Skip to main content

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe Hisense 55A7NQ tv gekocht.
En ik weet niet hoe ik de KPN applicatie moet installeren, ik typ KPN en er verschijnt niets, dus ik heb een vraag: 
Hoe installeer ik de kpn itv-app op de Hisense 55A7NQ?

De Smart TV app is niet beschikbaar voor het Hisense Vidaa Smart OS. Alleen voor Samsung, LG en Android TV.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app

Dat wordt dus een kastje aansluiten.

Haha, ik dacht er even over die tv, de 55", bij Albert Heijn te kopen. Maar toen zag ik dat ie een eigen systeem had heb ik er van afgezien. Hoewel ik ook een Chromecast v3 en een Chromecast Google-TV 4k heb liggen wil ik op het hoofdtoestel de app zelf hebben. Overigens als backup indien het kastje (of dat platform) kuren heeft.

KPN ondersteunt voor televisies alleen Tizen (van Samsung), WebOS (LG), Android-TV (div. merken of typen), Google-TV (o.a. TCL). En voor Android-TV en Google-TV zijn ook losse boxjes voor bij de tv te koop, dus n.m.m. hoeft kpn ook niet elk merk tv te ondersteunen.

@Rafael Defratyka 

Een Hisense VIDAA OS is in tegenstelling tot Tizen of WebOS nog steeds compatibel met Android. Men bouwt een eigen OS om de sanctie van USA (Google) te omzeilen, hetzelfde doet Huawei met HarmonyOS. Je kan een Android App via sideloading installeren op Vidaa OS. De nadruk is op installeren, gebruiken is niet gegarandeerd. Download de APK op een USB-Stick, bij settings van Vidaa het installeren van '"Unknown Sources” activeren, dan open de File Manager en navigeer naar de USB stick en dubbel klik op de APK. Voila!

Reageer