijk hiervoor de specificaties van je televisie na. 

Is ondertiteling ook in UHD beschikbaar?

Nee. Ondertiteling is niet beschikbaar met ESPN UHD. Je kunt dit weer uitzetten om de ondertiteling te zien. 

Kan ik ook onderweg kijken in UHD?

Nee, ESPN in UHD kan alleen op de KPN TV+ box en de TV+ Soundbox. 

Onderweg kun je wel kijken naar de ESPN-zenders via de KPN TV+ app of ESPN Watch in HD zoals je gewend bent, hierin verandert er niets. 

Ik vind de kleuren te donker

Voor de optimale kleurbeleving adviseren wij om je scherminstelling op HDR10 te zetten in plaats van Dolby Vision.  Druk op de knop 'Zet HDR10 aan' om dit aan te passen. 

Is alles in UHD?

Nee. Alleen de wedstrijden op ESPN worden aangeboden in UHD.

Waar vind ik de ESPN UHD zenders?

De ESPN zenders kun je vinden op de vertrouwde plek: kanaal 14, 221, 222, 223 en 224.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

Dat kanaal 694 blijft gewoon in stand neem ik aan, ULTRA HD onderdeel van het 4K pakket.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

Duidelijk verhaal overigens, dat zie ik liever dan dat je bij Ziggo  2,50 betaalt, en als je UHD wilt 9,95 moet gaan betalen. En dat je bij Ziggo go, zonder extra abonnement, alleen ESPN kan zien, en niet de andere drie, vind ik ook wat van.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Duidelijk verhaal overigens, dat zie ik liever dan dat je bij Ziggo  2,50 betaalt, en als je UHD wilt 9,95 moet gaan betalen. 

Het kan “gratis” als je ESPN compleet kiest als keuzevoordeel. Dat is natuurlijk precies wat KPN graag wil, dat je ook een mobiel abonnement afneemt bij KPN. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

Duidelijk verhaal overigens, dat zie ik liever dan dat je bij Ziggo  2,50 betaalt, en als je UHD wilt 9,95 moet gaan betalen. 

Het kan “gratis” als je ESPN compleet kiest als keuzevoordeel. Dat is natuurlijk precies wat KPN graag wil, dat je ook een mobiel abonnement afneemt bij KPN. 

Ja heb ik ook. 

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

Ik heb ESPN compleet als combi voordeel bij Solcon ivm KPN mobiel. Gaat Solcon nu ook ESPN compleet doorgeven in UHD? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 3, 2026

Dat is een vraag die je aan Solcon kunt stellen. 

Jasper van KPN
Moderator

Ja heb ik ook. 

Dan zou je inderdaad het ESPN pakket als combivoordeel kunnen nemen, en zo alle wedstrijden in UHD kunnen kijken 🙂

Ik heb ESPN compleet als combi voordeel bij Solcon ivm KPN mobiel. Gaat Solcon nu ook ESPN compleet doorgeven in UHD? 

Dat is inderdaad een vraag voor Solcon zoals Noordzee al zegt. Daar hebben wij het antwoord niet op voor je.