Skip to main content
Beantwoord

Haperend beeld bij terugkijken

• January 25, 2026
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Sinds een paar dagen last van haperend beeld bij terugkijken. Ook vaak last dat de stemmen niet synchroon loopt met je beeld.  Dat is ook bij live tv. Sinds kort over op tv+. Maar totaal niet tevreden. Al vaker moeten resetten en dan werkt het weer even. Net nieuwe voeding gehad voor router. Lost niets op. Graag een passende oplossing 

nog even een aanvulling als ik via de zelfhulp probeer te kijken wat er aan de hand is dan krijg ik de melding of ik hulp nodig heb om mijn modem aan te sluiten. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@abaa, welkom op onze community! Dat is niet prettig TV kijken zo! Hoe zit je TV ontvanger verbonden met je experiabox? Kun je dat toelichten?

Soms kan het helpen je ontvanger even op Unicast te zetten. In het topic hieronder staat uitgelegd hoe je dat instelt:

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2026

Hoi ​@abaa, welkom op onze community! Dat is niet prettig TV kijken zo! Hoe zit je TV ontvanger verbonden met je experiabox? Kun je dat toelichten?

Soms kan het helpen je ontvanger even op Unicast te zetten. In het topic hieronder staat uitgelegd hoe je dat instelt:

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Zowel via superwifi punt als vaste kabel met hetzelfde resultaat. Kabel met laptop getest en die heeft bij een speedtest 200Mb . Op unicast zetten lijkt me niet de bedoeling. Kom zelf adviseert dit niet te doen. 

• Deelnemer
  • January 27, 2026

Zowel via superwifi punt als vaste kabel met hetzelfde resultaat. Kabel met laptop getest en die heeft bij een speedtest 200Mb . Op unicast zetten lijkt me niet de bedoeling. Kom zelf adviseert dit niet te doen. 

Het is nooit verkeerd om het even uit te testen. Stel het werkt niet kun je de ontvanger altijd nog terugzetten op een multicast stream. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

We hebben dit ook in het vizier ​@abaa, tot we weten wat de oorzaak is of oplossing gaat zijn lijkt unicast de beste workaround nu. Wat voor TV ontvanger gebruik je?