Skip to main content

Laat ik voorop stellen dat ik het raar vind dat men geen persoonlijke mail kan sturen naar KPN, maar dan maar bij deze

Op mijn vakantie had ik het probleem dat in Duitsland ik niet KPN ITV kon kijken, terwijl later ik Oostenrijk dit wel gewoon kon.

Gebeld met KPN maar hier kreeg ik geen bevredigend antwoord op, had gewoonweg de indruk dat men niet wist hoe men dit moest oplossen

Om toch tv te kunnen kijken heb ik noodgedwongen mij maar geabonneerd op NL Ziet, kan echter toch niet de bedoeling zijn dat zo moet.

 

Tevens is er ook een probleem met mijn huidige ontvangers thuis, buiten het feit dat deze al geruime tijd meegaan zijn ze allemaal ultra traag, mijn dochter die onlangs bij u geabonneerd is heeft andere ontvangers en deze zijn juist super snel.

Komt ook nog bij dat wanneer de app Prime wordt gebruikt deze vaak vastloopt, moet dan de ontvanger weer vaak herstarten maw heb het idee dat de ontvangers deze app niet tot nauwelijks aankunnen

 

Ben benieuwd of ik persoonlijk antwoord krijg van KPN, vind de huidige service absoluut beneden de maat

@ATW 

ITV op je laptop in het buitenland kijken

Voorheen was het niet mogelijk om op je laptop en/of computer te kijken naar interactieve TV van KPN wanneer je buitenshuis was, ook niet in het buitenland dus. Inmiddels heeft KPN het wel mogelijk gemaakt om via een browser zoals Chrome en Firefox op je laptop en computer buitenshuis te kijken. De enige voorwaarde die er is, is dat je dat dus doet vanuit Europa. Met een VPN is het dus mogelijk om dit ook te doen als je fysiek niet in Europa bent.


Hallo @ATW, welkom op de KPN community! Leuk dat je hier een vraag stelt. Hier vind je veel deskundig advies van onder andere ervaren klanten.

TV-kijken in het buitenland
Via de KPN TV app kun je in de hele EU* tv-kijken. In ons zederoverzicht zie je welke (on demand) tv-zenders je buitenshuis kan bekijken. In dit forumartikel vind je meer informatie:  Tv-kijken in de EU met de KPN iTV app of op onze site: Online tv-kijken via je smartphone, tablet en laptop

Ik lees dat het in Duitsland niet is gelukt om tv te kijken, maar in Oostenrijk wel. Dat is gek. Het zou in EU-landen moeten werken. Kun je aangeven welke foutmelding je in Duitsland kreeg? 

*Let op: in verband met de Brexit is het Verenigd Koninkrijk sinds 1 januari 2021 geen onderdeel meer van de EU.


Hier is nog niet op in gegaan zie ik:

Tevens is er ook een probleem met mijn huidige ontvangers thuis, buiten het feit dat deze al geruime tijd meegaan zijn ze allemaal ultra traag, mijn dochter die onlangs bij u geabonneerd is heeft andere ontvangers en deze zijn juist super snel.

Komt ook nog bij dat wanneer de app Prime wordt gebruikt deze vaak vastloopt, moet dan de ontvanger weer vaak herstarten maw heb het idee dat de ontvangers deze app niet tot nauwelijks aankunnen

Welke ontvanger(s) heb je? Als dat nog Motorola 1853 is dan kan je deze omruilen voor een nieuwere HD-ontvanger. Je krijgt dan een Arris 2952 of Arcadyan 2260.

Je dochter heeft als nieuwe klant waarschijnlijk al 1 (of 2) Arris 5202 kastjes (piepklein, zonder display). Deze krijg je alleen i.c.m. een Hussel abonnement. Voor bestaande klanten geldt dan ook nog dat ze naar Hussel gaan met het 4k zenderpakket.


Hallo @ATW, welkom op de KPN community! Leuk dat je hier een vraag stelt. Hier vind je veel deskundig advies van onder andere ervaren klanten.

TV-kijken in het buitenland
Via de iTV app kun je in de hele EU tv-kijken. De tv-zenders die je buitenshuis kan bekijken, zijn ook in het buitenland te bekijken. Voor On Demand geldt dat alles in het buitenland te bekijken is (in verband met de Brexit is het Verenigd Koninkrijk sinds 1 januari 2021 geen onderdeel meer van de EU). In dit forumartikel vind je meer informatie:  Tv-kijken in de EU met de KPN iTV app of op onze site: Online tv-kijken via je smartphone, tablet en laptop

Ik lees dat het in Duitsland niet is gelukt om tv te kijken, maar in Oostenrijk wel. Dat is gek. Het zou in EU-landen moeten werken. Kun je aangeven welke foutmelding je in Duitsland kreeg? 

Foutmelding 1001


Dank voor je bericht, ATW. Achteraf een verklaring zoeken in lastig. Maar het lijkt erop dat je in Duitsland via een VPN-verbinding verbonden was met een server buiten de EU. 

VPN en online KPN TV
VPN staat voor Virtual Private Network. Het is een dienst die ervoor zorgt dat jouw verbinding met websites of diensten is beveiligd. Om gebruik te kunnen maken van iTV Online moeten we je locatie kunnen vaststellen. Omdat de contentrechten van tv-programma's, series, films etc. alleen voor de EU gelden. Voor de volgende keer. Mocht je weer tegen deze foutmelding aanlopen controleer je ip-adres via deze site: https://www.watismijnipadres.nl/ 
En via deze site kun je jouw locatie controleren: https://mylocation.org/. Sluit deVPN-verbinding en/of andere beveiliging programma's die de internetverbinding mogelijk omleiden via een andere server.

Werkt het niet? Neem dan direct contact met ons op vanuit het EU-land, dan kunnen we samen moet jou naar een oplossing zoeken :)

Â