Skip to main content
Beantwoord

Gesproken ondertiteling uitzetten KPN app bij terugkijken

• April 30, 2025
  • 9 reacties
  • 281 keer bekeken

Wij kijken KPN via de App op onze Samsung TV. Bij het terugkijken en ondertiteling is er steeds een irritante computer stem. Ik krijg deze voor geen mogelijkheid weg / uit. Via het tandwieltje (instellingen) is deze optie ook niet te vinden.

Kan iemand ons helpen, hoe dit uit te schakelen?

Beste antwoord door JanD

Gewoon via de juiste kanalen terug kijken die die functie  niet hebben ​@dem88 

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 30, 2025

Gewoon via de juiste kanalen terug kijken die die functie  niet hebben ​@dem88 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@dem88, welkom bij onze community. 

Goede tip van JanD. Ik denk ook graag mee. Op welke kanalen kijk je dit nu? En mag ik ook weten wat je precies krijgt te horen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2025

X

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2025

De tip van JanD klopt inderdaad. Ik zat te moeilijk te doen, dacht dat het een instelling was, maar het is gewoon het juiste selecteren. Vooral Journaal van de NOS was super irritant met de stem…….Maar nu met de juiste is de irritatie weggenomen.

Dank alle voor meedenken en een fijne dag

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Top, fijn om te lezen dat het opgelost is. Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier. 

• Nieuwkomer
  • July 2, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kijk alleen toch echt het journaal op kanaal 1 (NPO) en dat kanaal zou deze functie niet hebben. Maar sinds twee dagen is die computerstem er ineens. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de talkback uitgezet, al die dingen. Maar de stem blijft.

• Nieuwkomer
  • July 2, 2025

Hier exact hetzelfde, sinds een paar dagen worden programma's die zijn opgenomen, of worden terug gekeken vanaf ned 1,2,of 3 voorzien van ondertiteling en een vreselijk gesproken stem.
Ben toch zeker geen noob op dat gebied, maar krijg die onzin niet uitgeschakeld.
Echt de zoveelste ergernis van de KPN TV box. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi iedereen, er is helaas een storing geweest waardoor dit aan werd gezet bij de reguliere NPO zenders. Dit hoorde zeker niet. Dit werkt inmiddels weer zoals het hoort, echter kan het bij terugkijken van die uitzendingen dit nog optreden, dit kan helaas niet worden hersteld. 

Mijn excuses voor dit ongemak. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 12, 2025

Ik kijk niet via de 191, 192 of 193. Maar heb steeds last van gesproken ondertiteling. Talk back staat uit. Ik weet het niet meer. Iemand nog tips?