Skip to main content

Tv signaal gaat een paar seconden op zwart.

Dit gebeurt past keer per uur.

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)?


Hallo @Copar welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Hoe is de decoder op het modem aangesloten, rechtstreeks of anderszins?

Is de HDMI-kabel stevig aangeasloten op de decoder en het tv-toestel?

Als eens een andere HDMI-kabel geprobeerd en/of een andere HDMI-poort?

 


Hoi @Copar. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het beeld soms op zwart gaat. @joop2011 en @JanD stellen hierboven de juiste vragen om te achterhalen wat dit probleem veroorzaakt. Zou je deze vragen willen beantwoorden? 


Ik ben bang dat @Copar 1 van de velen is, die nooit meer iets laten horen.

Erg jammer en het komt helaas veel te vaak voor. 😣


@Copar We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je via een andere weg een oplossing voor dit probleem hebt gevonden. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan weet je ons te vinden! 😊


Beste Vikash, 

Excuses voor mijn late reactie. Ben hier gelukkig niet continu mee bezig.

Probleem is er nog steeds, je leert je mee leven, maar goed is het uiteraard niet.

Ik heb een Arris 4k decoder liggen, deze is rechtstreeks op de experia box aangesloten. Heb alle kabels al eens vervangen, update gedraaid op de decoder, opnieuw opgestart, terug naar fabrieksinstellingen gebracht. Enz.

Probleem blijft zich voor doen.

Zit geen regelmaat in, van een paar keer per uur tot een paar keer per avond.


Heb je al eens een andere HDMI poort op de tv geprobeerd? Wat ook wel eens helpt is de tv 2 minuten stroomloos maakt. (Stroomkabel uit de tv halen) het klinkt namelijk niet als een tv ontvanger probleem, die zou namelijk geen zwart beeld tonen maar een blauwe foutmelding.


@Copar 

 

Zie hier.

Misschien is dit iets voor jou.

Snel en kan ook via WIFI.

 

En welke tv heb je?

Het probleem kan inderdaad in de tv zitten.

En 2 minuten spanningsloos (volksmond stroom) maken kan misschien ook helpen.


Beste Copar,

Dit probleem hebben wij ook. En alleen wanneer wij de arris als bron gebruiken. Overige devices hebben dit probleem niet. Wellicht doet kpn er goed aan dit serieus aandacht te geven.

 

groet,

 

Willem


 

Dit probleem hebben wij ook. En alleen wanneer wij de arris als bron gebruiken. Overige devices hebben dit probleem niet. Wellicht doet kpn er goed aan dit serieus aandacht te geven

 

Misschien is KPN tv+ ook iets voor u.

Want vooral die DVS geeft meestal dit probleem.

De KPN tv+ box, DIV7022 werkt ook perfect via WIFI.

Bespaar je ook meteen een hoop energie (volksmond stroom), want de DVS verbruikt ook aardig wat.😉