Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid bij Disney+ op KPN Box, andere zenders werken wel

• January 18, 2025
  • 41 reacties
  • 2218 keer bekeken

Curieus, op een van onze 2 kpn boxen geen geluid voor Disney+. Wel alle andere zenders en streaming diensten. Alles gereset, andere audio geprobeerd. Niets. Nu ben ik geen echte fan van kpn tv marr dit is wel heel bijzonder....

Beste antwoord door Erik van KPN

Goedemorgen allen!

We horen dat Disney+ een oplossing heeft uitgerold voor deze problemen. Willen jullie kijken of je nu wel geluid hebt in de Disney+ app op de TV+ Box? 

Als dat niet zo is, controleer of er een update is voor je Disney+ app. Ga hiervoor, op de TV+ Box, naar Apps en open de Play Store. Zoek daar op Disney+. Als er een update beschikbaar is, dan zie je daar een knop ‘Update’.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

41 reacties

• Nieuwkomer
  • January 18, 2025

Hier hetzelfde probleem. Zeer bijzonder idd

• Nieuwkomer
  • January 18, 2025

Bij mij het zelfde heb al geprobeerd de box opnieuw op te starten en de app verwijderd en opnieuw gedownload maar geen van alle werk 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Lijkt aan het kasthe te liggen. Iig niet de tv, voor zekerheid beide kastjes gewisseld....

• Nieuwkomer
  • January 18, 2025

Hmm dat zou vervelend zijn want ik heb maar 1 kastje

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Blijft een bijzonder dingetje en toch kastje gerelateerd.

Sinds gisteren heb ik hetzelfde probleem.

tv geluid en netflix app geluid werkt.

alleen geen geluid bij disney+.

alle geluidsinstellingen geprobeerd en reset naar fabrieksinstellingen.

Ook app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Helaas nog steeds geen geluid.

ben benieuwd naar de oorzaak en oplossing 

Work around om geluid teug te krijgen die werkt bij mij.

ga naar disney plus app

open instellingen 

open app-instellingen 

kies voor “data besparen”.

wel is de beeldkwaliteit daarna lager

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Goed gevonden zeg! Dat werkt hier nu ook op het 2e kastje. Heel bijzonder. Deed zich gisteren voor het eerst voor. Tx voor de tip

• Nieuwkomer
  • January 19, 2025

Ik heb hetzelfde probleem zoals iedereen hierboven beschreven.

Alles werkt behalve het geluid van Disney+.

De oplossing van M van Winden is sympathiek maar geen echte oplossing.

Ik verwacht (hier) een reactie van KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 19, 2025

Ook hier al 2 dagen geen geluid. 

• Nieuwkomer
  • January 19, 2025

Hier hetzelfde probleem. Bedankt ​@M. van Winden voor de workaround. Hoop dat ​@KPN snel met een echte oplossing komt. 

• Nieuwkomer
  • January 19, 2025

Bij mij hetzelfde sinds een dag of 2. Workaround van ​@M. van Winden werkt, maar echte oplossing wel gewenst.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat een gek probleem ​@Icepackbv. Vervelend probleem dat lijkt dan in de app zelf te zitten. Alle voorbeelden zijn doorgegeven aan het TV team voor verder onderzoek

ga naar disney plus app

open instellingen 

open app-instellingen 

Gelukkig is er tot een definitieve oplossing een workaround. Dank voor het delen ​@M. van Winden 

• Nieuwkomer
  • January 20, 2025

Hier hetzelfde probleem. Ik wacht op een formele oplossing

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 20, 2025

Is er al iets meer bekend? En komt er een eventuele compensatie?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2025

Probleem is doorgezet naar het TV-team.....

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 21, 2025

Het tv team heeft melding gemaakt bij Disney zodat zij dit kunnen onderzoeken en oplossen. Het is uiteindelijk hun app.

Voor nu is het afwachten tot daar verdere terugkoppeling op komt. Als we meer weten laten we het weten.

Gebruik vooral de workaround, of kijk Disney+ op een ander apparaat als je daar de mogelijkheid voor hebt.

ga naar disney plus app

open instellingen 

open app-instellingen 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2025

He Erik, het vreemde is dat ik dezelfde app op een 2e KPN+ kastje heb en daar werkt het voortreffelijk. Dus of het probleem nu helemaal Disney is…...

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 21, 2025

Disney werkt wel gewoon op mijn tablet en telefoon. 

Dus lijkt mij meer aan kpn te liggen. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 22, 2025

Is er al een update?

Duurt wel lang nu.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 22, 2025

Hoi ​@Monday12 , zodra we meer weten, zullen we dat hier uiteraard met jullie delen! Op dit moment kan ik niet meer zeggen dan ​@Erik van KPN hierboven al heeft gezegd.

CharleyR
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 22, 2025

Iemand al geprobeerd om een vorige versie van Disney+ te installeren?

• Nieuwkomer
  • January 23, 2025

Het tv team heeft melding gemaakt bij Disney zodat zij dit kunnen onderzoeken en oplossen. Het is uiteindelijk hun app.

Voor nu is het afwachten tot daar verdere terugkoppeling op komt. Als we meer weten laten we het weten.

Gebruik vooral de workaround, of kijk Disney+ op een ander apparaat als je daar de mogelijkheid voor hebt.

ga naar disney plus app

open instellingen 

open app-instellingen 

Bij ons hetzelfde probleem. Geen geluid bij Disney. Al dik een week en alles geprobeerd. Gister eens gebeld met KPN, maar er wordt aangegeven dat dit bij Disney ligt en niet bij hun. Dit vind ik te makkelijk. Vooral dat er wordt gezegd : hoe meer klachten hoe eerder Disney dit misschien gaat oppakken :)

Dus niks mee opgeschoten. Daarbij heb ik steeds meer het gevoel dat de oudere kastjes beter waren dan de kpn+ kastjes? Geluid van de afstandbediening is ook al vaker uitgevallen, de functie. Dus vertrouwen is wel wat minder geworden.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Bob2025. In het bericht van Erik, waar je op reageert, legt hij uit dat het door het tv team bij Disney is gemeld zodat zij het ook kunnen bekijken. Dat is dus afwachten, andere dingen proberen (behalve de workaroud die in het bericht is genoemd) zal geen verandering geven.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 23, 2025

Is er al nagedacht over een compensatie?

Ik neem aan dat we niet de volle pot behoeven te betalen voor een product wat niet 100% werkt.