Skip to main content

Goedemorgen, als ik TV kijk via mijn 4K tuner heb ik regelmatig een hapering in het beeld. Ik heb voor mijn idee alles eraan gedaan om dit te verhelpen. 

reset software 4K tuner(fabrieksinstellingen)

reset hard modem KPN box12 (fabrieksinstellingen)

reset glasvezel kastje (min 2 minuten van de stroom)

Alle instellingen (beeldverbeteraars) in de Samsung tv (2021)uitgezet.

Mijn 4K tuner is direct (7 meter)op het modem aangesloten met een cat6 kabel. Ook tussen glasvezel kastje en modem zit een cat6 kabel. 
Software KPN box12: SGEJ10000516. HDMI kabel is nieuw en geschikt voor UHD4K.

Wie kan hulp bieden?

Ik zie dat er misschien een oplossing is. Kan iemand van @kpn reageren? Zie beneden. 


Gr Marco

Beste antwoord door juliendl

Goedemorgen allen,

Tijdje geleden deze topic geopend met een hick up/ghosting probleem. Inmiddels weten we hoe te kunnen verhelpen. Gister is er bij mij een monteur geweest die heeft het een en ander vervangen en de glasvezel kabel schoon gemaakt. Heb tot nu toe nergens meer last van dus denk dat het verholpen is. 

 

Opmerkingen monteur:

Bekabeling nagelopen uit metingen merkte ik dat de rx demping lager was dan de norm. Na het reinigen van de connectoren en pigtails zowel op ftu als in de pop bij de odfzijde en het vervangen van de nt was de rx op 6.74 daarvoor op 4.55. Demping blijkt goed te zijn. 


Graag reactie KPN @KPN

Dank je wel 


Even geduld,De reacties van moderators duren even.

Je kan al wel vast je profiel invullen,Ik kan je helaas niet verder helpen want ik heb weinig ervaring met glasvezel waardes etc.


Ok, dank je wel


Hoi @Marco1908. Wat vervelend dat jouw tv-ontvanger hapert. Ik kan mij voorstellen dat je graag z.s.m. een oplossing wil hebben voor dit probleem. Heb je problemen met tv kijken, opname terug kijken of begin gemist? Ik lees dat je stappen op onze servicepagina al hebt doorlopen en dat dat het probleem ook niet heeft verholpen. Ik zie dat je meerdere tv-ontvanger in huis hebt, zou je een van deze ontvanger willen omwisselen met de ontvanger dat hapert. Ik ben erg benieuwd of het probleem dan ook meeverhuist. Op deze manier kunnen we achterhalen of het probleem in de verbinding zit of in de tv-ontvanger. 


Hoi, ik heb beide al omgewisseld gehad. Beide laten het probleem zien, alleen op de 4K ontvanger en 4K tv (nieuwe tv) is dit beter te zien en te constateren.

Buitenom deze haperingen op de tv is ook mijn WiFi onrustig. Dit is ook al gemeten door KPN. Antwoord was dat tot  het modem alles goed is en dat ik intern het huis een probleem heb. Dit lijkt me sterk. 

ik herken mij in het verhaal van juliendl zoals hierboven staat. Kan ik niet hetzelfde probleem hebben en kan het niet worden opgelost op dezelfde wijze? Wat is mijn rx bv? Of kan dit alleen door de monteur worden gemeten?

Dank zover

Gr Marco


@Marco1908 Bedankt voor jouw bericht! Ik heb jouw verbinding zelf ook eens doorgemeten en zie inderdaad een slechte verbinding. Bijzonder dat we eerder hebben gezegd dat dit niet het geval was. Ik heb dit intern doorgezet naar een achterliggende afdeling. Het kan zijn dat deze afdeling eerst nog contact met jou opneemt en daarna pas een afspraak met een monteur inplant. Laat je mij weten hoe het afloopt?


Doe ik. Dank je wel


Ik zie dat er inmiddels een afspraak met een monteur is ingepland. Ik ga er vanuit dat deze monteur het probleem verhelpt. Ik hoor graag van je hoe het afloopt. :relaxed:


Hoi, dat klopt. As vrijdag. Ik laat zsm wat weten. De internet onderbrekingen nemen toe.. Gr Marco 


Goedemiddag, de monteur kon niets constateren en niets vinden. Heel vreemd. Zelfs de melding dat jij vorige week de onderbrekingen op de WiFi ook hebt gezien, zag de monteur niet en ook zijn collega niet. Hoe dan? De haperingen op het beeld heeft de monteur ook gezien. 

Advies van de monteur was ‘houd het in de gaten’…

Gr Marco


ik haak hier ook even in

ik hoop dat dit geen probleem is @Marco1908 ?

ik ondervind dit probleem al meer als een jaar

alles al geprobeerd zelfs een nieuwe tv aangeschaft hele huis netwerk op de kop gegooid

fritzbox 7590 / box12 allemaal hetzelfde probleem ontvangers 2x vip5202

opstelling nu fritzbox 5490 direct op glasvezel

@wjb jij kunt hier ook even mee praten

na contact met jou

ik heb de fritzbox 5490 alles losgekoppeld 1 vip5202 aangesloten

de dns server 4 en 6 heb ik ook op kpn gezet

het volgende filmpje is wat ik ervaar sommige zenders wat erger dan de andere

wat hinderlijk dat schokkend beeld

https://streamable.com/01msib


Geen probleem. Graag zelfs. Buitenom haperingen op het tv beeld, valt het netwerk op dagen 20-40 weg.

Hoe kan de monteur en zijn IT contact geen problemen constateren en de moderator hier van KPN wel problemen constateren? Veel vragen, helaas geen oplossingen. Gr Marco 


Welke titel kijk je daar op Love Nature?


Welke titel kijk je daar op Love Nature?

ik heb het op veel zenders

maar dit is zo,n intro filmpje tussen de programma,s door

dit heb ik bij opname en live tv precies hetzelfde


Welke titel kijk je daar op Love Nature?

ik heb het op veel zenders

maar dit is zo,n intro filmpje tussen de programma,s door

dit heb ik bij opname en live tv precies hetzelfde

En dan neem ik aan dat je de korte hikjes bedoelt bij "horizontal panning", klopt dat?


Welke titel kijk je daar op Love Nature?

ik heb het op veel zenders

maar dit is zo,n intro filmpje tussen de programma,s door

dit heb ik bij opname en live tv precies hetzelfde

En dan neem ik aan dat je de korte hikjes bedoelt bij "horizontal panning", klopt dat?

het zijn geen korte hikjes maar heel groot

misschien moeilijk te zien op de video

het is zowel horizontaal als verticaal

vaak lijkt er ook een heel stuk te onderbreken

ik vraag me af of dit normaal is op dat filmpje

 

 


Hi @Vikash helaas gisterenavond wederom haperingen op de tv. Deze waren dus ook zichtbaar toen gisteren de monteur er was. De monteur kon het niet oplossen omdat alles ok was volgens hem. Ook diegene waar hij mee aan het bellen was (IT) kon niets vinden. Deze IT persoon heeft tot in de tuners gekeken. Wat te doen? Gr Marco 


Buitenom haperingen op het tv beeld, valt het netwerk op dagen 20-40 weg.

Is het netwerk ook weggevallen toen die monteurs er waren?

Als het netwerk wegvalt, valt televisie dan ook weg?


Er was niets te zien volgens de monteur bij alle metingen gedaan. Uitval netwerk is ook niet elke dag, althans niet altijd merkbaar. 


Hi @Vikash helaas gisterenavond wederom haperingen op de tv. 

​​​​@Marco1908 Ik zie dat ze jouw ticket nog niet hebben gesloten en ga dit doorgeven. Als het goed is heb je ook een e-mail ontvangen op 12 februari waar een telefoonnummer en een code in staat. Ik zou je willen vragen om te bellen naar dit nummer om dit door te geven. Zij kunnen jou dan gelijk verder helpen. 

 


Hoi @Vikash 2e monteur is gisteren geweest. Hij kreeg geen toegang tot de box12 (niet aangemeld). Nieuwe box 12 opgehangen. Daarna diverse metingen gedaan. Hapering op tv weg. Daarnaast 3 super WiFi schotels aangeven aangesloten, oude Devolo’s verwijderd. WiFi lijkt nu constant. Pakket van 1gig teruggezet naar 500mbit. Volgens monteur teveel storingen met de 1gig aansluitingen. Wordt ook niet gehaald maar wel verkocht. Nu ga eea testen. Update volgt of de haperingen wegblijven op de tv en of de WiFi niet meer uitvalt/wegvalt. Gr Marco 


@Marco1908 Wat goed om te lezen dat de problemen inmiddels zijn verholpen. Als de problemen toch weer terugkomen horen we dat graag. :blush:


Hoi, haperingen zijn weer terug. Nu alleen bij live tv kijken. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Wel inmiddels aantal keren de 5202 terug gezet naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat. Wat te doen? Iemand tips? Gr Marco 


Wat vervelend dat jouw tv-ontvanger weer hapert. Gebeurd het weer op beide ontvangers?