Skip to main content

tijdens deze corona kijken we wat meer tv programma's

in de gids zie ik bij npo 2 extra programma's welke we graag zouden bekijken omdat de andere zenders interessante programma's op een nogal laat tijdstip uitzenden

we voelen niet voor uitbreiding met pakketten waar we toch nooit naar gaan kijken maar hoe kan ik deze zender aan de tv toevoegen, graag een  kort duidelijk antwoord want bij kpn ontbreekt het nogal eens aan duidelijke instructies. Ook als het niet kan zou ik dit graag willen weten.

met vr groet

G.Olijhoek

Beste @GB43 

Helaas is het niet mogelijk om alleen NPO 2 Extra toe te voegen. Deze zender zit in het pluspakket, dan zou je toch het pluspakket moeten nemen om NPO 2 Extra te kunnen kijken. 


Ik blijf het wonderlijk vinden dat zenders van de PUBLIEKE omroep in een Pluspakket worden verkocht. Temeer omdat er op de reguliere zenders regelmatig naar verwezen wordt. Je zou toch denken dat er met de belastingen al door iedereen voor betaald is. 


Overigens zijn de 'extra' zenders volgens mij wel altijd via NPO Start, dus via internet te bekijken. 


@GertRing , Inderdaad betaal je via de belasting een deel van de publieke omroepen, NPO 1 t/m 3 en de NPO Radio 1 t/m 5.

Voor de  NPO extra zenders moet er budget gevonden worden die niet uit de staatskas word betaald, dus de leden bijdragen en extra inkomsten uit eigen gewin, de staat verplicht daarmee dus ook niet via de mediawet dat deze zenders vrij te ontvangen hoeven te zijn.

Zal mij niks verbazen als de providers een doorgifte vergoeding moeten betalen voor die extra zenders, er moeten toch inkomsten zijn, buiten de reclame om wat nooit genoeg kan zijn.