Skip to main content

Op de DIW7022 kan maar één afstandsbediening worden aangesloten.

Ik ervaar dat als een stap terug omdat onze vorige ontvanger met diverse afstandsbedieningen kon worden bediend. Nu lees ik dat de ontvanger/TV ook bedient kan worden via een app op de telefoon. Welke app kan ik hiervoor gebruiken?

Hallo @CorS62,

Ik gebruik zelf de Google Home app, maar het kan ook in de Google TV app. Als je daar de ontvanger selecteert kun je afstandsbediening openen. 


Ter info: bij mijn ouders werkt de afstandsbedieding van de tv prima na inschakelen van HDMI CEC; zie hier.


Ter info: bij mijn ouders werkt de afstandsbedieding van de tv prima na inschakelen van HDMI CEC; zie hier.

Klopt,mijn philips afstandsbediening werkt ook goed met DiW7022.

Met een philips TV is het handiger om Philips afstandsbediening te gebruiken om ambilight te bedienen wat niet mogelijk is met een kpn afstandsbediening. 


Net ontdekt dat als je de Google Home app, of de Google TV app gebruikt, je (denk ik) ook je TV+ Box moet instellen om volume/mute via de TV+ Box te regelen, niet via je televisie. Want die app gaat niet ineens magisch infraroodcodes naar je televisie sturen, en dat loopt ook niet via HDMI CEC, volgens mij.

Zie stap 6 in de uitleg "Afstandsbediening afstemmen op de tv":

  1. Kies nu of je de KPN afstandsbediening wilt koppelen aan de tv en hoe.