Skip to main content

Ervaar problemen met de HDMI CEC instellingen van de KPN TV+ ontvanger. KPN TV+ box zit gekoppeld aan mijn Samsung HU6900 TV en aan mijn TV zit een Yamaha receiver (RX-V479) via HDMI ARC. Als ik HDMI CEC aanzet op de KPN TV+ box werkt het kort maar na verloop van tijd verlies ik mijn verbinding met mijn receiver (en ook het geluid via HDMI ARC).

 

Enige manier om dit dan weer te herstellen is op de KPN TV+ box HDMI CEC uitzetten en HDMI kabel verwijderen en dan opnieuw instellen op mijn TV. HDMI CEC functie is op deze manier onbruikbaar voor mij.

 

Verder valt regelmatig het beeld weg (zwart) als ik 4k 50 hz als instelling neem. Heb de HDMI kabel vervangen voor de bijgeleverde HDMI kabel. 4k 60 hz lijkt wel normaal te werken? Lijkt een bandbreedte probleem maar dan zou 60hz eigenlijk ook niet normaal kunnen werken. Gevoelsmatig lijkt het beeld wel iets soepeler op 50 hz ipv 60 hz.

Hoi @SinneddenniS ,

Ik heb inderdaad dezelfde problemen bij de instelling 4k2k-50hz. Zie ook  mijn topic:
Mijn bevindingen met KPN TV+ firmware 0.17.4 & KPN TV+ app 1.97.1 | KPN Community


@SinneddenniS Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je problemen hebt met HDMI CEC. 

Welke opstartmodus van de TV+ ontvanger gebruik je? Gebruik je de snelle start? Of staat hij op eco? 


@dmutsaers

Hij stond op de snelle start. Heel even geprobeerd op de eco stand naar aanleiding van de vraag en probleem met de CEC lijkt daarmee wel verholpen.

 

Vind persoonlijk de eco stand te lang duren bij opstarten dus heeft voor mij ook niet de voorkeur. Hopelijk helpt dit antwoord jullie wel om het probleem op te lossen.