Skip to main content

Ik heb ook het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld.

TV Samsung q95t

Soundbar Samsung q950.

KPN ontvanger op TV aangesloten met HDMI

Soundbar aangesloten op TV met HDMI (speciale HDMI poort)

zowel op de KPN als op de TV het geluid zo goed mogelijk (geheel naar links) ingesteld maar niet syndroom te krijgen.

 

wie heeft er een oplossing

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

 

@Kees1106 loopt het geluid wel goed als je het direct via de TV afspeelt? Zou je daarnaast ook aan kunnen geven of het beeld voor of achter loopt? Ik ga met je kijken hoe we het alsnog kunnen instellen. Zou je ook nog eens kunnen kijken of hetzelfde probleem ontstaat als je bijvoorbeeld een laptop via HDMI op de TV aansluit? Ik hoor graag van je!


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Bram,

Sorry dat ik niets heb laten horen. Heb het forum een aantal maanden niet bekeken.

Het beeld loopt voor op het geluid. Heb dit met de tuner proberen op te lossen maar lukt niet.

Gaat niet verder naar links dan “0” maar zou voor mij door de “0” heen moeten gaan maar die optie is er niet.

De HDMI kabel zit rechtstreeks op de TV aangesloten op HDMI poort 1.

 

 


Kan gebeuren @Kees1106. Heb je ook nog gekeken of het probleem blijft bestaan als je het geluid alleen via de TV laat lopen en die niet via de soundbar? En als je bijvoorbeeld een Dvd-speler aansluit op de TV heb je dan ook verschil tussen beeld en geluid?


Probleem is opgelost door leverancier. Dolby stond aan wat de vertraging veroorzaakte.