Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik op een smart-tv tv kijken in het buitenland?

• March 23, 2026
  • 9 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb sinds kort internet in mijn appartement in spanje en wil daar gebruik maken van ITV (die ik hier in Nederland heb).  Kan ik een oude tablet met de itv+ ap verbinden met een hdmi kabel met mijn smart tv daar of is er een makkelijkere manier. Het betreft een TCL google/android tv

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Jacks1968, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt. Ik hoop dat het zo lukt! Mocht je er toch niet uit komen of toch nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Op onze kennisbank heb je nog wat achtergrond informatie over onze verschillende opties. KPN Community Kennisbank: TV+ Apps en Online TV | KPN Community

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

De KPN tv+ app op de Smart tv kan je alleen op je eigen KPN netwerk (thuis) gebruiken.

Je kan met de mobiel of tablet casten naar de Smart tv (moeten dan wel beide op het zelfde WIFI netwerk zitten)

Je kan ook gebruik maken van bijvoorbeeld een Google Chromecast en daarheen casten. 

De KPN tv+ app die je wel op de Chromecast kan instelleren, werkt ook alleen in je eigen KPN netwerk thuis.

Tablet met HDMI verbinden, weet ik niet.

Kan je natuurlijk thuis uittesten.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 23, 2026

Jou ipad moet chromecast kunnen ondersteunen. Welke ipad heb je van Apple of van Android? 

En jou TCL TV moet chromecast ingebouwd zitten en jou ipad en jou TV moet wel verbonden zijn met jou eigen wifi in jou appartement. 

Probeer met jou smartphone met android casten naar jou TV. 

Op jou smartphone moet wel KPN TV app geinstalleerd staan. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

@Frans123 

IPAD is altijd van Apple.

Hij heeft een tablet, dat kan dus een IPAD zijn, maar ook een Android tablet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Mijn bonuszus die in Zweden woont heeft de laptop met de tv verbonden en keek zo via http://tv.kpn.com.

Als je TV de mogelijkheid heeft kun je ook casten vanaf de TV+ app in bijvoorbeeld je telefoon. 

Eigenlijk had ze de tv verbonden met de laptop. Inmiddels heeft ze zo'n illegale streaming dienst om Nederlandse tv in Zweden te kijken. 

Daar ga ik verder niet op in.

Qua legale apps IN de smart-tv: 

Canal+ ( los of via provider Online.nl)

NLziet 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 23, 2026

Ik vind met mijn telefoon lastig omdat soms de kinderen wel tv kijken en ik niet aanwezig ben, in ieder geval mijn telefoon niet beschikbaar is.  Ik heb nog een oude tablet (android) en die wil ik daar dan permanent aansluiten zodat iedereen gewoon kan kijken.  Beide zitten op dezelfde (eigen wifi) 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Misschien is een abonnement op NL Ziet iets voor u.

Die kan op de app in Samrt tv geïnstalleerd worden

Zie ook hier.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 23, 2026

Dat zou ooik

Misschien is een abonnement op NL Ziet iets voor u.

Die kan op de app in Samrt tv geïnstalleerd worden

Zie ook hier.

Dat zou ook kunnen, ik ga het eerst eens proberen. Lukt het niet kan NL Ziet nog steeds, toch bedankt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Kan ik een oude tablet met de itv+ ap verbinden met een hdmi kabel met mijn smart tv daar of is er een makkelijkere manier.

Als die tablet een HDMI poort heeft wel.

Casten van af die tablet kan ook, maar alleen naar een televisietoestel met Android-TV of Google-TV. 

Dus bijvoorbeeld niet naar Samsung, LG, Loewe en Philips van de laatste jaren. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 25, 2026

Hoi ​@Jacks1968, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt. Ik hoop dat het zo lukt! Mocht je er toch niet uit komen of toch nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Op onze kennisbank heb je nog wat achtergrond informatie over onze verschillende opties. KPN Community Kennisbank: TV+ Apps en Online TV | KPN Community