Skip to main content

Vandaag heb ik een Google tv chromecast gekocht (4k) en die in Spanje achterin een hdmi poort gestopt aan verbinding gemaakt met wifi. Vervolgens de Android KPN TV app gedownload en met mijn abonneenummer geprobeerd verbinding te maken. Dat lukt niet. Op de iPad werkt de kpn tv wel. Is er een oplossing zodat op een gewone tv kan kijken naar de kpn zenders? Er is glasvezel. Dank voor de tips.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Vandaag heb ik een Google tv chromecast gekocht (4k) en die in Spanje achterin een hdmi poort gestopt aan verbinding gemaakt met wifi. Vervolgens de Android KPN TV app gedownload en met mijn abonneenummer geprobeerd verbinding te maken. Dat lukt niet. Op de iPad werkt de kpn tv wel. Is er een oplossing zodat op een gewone tv kan kijken naar de kpn zenders? Er is glasvezel. Dank voor de tips.

De smart-TV app werkt alleen op/via jouw eigen aansluiting thuis.

Als je je smart-TV app buitenshuis wilt laten werken dan zal je de Chromecast Google TV een VPN verbinding moeten laten opzetten met jouw thuisnetwerk in Nederland.


Da's jammer. Ik hoopte dat het net zo zou werken als kijken met kpn app op een ipad of mobiel. Dank voor je snelle reactie.


Ik heb vorig jaar op vakantie in Frankrijk in de bungalow gebruik gemaakt van de aanwezige wifi van Orange,

Op de iPhone gebruikm ik de app van KPN en op de tv had ik mijn Nvidia Shield aangesloten. Vervolgens kon ik gewoon streamen vanaf de telefoon naar de Nvidia.

Donald


Op de iPhone gebruikm ik de app van KPN en op de tv had ik mijn Nvidia Shield aangesloten. Vervolgens kon ik gewoon streamen vanaf de telefoon naar de Nvidia.

Dat klopt, dan gebruik je immers niet de smart-TV app maar de "gewone" TV app voor iOS (of Android) en die is dus wel in heel de EU te gebruiken.


Het is gelukt om vanaf iPad en Android het beeld en geluid van kpn app draadloos door te sturen naar de Google tv adapter, want de app is gekoppeld met tv. Als je andere tv wilt gebruiken moet je daarmee koppelen. Dank.