Skip to main content

Ik woon in het buitengebied en maak gebruik van 1 HD ontvanger en twee Digitene ontvangers. De kwaliteit van de Digitenne ontvangers laat regelmatig ernstig te wensen (slechte ontvangst). Nu wil ik twee extra TV ontvangers huren, maar dat doet de KPN niet omdat volgens hun de snelheid (9 MB) daarvoor te laag is.
Ik snap dat het technisch niet kan om meerdere TV-ontvangers tegelijk te gebruiken.
Echter ik kijk op maximaal 1 locatie TV (Woonkamer of slaapkamer of aanbouw), dus er is maximaal 1 ontvanger actief. Aangezien ik nu al 1 TV ontvanger (naar tevredenheid) gebruik, moet het toch geen probleem zijn om er nog twee extra te plaatsen. Via een vriend een tweede ontvanger aangesloten, maar die meldt dat op dit adres max. 1 ontvanger is toegestaan.

Ik snap niet waarom de KPN mij niet de mogelijkheid biedt om de twee digitenne abonnementen te stoppen en daarvoor in de plaats twee twee extra TV-ontvangers te verhuren.

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

Voor 2 itv ontvangers is minimaal 24 Mbps dsl nodig. Anders levert het systeem gewoon niet. En tegenwoordig krijg je met een DSL lijn van maar 9 Mbps al helemaal geen itv meer. Dus koester dit maar. Dit is opgeschroefd naar 14 Mbps. Zeker niet je abonnement wijzigen. 

Ikzelf heb voor een tweede en derde tv respectievelijk de Nokia streamingbox 8000 en een chromecast gekocht. Voordeel bij internet buitengebied is dat die van het gewone internet en dus het 4G deel gebruik maken. 

Er is een kpn itv app beschikbaar, behalve voor Apple TV OS.

Zo'n streaming apparaat of 2 is bij jouw de enige optie. 

Ikzelf heb het gedaan vanwege de wifi verbinding. 

 


Hallo @Verstap1 ,

Wat voor type antenne gebruik je? Staat de antenne wel buiten? 
 

Probeer verder dit eens:

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 


Zoals Peter schrijft koop iets waarmee u kunt streamen. Bijvoorbeeld een Google Chromecast:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_google-chromecast-met-google-tv-2k-1736543.html


Hallo @Verstap1 ,

Wat voor type antenne gebruik je? Staat de antenne wel buiten? 
 

Probeer verder dit eens:

1/ Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Richt de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

@Verstap1 

Gaat de ontvangst nu beter? 


Vergeet aub niet, dat digitenne uit de " lucht" geplukt wordt en je tv-ontvanger via je koperen telefoonkabel.

Als KPN zegt dat je te weinig bandbreedte hebt, dan geloof ze maar. Als je een tweede tv-ontvanger gaat gebruiken, dan is de tv-ontvangst niet meer geweldig mbt stabiliteit. Jij hebt gedoe in de woonkamer en je partner op de slaapkamer, laat staan je kind(eren) op hun kamer (dit is een voorbeeld). 


Hoi @Verstap1, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community al wel uitgelegd heeft waarom het niet kan en hoe je je digitennesignaal kunt verbeteren.

Helaas heb ik vanuit KPN ook geen oplossing om meer reguliere TV ontvangers te bestellen voor jouw verbinding.

Kom je er uit zo?