Skip to main content

Ik wil nu tv bij mijn TFT internet dsl 40/9 abo, een tv streaming aanvulling, liefst geen kastjes.

Maar als ik via de mijnkpn tv wil aanvullen wordt direct een duurder 100/9 internetsnelheid aangeboden, terwijl de maximale snelheid op mijn adres 40/9 (en dat abo heb ik!) haalbaar is. De tv streaming optie kan ik niet aanklikken zonder de (zinloze duurdere )verhoging van de internet snelheid te accepteren.

Wat zij de opties?

Heb ik bij mijn huidige abo "recht" op Digitenne?

graag je reactie!

 

Hallo @Tomboei ,

 

Heb ik bij mijn huidige abo "recht" op Digitenne?

graag je reactie!

 

Iedereen heeft recht op Digitenne! 
Alleen is dat niet gratis. Je kunt het hier bestellen: 

https://digitenne.kpn.com

Heb je een hele moderne TV (te checken op die website), dan kun je kiezen voor een insteekkaart. 
 

Heb je liever TV via internet (KPN TV)? Bel dan morgen vanaf 8.00 naar het gratis nummer 0800-0402. Dan hoor je daar wel wat er mogelijk is. Waarschijnlijk moet je dan over op KPN TV+. 

Dan ga je een nieuw jaarcontract aan, maar betaal je wel het huidige tarief. De eerste 

Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 


Dank voor je antwoord. Het is toch niet duidelijk voor TFT klanten:
Ook geen korting bij verlenging abo naar KPN.

Bij verlenging abo eerste scherm:

 

Nu kies ik voor TV erbij:

 

Er is dus voor mij direct 18 euro voor digitenne aangetikt. ik kan dus zelf niet kiezen voor een andere tv optie.

Bovendien: “je hebt nog 1 extra Digitenne ontvanger."”
Klik ik de optie in het volgende scherm weg: wil je geen digitenne, dan is dit het laatste scherm:

De vraag is dus:

Klopt het dat ik gratis digitenne kan krijgen bij mijn huidige TFT thuis abo (+5 euro voor het kastje)?

 


KPN heeft geen ... "streaming TV".

TV bij KPN werkt in de basis altijd via de tv ontvanger. Als u dat neemt, dan kunt u ook via de website of app op smartfoon/smarttv kijken.

Maar TV kijken via website of app zonder dat u er een tv ontvanger bij krijgt levert KPN niet.

Digitenne lijkt me iets wat u niet wil. Daarmee kunt u alleen live tv kijken. Niet terugkijken en u kunt niet opnemen. 

U zult gewoon via de klantenservice op 0800-0402 moeten verlengen. En ja, dat word een 100 mbit abonnement. Abonnementen met lagere snelheid levert KPN niet meer.


Digitenne toevoegen kan wel bij een TFT abonnement voor € 5 maar… dan moet je wel al interactieve tv hebben. En dat heb je niet en kan ook niet meer. Zonder i-TV wordt digitenne dus € 18,00.

Heb je een smart-televisie (2019 of jonger)? Dan kan je tv kijken via NLziet. Je kan het ook oplossen met NLziet en een Chromecast HD als je geen geschikte smart-tv hebt en je huidige abonnement niet wilt wijzigen.

Toevoegen van i-TV bij TFT is niet (meer) mogelijk. Er kan niets meer gewijzigd worden omdat deze abonnementen uitgefaseerd zijn/worden. Dan dien je over te gaan naar het nieuwe KPN abonnement. 


Bij het aanpassen van het huidig TFT thuis 40/9 abo komt uiteindelijk )na enig klikwerk dit vergelijkingsscherm

De vraag is dus: is dit een geldige optie en kan ik dit zo bestellen.

graag reactie van kpn.

Allen bedankt voor de antwoorden!


Heb je liever TV via internet (KPN TV)? Bel dan morgen vanaf 8.00 naar het gratis nummer 0800-0402. Dan hoor je daar wel wat er mogelijk is. Waarschijnlijk moet je dan over op KPN TV+. 

Dan ga je een nieuw jaarcontract aan, maar betaal je wel het huidige tarief. De eerste 

Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 

 


Bij het aanpassen van het huidig TFT thuis 40/9 abo komt uiteindelijk )na enig klikwerk dit vergelijkingsscherm

De vraag is dus: is dit een geldige optie en kan ik dit zo bestellen.

 

Dit zal waarschijnlijk een verkeerde weergave zijn. U zegt zelf ook al: "enig klikwerk". U zult waarschijnlijk iets geklikt hebben wat wellicht wel mogelijk was, maar niet zo bedoeld was door KPN. 

En dan nog, digitenne, wilt u dat? U heeft het over "tv streaming". Digitenne is dat niet.


Digitenne gaat NIET via internet. Maar een losse antenne in bijvoorbeeld je vensterbank.

Je kunt alleen LIVE kijken naar zo'n 31 tv zenders. En 28 radio zenders.

NIET beschikbaar: opnemen, terugkijken, streamen (natuurlijk wel via je smart-tv 😉 via je internet abonnement)

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-digitenne/ .


@Tomboei je kunt volgens mij beter bellen met de klantenservice 0800-0402 en dan inspreken dat je iemand wil spreken, vraag dan ook of je TFT abo hetzelfde blijft als je tv erbij neemt.


Klopt @jimny ,

Dat was ook mijn eerste advies. Want dan heb je direct zekerheid over de mogelijkheden. 


Morgen zal ik de klantenservice bellen en hier laten weten wat het resultaat is.

Allen bedankt voor de reacties!



 


Oke.

Om een lang verhaal kort te maken:
Na half uur contact met een uiterst vriendelijke klantenservice blijkt het niet mogelijk te met een TFT abo het KPN+ te bestellen. Ook een streaming app is niet te leveren.
Digitenne kan wel voor 18 E p/m (zo 1980)
Na een update naar een KPN 100/10 kan dan (zonder korting!) wel kpn+ worden besteld.
Op mijn dsl adres is maar max 40/5 mogelijk , dat heb ik dus nu al. Alle streaming diensten lopen perfect.
Technisch qua snelheid is het dus geen probleem.
Al met al zou ik van €31,69 naar €55. gaan, (voor 10 reclame blokken in 2,5 uur, sorry ik kan het niet laten om te zeggen, ook trouwens met films onder NLZIET)
"Fijn" is wel dat de nieuwe KNP klanten (of bv Ziggo overstappers) een half jaar 50% korting krijgen, of soms een TV.
Dit geldt niet voor TFT klanten, die overstappen naar KPN abo.
Tot zover.

 


 

 

 

 


Ook een streaming app is niet te leveren.

Wat bedoel je hiermee? Als het goed is kan je gewoon met je huidige itv-abonnementsnummer (zie informatie in de decoder) en je itv pincode (waar je o.a. films mee betaalt) inloggen op de app (voor smart-tv, tablet en smartphone) en de website. Probeer maar: http://tv.kpn.com .

Of download de KPN iTV app op je televisie, smartphone of tablet. Je herkent het in de Store aan dit plaatje

Ik weet niet wat je allemaal hebt maar:

Basis internet 42,50

TV basispakket met 1 ontvanger 12,50, met 2 inclusief opnemen 17,50

Vaste telefoon (niet verplicht) 2,00 exclusief belkosten

Totaal: 62,00


Ook een streaming app is niet te leveren.

Wat bedoel je hiermee?

Die app is niet apart te leveren zonder dat je gewoon tv bij KPN afneemt. 

Er zijn wel meer mensen die dat willen: gewoon toegang tot die app en verder niets. Geen tv ontvangers dus. 

Maar dat doet KPN niet. T-Mobile heeft dat wel volgens mij.


@PeterG :

-KPN levert geen TV ontvangst (geen tv-kastjes, ook geen losse streaming app) aan "oude" TFT internet klanten, Alleen Digitenne.

Overstappen naar KPN+ kan wel,maar dan vervalt de TFT korting en je krijgt ook geen overstap korting.

Dat betekent voor internet 30,69 (TFT prijs) naar 42,50 voor mijn dsl verbinding die max 40/5 is en blijft.

 
@Nick83 dus even kijken maar bij T-Mobile.

 

 


Ohja natuurlijk. Voor de KPN TV app moet je al wel KPN TV hebben en dat heb je nog niet. 

Het kan wel met abonnement op NLziet. App in je smart-tv bijvoorbeeld. Of de duurdere canal digitaal app. Die heeft wel alle espn kanalen als je in voetbal bent geïnteresseerd. 

Deze diensten kun je gewoon nemen met je TFT internet. 

Basispakket pakket NLziet is 8,99.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

Vast pakket Canal digitaal 14,95

https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-canal-digitaal-tv-app/

T-mobile app only kun je alleen nemen als je overstapt naar die provider. Dan raak je dus ook je TFT abonnement en prijs kwijt. 

Dan kun je net zo goed het nieuwe abonnement bij kpn nemen.