Skip to main content

Sinds 23 maart  heb ik een KPN  glasvezel aansluiting . Maar kom nu een paar problemen tegen .

Bij overschakelen na een ander kanaal op de Tv. hapert het geluid een paar keer

Sony Soundbar geluid loopt niet synchroon met het beeld van de Tv.  (heb deze intussen uit gezet)

Hoi, @pinkypink 

Hier is al een topic over (meerdere, zie hier rechts, maar dit is de voornaamste)

En zie ook

Het is nog niet opgelost helaas. Maar er zijn workarounds.


Ik krijg ondertussen spijt van dat ik ben overgestapt na  KPN het lukt mij niet om het probleem opgelosten  met het geluid ,het irriteert me erg als ik overschakel na een ander kanaal dat het geluid dan hapert en een paar seconden wegvalt.

Ook dat ik mijn Soundbar niet kan gebruiken omdat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Bij mijn vorige provider had ik dit probleem niet ,alleen was daar  veel netwerk storingen ben daarom overgestapt.


Hallo @pinkypink is de soundbar rechtstreeks aangesloten op de tv-decoder of op je tv-toestel?

 


Hallo @pinkypink is de soundbar rechtstreeks aangesloten op de tv-decoder of op je tv-toestel?

 

Het rare bij mij is als ik hem via me TV aansluit werkt alles zonder problemen ook geen last van lipsync.(op me tv staat niks ingesteld qua lipsync instellingen dat staat op 0)

Sluit ik hem op me box aan rechstreeks met S/PDIF dan heb ik lipsync

Wellicht helpt dit?

Was namelijk bij een maat van me ook de oplossing


De Soundbar  was aangesloten op de tv heb hem intussen losgekoppeld.

ik vermoed dat de Tv-Box stuk is. Na het resetten van de Tv-Box via de KPN  service afdeling

had ik geen geluid meer maar wel beeld, Na telefonische contact en +/- 2 uur verder heb ik ook geen beeld meer. Medewerker van KPN komt er niet uit. Ik moet morgen weer bellen met iemand anders.

en weer alles uitproberen.


Het beeld en geluid werkt weer, alleen loopt het nog niet synchroon met mijn SONY Soundbar. van alles geprobeerd maar geen goede resultaten 

Aansluiting = HDMI

Tv.Modem  = KPN Box 12

Tv .Box        = van KPN

Tv.                = Philips 55OLED804/12

Soundbar  = Sony HT-G700


Hoe is de soundbar nu aangesloten? Heb je deze op de HDMI ARC van de tv? En dan de tv-ontvanger op HDMI 1 van de tv? Zo heb ik het en heb geen enkel probleem. Zo begrijp ik ook van MennoG78 dat het zo perfect werkt. Ik ben benieuwd. 


Hoe is de soundbar nu aangesloten? Heb je deze op de HDMI ARC van de tv? En dan de tv-ontvanger op HDMI 1 van de tv? Zo heb ik het en heb geen enkel probleem. Zo begrijp ik ook van MennoG78 dat het zo perfect werkt. Ik ben benieuwd. 

Voor mij werkt dit met de SONOS prima!

Echter heb ik de Ontvanger bij mij op HDMI4 zitten met ARC en de Soundbar is aangesloten op op S/PDIF


De KPN TV Box is aangesloten op HDRMI ARC 1

De Soundbar is aangesloten op HDMI ARC 2


En als je de box nu op een andere HDMI poort test? Hoe gaat het dan?

En als je de ontvanger met een S/PDIF aansluit op de soundbar? Hoe gaat het dan? Kun je dat testen?


De S/PDIF stond al aan maar helpt niet.

ik ga het nog eens proberen op een anderen poort.


Het lijkt er op dat het opgelost is. Ik heb het volgende advies opgevolgd.

 

2. Gebruik je een home cinema set, geluidsinstallatie of soundbar?

Maak je gebruik van een geluidsinstallatie zoals een home cinema set, soundbar of een stereo-installatie? Dan adviseren wij om de geluidsinstallatie direct op de tv aan te sluiten in plaats van op de tv-ontvanger. 

Gebruik je de KPN TV+ Box?

Werkt het geluid niet op een home cinema set of soundbar of is het niet goed? Zet passthrough aan om dit op te lossen. 
Ga naar: 

  1. Menu 
  2. Instellingen (tandwiel) 
  3. Open algemene instellingen 
  4. Apparaatvoorkeuren 
  5. Weergave en geluid 
  6. Geavanceerde geluidsinstellingen 
  7. Indelingen selecteren 
  8. Passthrough: Indeling wordt onegewijzigd doorgegeven

Helemaal top dat het nu werkt. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan weten.