Skip to main content

Foutmelding 403 10146 64 is vreselijk vervelend. Het gebeurt soms wel drie keer per dag als ik even tv wil kijken. Elke keer opnieuw de stekker uit het stopcontact halen en weer aansluiten. Ik besluit al bijna, maar geen TV meer te kijken. Los dit op, ik betaal daarvoor! Ook als ik iets opgenomen heb dan kan ik dat niet zomaar afspelen. Eerst weer de stekker eruit halen, een tijd wachten en weer aansluiten

Is de tv met een kabel aangesloten op het modem?


Jazeker

 


Sorry in dacht dat ik dat had maar weet het ook niet zeker


Ik doe veel met wifi


Dan ben ik toch wel benieuwd hoe het zit. Welk type ontvanger is het?


Kijk Netflix vertoont geen enkele storing. Daar doet alles zoals het moet. Die gaat ook via de WiFi. En de tv was up to date


Kpn heeft maar één tv ontvanger die via wifi werkt. 


Vandaag heb ik alles van de stroom gehaald en weer aangesloten. Mijn tv is 2 jaar gekocht dus nog lang niet versleten. Het begon een maand geleden? Met haperende beelden, een lichte pauze en dan ging het weer verder. Ik kan dus Netflix en andere zenders prima bekijken. Behalve de uitzendingen via KPN, wat enorm gaat irriteren.

En als ik andere reacties voorbij zie gaan, dan is dit een probleem al heel lang aan de gang, jaren zelfs! Andere mensen hebben dit al eerder gemeld. Dan denk ik toch, KPN doe er wat aan!


Beste @rdboer36, dit is zeker een vervelend probleem! Om je goed verder te kunnen helpen, is het wel essentieel om een paar zaken duidelijk te hebben:

  • welke tv-ontvanger gebruik je?
  • welke Experia Box/modem gebruik je?
  • maak je gebruik van koper of glasvezel?
  • heb je de tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld op het modem aangesloten, of is dit toch draadloos?
  • Zit er een switch of een draadloze verbindingsset tussen?

Hoe vervelend de storing een paar dagen aanhield ook was, alles deed het weer zoals het hoort. Ik kon normaal de tv aandoen en wat ik opgenomen had bekijken.

HELAAS, hetzelfde gedoe begon weer! Weer moet ik de stekker van de tv eruit halen om opnieuw op te starten.

KPN, dit is niet waar ik voor betaal!

Het kan goed, het deed het altijd goed. Ook na de dagen lange storing was er geen probleem meer.

Totdat … terug naar af.


Welk type ontvanger heb je @rdboer36 ?


Beste Joep1965

 

Zoals je in mijn mail eerder kan lezen heb ik dezelfde klachten. En heb je me dezelfde vragen zo ongeveer gesteld. Het kan wel goed gaan, na de storing (overal in Nederland) die een paar dagen duurde en ik een tegoed kreeg van € 9,- Nu ongeveer 1 à 2 maanden geleden?

Toen de storing was opgelost waren ook mijn problemen opgelost. Dagen ging het goed … tot nu … en dan volgt hetzelfde verhaal.  De typeontvanger kreeg ik van KPN ongeveer maart 2022 toen ik op dit nieuwe adres kwam te wonen.

 

Met vriendelijke groet

Rudie de Boer


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Klopt

 


Daar moet je echt vanaf zien te komen @rdboer36. Die versturen de data via het electriciteitsnetwerk en dat lukt soms maar tegenwoordig meestal niet. Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze niet tegen.  Als ze op dezelfde groep/fase staan wil het weleens lukken. Bedenk ook dat er geen ledverlichting in de buurt mag zijn want dan gaan ze ook in storing. Ik weet vrijwel zeker dat die voor de problemen zorgen. 


Herkenbaar! Ik kijk via mijn smart tv van Samsung met de KPN app wat heel lam prima werkte. Andere apps werken naar behoren maar bij KPN steeds dit zelfde probleem. Ik kijk erg uit naar een oplossing.


Beste Joep1965

 

Ik weet niet in welke functie je dit antwoord geeft. Ik ga ervan uit dat je in dienst bent van KPN omdat ik alleen via een code bij deze berichten kom. Dan zou het slim zijn om KPN door te geven dat ik een beter kastje nodig heb waarbij er geen storingen worden veroorzaakt. Of in ieder geval een ander advies te geven, welk kastje (type ontvanger) het wel beter doet waarmee er contact met KPN over kan worden gehouden. Ik begrijp dat jij dat niet doet?

Voor nu heb ik mezelf aangeleerd om elke keer de stekker uit het contact te halen voor 10 sec als ik KPN-tv wil kijken. Dit is niet nodig als ik Netflix, HBO of iets dergelijks wil kijken.


Op het forum helpen klanten elkaar dus ik ben gewoon een forumlid. Het is me niet helemaal duidelijk of je kijkt via de tv app op je tv of dat je de tv ontvanger gebruikt. 


Ik gebruik inderdaad de DVS1200 zoals ik eerder aangaf. Kun je als forumlid dan ook aangeven welke ontvanger het beter doet?


Alle ontvangers geven een uitstekend beeld. Ze moeten echter om problemen te voorkomen wel met een kabel aangesloten worden aan het modem. De tv box, dat is de nieuwste,  kan onder bepaalde voorwaarden, op wifi draaien. Dan heb je geen kabel of dvs nodig. Je moet dan wel van abonnement veranderen. Dit kan je via de klantenservice 0800-0402 regelen. 


Beste Joep1965

 

Wat zijn die voorwaarden waaraan de tv box op wifi kan draaien?


Dat is op onderstaande foto te vinden. 

Â