Skip to main content

Het geluid valt steeds weg op de zender rtl4  anderenzenders geen probleem ,kijk via de tv app van kpn

Hier getest maar heb dit probleem niet getest op iPad en Android tablet

En ook op android TV


Lees mee, heb exact hetzelfde probleem. Zeer irritant overigens..


Wij lezen ook mee. Hebben hier ook exact hetzelfde probleem. Samsung TV met app.

NPO1 etc geen probleem. Alleen RTL4

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A


Dank voor deze meldingen. Fijn dat jij, @Dennis197314, al hebt vermeld welke TV je hebt. Zouden jullie, @Godfriedje en @Natasjai, dat ook willen doen?

 

@TV Apps Team & @TijtheMan, kunnen jullie hier iets mee?

Naast de geluidmeldingen in dit topic zien we ook wat andere issues specifiek met RTL 4 voorbij komen in dit andere topic.


Ik heb een LG en ook alleen problemen op RTL4


Ik heb het probleem op alle 2de samsung tv


Ook ik heb al een aantal dagen het zelfde probleem op mijn Samsung smart TV. Geluid RTL4 valt steeds weg, hij kan de zender af en toe ook niet laden. 


Hier precies hetzelfde probleem en idd alleen bij rtl4. We hebben een Samsung tv


Is dit alleen in de avond uren?

We hebben al diverse keren allerlei dingen getest maar telkens kunnen we dit niet reproduceren. We hebben RTL4 al tijdje lopen op allerlei test devices en die lopen vooralsnog live uren netjes door.

Ook heeft RTL4 zeker geen andere configuratie dan de andere kanalen in de top10, al lijken de signalen vanuit het forum van afgelopen week anders doen vermoeden. Gezien de hoeveelheid klachten is er zeker íets aan de hand, maar we tasten nog in het duister wat precies en vooral op welke momenten.

Blijf komen met details a.u.b. Het liefst hebben we bijvoorbeeld een voorbeeld waarbij het in een opname of terugkijken mis gaat, telkens op hetzelfde moment binnen die opname bijvoorbeeld.


Vandaag 26-juni om 19.27 viel het geluid uit .dan van zender gewisseld en weer terug naar rtl 4 dan hebben weer geluid


Hier exact hetzelfde probleem. Sinds enkele dagen valt het geluid steeds weg op RTL 4. Zo net vanaf 20:01 meerdere malen. Kanaal wisselen lost het tijdelijk op.

Samsung Frame 32 inch 2022


Wij hebben exact hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven. Wij hebben een Samsung smart tv en kijken dus via de app, sinds een week problemen met het geluid van rtl 4 keer zappen naar ander net lost het probleem tijdelijk op. 


Hier ook hetzelfde probleem Samsung oled QE55S95B


Hier ook hetzelfde probleem zoals hierboven omschreven. Even terug zappen en het probleem is tijdelijk opgelost. Wij hebben een LG65G26LA


Rtl4 geluid valt weg op Samsung frame smartTV met iTV. Ander zenders geen probleem. Verbonden via ethernet.

Gisteren ook kijk en terugkijk (opgenomen rtl4 afgelopen woensdag) problem met rtl4 programma via box 12, via ethernet verbonden aan LG Oled TV.

Sinds de update van KPN? ... Tot afgelopen week geen probleem!


Dank. Vanmiddag uren RTL4 live aan laten staan op LG en Samsung smarttv apps en geen issue met geluid of beeld op kunnen merken. 
Ten aanzien van LG's en Samsung's, blijf modelnummers noemen, wellicht zijn het alleen bepaalde bouwjaren. En nog een paar vragen:

  • Als het geluid weg valt, loopt het beeld gewoon probleemloos door, zonder hapering/spinner?
  • Iemand al gemerkt wat er gebeurt als er niet wordt weg gezapt? Misschien na 10-30-60 seconden komt het geluid vanzelf weer terug? 
  • Iemand al eens gehad dat na het wegzappen en terugzappen naar RTL4 toen een ‘Sorry...’ melding kreeg, die je anders eigenlijk echt nooit ziet?

Ook hier exact hetzelfde probleem, alleen bij RTL4.

Een programma is vaak niet te volgen op deze manier.

Wij kijken via een LG OLED65W8PLA.

Hopelijk wordt het probleem gevonden.


Beeld blijft doorlopen. En na terug zappen geen sorry meldingen hier. Tot 21.30 last van gehad nu loopt hij al 23 min probleemloos door


Bij mij is het alleen wat later in de avond. Kijk via de app. Het beeld loopt tijdens het wegvallen van het geluid gewoon door. Na ca. 10 seconden komt het geluid weer terug maar het lijkt wel of de tijd waarin alles goed gaat tussendoor steeds korter wordt naarmate het later wordt.


Elke avond hier ook last van, alleen op rtl4,beeld hapert kort waarna beeld en geluid niet meer synchroon lopen, even een ander zender kiezen en dit enkele keren herhalen en hij loopt vaak de rest van de avond door.

we kijken via de app bekabeld op een Sony smart tv.

al verschillende malen contact gehad met kpn en kabels vervangen, modems gereset enz. Enz. Maar geen effect.

KPN wanneer wordt dit opgelost speelt nu al enkele weken en er wordt me alleen gezegd als de monteur moet komen kost het u 70 euro.

 

waarom? Ik betaal elke maand en verwacht dan ook een goede verbinding en oplossingen bij problemen en als het nodig is een monteur om het op te lossen.

en als ik hierboven lees een probleem wat veel mensen hebben en ook serieus genomen moet worden.

 


Yes. Hier ook. Erg vervelend. LGOLED48C16LA.


Bij ons valt het geluid weg en het beeld loopt netjes door. Geluid komt na x seconden wel weer terug. Dit verschilt per keer.

Wellicht toeval maar ik meld het toch even. Geluid haperde bij ons paar keer rond 20:01. Daarna ging het goed tot kort na half negen. Beide keren toen nieuw programma begon.


@René71. Een monteur kan hier niets aan doen, ook de klantenservice niet. Volg simpelweg dit topic, dat is het beste. Hoe vervelend ook. Soms zijn storingen niet zo evident. Er is duidelijk iets aan de hand in de backend van de video, hetzij aanvoer, hetzij encoder. Dat ligt niet bij u in huis.

Zojuist een grote storing gezien om 22:34 op meerdere apps tegelijk op RTL4 in exact dezelfde scene van de uitzending, dat sluit meteen uit dat het niet de apps zelf zijn. Het is echt iets met het videosignaal. We gaan iets aanpassen en laten weten wanneer dat is gedaan. Feedback daarna is zeer welkom, ook als het probleem dan weg is.


Dank. Vanmiddag uren RTL4 live aan laten staan op LG en Samsung smarttv apps en geen issue met geluid of beeld op kunnen merken. 
Ten aanzien van LG's en Samsung's, blijf modelnummers noemen, wellicht zijn het alleen bepaalde bouwjaren. En nog een paar vragen:
-Als het geluid weg valt, loopt het beeld gewoon probleemloos door, zonder hapering/spinner?
-Iemand al gemerkt wat er gebeurt als er niet wordt weg gezapt? Misschien na 10-30-60 seconden komt het geluid vanzelf weer terug? 
-Iemand al eens gehad dat na het wegzappen en terugzappen naar RTL4 toen een ‘Sorry...’ melding kreeg, die je anders eigenlijk echt nooit ziet?
 

Eigelijk alles wat je hier boven vraagt gebeurt. 
 

  • Geluid komt wel weer druk maar verdwijnt ook weer snel en regelmatig. 
  • het beeld loopt meestal door. Nu net haperde hij even. 
     
  • na het het zappen komt af en toe het “sorry” beeld naar voren. 
     

LG OLED55C8PLA


Bij mij is het geluid beter en valt het minder weg nu.