Skip to main content

kpn TV+ hoe zet je de DIW7022 naar mulicast of Unicast
via instellingen kan ik het niet vinden…..

 

gr Jeroen

Hallo @jpee ,

 

Via Informatie en Video Mode 

Plaatjes geleend van wjb uit dit topic : 

 

In dat topic kun je ook lezen dat switchen niet altijd meer lukt. 

 

 


Dank jevoor de info, ik kon het inderdaad niet meer zien in de instellingen..

 

gr Jeroen


Top , geswitcht van multi naar uini : probleem opgelost !!! Super . 


Top , geswitcht van multi naar uini : probleem opgelost !!! Super . 

Maar de beeldkwaliteit van unicast is beduidend minder dan die van multicast en dus vraag ik me af of je de TV+ Box echt op unicast wilt laten staan.


Wat ons betreft , hebben we prima beeld .e

we hebben een grote tv dus als het echt minder zou zijn, zou het storen inderdaad .

Dus wij laten hem staan , 


Wat ons betreft , hebben we prima beeld .e

we hebben een grote tv dus als het echt minder zou zijn, zou het storen inderdaad .

Dus wij laten hem staan , 

Wil je echt zeggen dat je geen verschil in beeldkwaliteit ervaart tussen de TV+ Box in unicast mode en de TV+ Box in multicast mode met een vinkje bij "Automatisch beste kwaliteit"?

Bij de kanalen 1 t/m 10 zou dat verschil eigenlijk niet te missen kunnen zijn, de kleurdiepte en daarmee de helderheid en detaillering zou behoorlijk beter moeten zijn.


@wjb 

Ik hoor dit vaak ook in mijn kennessenkring en lees het regelmatig o.a. op dit forum.

Er zijn mensen die het verschil niet zien.

Dit kan aan de beeldinstellingen van de tv liggen, maar dat hoeft niet.

Ik zet ze, als ik ze heb ontvangen, uiteraard op Multicast en “automatisch beste kwaliteit”😉


joop2011 schreef:

Ik hoor dit vaak ook in mijn kennessenkring en lees het regelmatig o.a. op dit forum.

Er zijn mensen die het verschil niet zien.

En toch is dat heel moeilijk te begrijpen want het verschil in beeldkwaliteit is mijns inziens aanzienlijk.


joop2011 schreef:

Ik hoor dit vaak ook in mijn kennessenkring en lees het regelmatig o.a. op dit forum.

Er zijn mensen die het verschil niet zien.

En toch is dat heel moeilijk te begrijpen want het verschil in beeldkwaliteit is mijns inziens aanzienlijk.

 

Ik ben het helemaal met je eens.


Ik  heb een half uur lang gewisseld tussen uni en multi. Vaak wisten we niet eens meer op welke stand hij nou ook alweer stond. 

Dus voor ons maakt het in ieder geval niks uit 

 


Ik  heb een half uur lang gewisseld tussen uni en multi. Vaak wisten we niet eens meer op welke stand hij nou ook alweer stond. 

Dus voor ons maakt het in ieder geval niks uit 

 

 

Op welke zenders kijk je dan?

De betere kwaliteit is momenteel alleen op 1 - 10.


Ik  heb een half uur lang gewisseld tussen uni en multi. Vaak wisten we niet eens meer op welke stand hij nou ook alweer stond. 

Heb je dan ook een vinkje gezet bij "Automatisch beste kwaliteit"?

Naar welke zender keek je?

Hoe is jouw TV+ Box aangesloten, met een netwerkkabel of via WiFi?

En als via WiFi, op wat voor een WiFi toegangspunt is die dan aangesloten?

Welke Experia/KPN Box heb je?


NPO 1 en NPO 2. Wielrennen en kro


Televisie staat op ruim een meter afstand van het modem. Misschien scheelt dat nog , dat je weinig verlies hebt aan afstand die overbrugd moet worden 


Televisie staat op ruim een meter afstand van het modem. Misschien scheelt dat nog , dat je weinig verlies hebt aan afstand die overbrugd moet worden 

Nee, dat maakt niets uit.

Heb je mijn vragen ook gezien?


Oh sorry , vragen over het hoofd gezien.

Vinkje staat uit 

Aangesloten via de wifi 

DIW 7022 , KPN box

Wifi toegangspunt moet je ff uitleggen waar ik dat vind. ( Of is dat MAC adres ?)


Vinkje staat uit 

Dat vinkje moet aan staan om die goede kwaliteit beelden te krijgen op kanaal 1 t/m 10.

 

Wifi toegangspunt moet je ff uitleggen waar ik dat vind. ( Of is dat MAC adres ?)

Wifi toegangspunt = wifi accesspoint of KPN Box.


Vinkje kan niet aan als je de uni stand aan hebt ipv de multi. 

Kpn box


Vinkje kan niet aan als je de uni stand aan hebt ipv de multi. 

Je moet hem uiteraard ook op multicast zetten met dat vinkje aan als je de best mogelijke beeldkwaliteit wilt hebben.


Probleem was voor ons  dat we 9 seconden moeten wachten bij wisselen van zender , voordat er beeld is. Heel irritant.

Bij de uni stand is dat 2  seconden en  net zo goed beeld . 

Wij zien tenminste geen verschil 


Wij zien tenminste geen verschil 

Maar je zult absoluut verschil zien tussen multicast met "Automatisch beste kwaliteit" en unicast.

Maar dat dat zappen zo lang duurt lijkt erop te duiden dat multicast niet mogelijk is op jouw aansluiting en dat de TV+ Box sowieso unicast gebruikt ongeacht de instelling. Dan zul je inderdaad geen verschil zien maar mis je nog wel die goede beeldkwaliteit.

Wat is de snelheid van jouw Internet verbinding?

Kan je de TV+ Box ook eens met een netwerkkabel aansluiten en dan op multicast met automatisch beste kwaliteit zetten?


Bekabeld geprobeerd, geen verschil.

Maar wij zijn tevreden zo hoor . 


Bekabeld geprobeerd, geen verschil.

En wat is de snelheid van jouw Internet verbinding?


Ik kan me voorstellen dat multicast alleen over een bekabelde verbinding werkt. multicast is niet echt een protocol dat je over Wifi wilt gebruiken…..


Ik heb een draadloze set toegestuurd gekregen. En zo'n router. Een hoop apparatuur in en rondom de stopcontacten,  het resultaat was nog slechter. Heb inmiddels alles bekabeld inderdaad. Over het algemeen redelijk tevreden. Zapp secondes zijn nu ongeveer 4 ,......het went .... 


Reageer