Skip to main content

Ik heb sinds 3 dagen de “nieuwe” Arris 5202 en ook ik heb een probleem met het geluid, het is veel te zacht.

Om een nederlandse serie te bekijken moet het geluid veel harder dan normaal was (hiervoor Ziggo met SMARTcard in de TV).

Het is alleen als het geluid via de Arris5202 loopt, indien ik Netflix via de app op de TV (dus niet via de Arris) gebruik is het geluid weer goed.

De geluids-settings op de Arris zijn echt minimaal, het staat op auto en demping op 0 Db.

Ik heb een Sony TV (KD55A1) met ingebouwd soundsystem (wat heel goed werkt als ik niet gebruik maak van de Arris).

Iemand die hier iets mee kan?

Wij hebben al een tijdje de Arris VIP5202, maar sinds vanavond is het geluid ineens zachter (normaal 7-8, nu rond 15 voor goed geluid).

Hoe kunnen we uit het niets ineens dit probleem hebben?


Durf ik ook niet zo te zeggen, Goldlion. Is er iets veranderd in huis? Heb je bijvoorbeeld extra/andere apparatuur aangesloten? Reset anders voor de zekerheid even een keer je tv ontvanger, wellicht helpt het.


Is dit op alle zenders of alleen op zenders zonder dolby?


Durf ik ook niet zo te zeggen, Goldlion. Is er iets veranderd in huis? Heb je bijvoorbeeld extra/andere apparatuur aangesloten? Reset anders voor de zekerheid even een keer je tv ontvanger, wellicht helpt het.

Helemaal niets veranderd…

Zal straks de reset proberen.


Hier zelfde probleem, ben nieuwe klant sinds 2 maand maar geluid moet wel op 20 a 30 staan wil ik iets goed horen. Terwijl als ik op tv zelf videoland netflix of youtube kijk hij op 9 a 10 hard genoeg staat.


Het is een bekend probleem met de 5202. Het probleem hierbij is echter dat lang niet alle 5202's er dan weer last van hebben. De oorzaak (en dus oplossing) laat daardoor lang op zich wachten.


Ik heb toevallig van de week een nieuwe arris geinstalleerd en ook ik heb dezelfde klachten. Het staat nu op 100 (max) en dat zou velen malen harder moeten klinken dan nu het geval is. Ik zie ook dat deze klachten al meer dan 4 maanden geleden zijn beschreven maar tot vandaag geen werkende oplossing. Dat is behoorlijk lang vind ik. Ik ga maar het oude kastje installeren, gelukkig heb ik die nog, en kijken of dat oplossing is.


Heb dat ook is getest heb de oude ook nog staan , en het verschil is enorm! 

Geluid van de 5202 is ten eerste veel Scheller dan de oude die mooier geluid geeft

En volume verschil is zeer groot waar ik bij de oude het volume op 6 a 7 kan zetten 

moet dat bij de 5202 zeker rond de 30 zijn , lijkt wel als je  het volume omhoog zet dat je bijna geen verschil hoort 

 


Ik heb ook net een nieuwe AV Receiver. Maar nu via HDMI ik dacht eerst dat het een mis koop was. Maar via alle andere geluids bronnen is het geluid VEEL harder. Dus je kunt het via de oude optical kabel eens proberen. Het geluid is toch niet beter dan Dubbel D.


Beste Moderator,

 

helaas na overstap van Telfort naar KPN ook het probleem van zacht geluid vanuit het kastje. Voorheen was standje 20/100 voldoende hard nu vaak naar 40/100. Overschakelen naar Netflix….direct terug naar standje 20/100. Graag een oplossing want…..zeer irritant.

 

grt,

peter


Ik wacht ook nog met smart op een oplossing..

Nieuwe Arris heeft niet geholpen, ik kijk nu al drie maanden tv op m'n laptop (en dat hapert bij het kijken, dus OOK onprettig), omdat het geluid via de tv zo zacht is dat de ondertiteling aanmoet.

Ik vind t echt waanzin. 


KPN????????Laat eens wat horen….


Het probleem is bekend bij de ontwikkelaars, Mhans. Op dit moment hebben we nog geen oplossing dan het geluid handmatig harder zetten. Wel verwachten we in de volgende firmware verbetering. We hebben alleen nog geen datum voor de release daarvan. Zodra we die wel hebben laten we dat natuurlijk weten.

En? Wanneer komt er een oplossing?


Hier een nieuwe Kpn klant. En gelijk zeer ontevreden. Vooral als ik lees dat Kpn hier al meer dan 6 maanden over doet. Dan neem je de klanten niet serieus. Ben over gestapt van Ziggo naar kpn. Maar blijkt dus 1 pot nat te zijn. Zelfde mentaliteit als Ziggo. Als de klant maar betaald. Hier ook nauwelijks volume. Tv en radio op max en nog maar de helft van het gewone geluid. BELACHELIJK DAT HIER NIET ADEQUAAT OP GEREAGEERD WORDT. 


Treurig inderdaad


Het lastige hierin is dat dit geen universeel probleem is. We zien dat dit bij de meeste klanten gewoon goed gaat. Daar ben ik er zelf, als voorbeeld, ook een van. Er zit bij mij geen verandering in geluidsniveau tussen mijn huidige 5202 en toen ik hier nog een 2260 had staan.  De verwachting is op dit moment dat dit in komende release van de firmware verbeterd wordt. Maar wanneer die precies zal zijn is nog niet toe te zeggen.

 

We zijn op het moment bezig met de uitrol van het nieuwe tv menu. Dit is dus een nieuwe firmware release. Hopelijk verbetert dit ook de geluidservaring. Ik kan dit echter niet garanderen. Mocht het met de nieuwe firmware nog niet veranderd zijn, reset ook een keer de instellingen van je tv naar de fabrieksinstelling om te kijken of dat helpt.


Het is met deze nieuwe firmware. Iet opgelost. Je geeft aan bij een nieuwe firmware dat het is opgelost maar hoe dan? Als je niet weet wat het is hoe kan je dat dan oplossen 


Je geeft aan bij een nieuwe firmware dat het is opgelost maar hoe dan?

Wie zegt dat dan?


Het lastige hierin is dat dit geen universeel probleem is. We zien dat dit bij de meeste klanten gewoon goed gaat. Daar ben ik er zelf, als voorbeeld, ook een van. Er zit bij mij geen verandering in geluidsniveau tussen mijn huidige 5202 en toen ik hier nog een 2260 had staan.  De verwachting is op dit moment dat dit in komende release van de firmware verbeterd wordt. Maar wanneer die precies zal zijn is nog niet toe te zeggen.

 

We zijn op het moment bezig met de uitrol van het nieuwe tv menu. Dit is dus een nieuwe firmware release. Hopelijk verbetert dit ook de geluidservaring. Ik kan dit echter niet garanderen. Mocht het met de nieuwe firmware nog niet veranderd zijn, reset ook een keer de instellingen van je tv naar de fabrieksinstelling om te kijken of dat helpt.


Helaas heeft de nieuwe firmware hier het geluidsprobleem niet opgelost, kan instellen/resetten wat ik wil.
 

De Arris is weliswaar veel sneller dan de 2260 met de nieuwe firmware, maar bij de 2260 is er geen ‘te zacht’ volume probleem.
Dat was de reden dat ik de Arris niet in gebruik had.

Moet eerlijk zeggen dat ik liever een trage 2260 met de nieuwe firmware heb, dan erg zacht geluid met de Arris.

Het is gewoon irritant 🙈


Wij hadden na installatie van de 5202 geen issue met geluid, maar na de twee laatste updates (eerste was vernieuwing van het uiterlijk, tweede was o.a. de toevoeging van Prime Video) is het geluid van de TV zenders aanzienlijk zachter (normaal TV op 12 tot 20 op een schaal van 100, nu op 60 om het überhaupt verstaanbaar te maken). Via apps als YouTube, Prime en Netflix ook, terwijl via andere bron (chromecast of een spelcomputer) dit wel normaal is.

Dit maakt niet uit of het stereo of surround is en geldt voor zowel de HDMI als de optical out. 


Wij hadden na installatie van de 5202 geen issue met geluid, maar na de twee laatste updates ... is het geluid van de TV zenders aanzienlijk zachter ...

Wij ervaren precies hetzelfde met onze HMB2260 als deze aangesloten is op de Sony 4K Ultra-HD televisie in onze woonkamer. Aangesloten op de Sony full HD televisie in onze tuinkamer is het geluid wel normaal.


Ook hier het geluids probleem met oude modem geen problemen.


Ook hier het geluids probleem met oude modem geen problemen.

Wat bedoel je met "oude modem"?

Heb je een nieuwe TV ontvanger?

Welk type?


Oude moden is retour nu nieuw Arris 5202 4K modem.


Vanaf vandaag ook nieuwe klant bij KPN. Ik ervaar ook het geluid probleem met de Arris. Maar heb er nog een ander probleem bij. Het geluid loopt dus niet synchroon met het beeld. Nu kun je het geluid allen iets vertragen terwijl eigenlijk het beeld moet vertragen. 
de Arris is met een goede HDMI kabel aangesloten aan een Philips 700 serie. De tv is weer aangesloten op een soundbar van HEOS. 
 

wie-o-wie?!