Skip to main content

ik heb sinds donderdag Kpn modem en interactieve tv met een draadloze verbindingsnet 1200. zondag kreeg ik op de dvs apapters een rood lampje, alle stappen gevolgd,. daarna witte lampjes maar toen foutmelding in 4k tv ontvanger, gebeld met klantenservice weer alles losgekoppeld en uiteindelijk de adapters gewisseld en toen deed alles het weer.

 

Gisteravond wederom tijdens het tv kijken ineens rode lampjes op de dvs , alles weer los weer alle stappen gevolgd. half uur later weer beeld  na een hoop gedoe.

Is er ook een andere mogelijkheid  om tv draadloos te kijken want als ik dit dagelijks moet gaan doen….. 

denk ik dat het hele zooitje binnen een paar dagen door de ruit naar buten gaat.

Daarnaast vond ik de set niet goedkoop. Graag Reactie!

Hallo @RoosSip , bij KPN dient de tv-decoder altijd bekabeld aangesloten te worden, bij voorkeur rechtstreeks met een geschikte LAN-kabel, kwaliteit CAT5e of CAT6. Zeker bij een 4K-decoder is een bekabelde aansluiting een vereiste voor goed beeld en geluid.

De TV-decoder van KPN heeft geen draadloze aansluiting.

 


Ik heb interactieve tv  (2 ontvangers) met een dvs 1200  ik heb dit zo besteld tijdens telefoongesprek met medewerker van KPN en die vertelde mij dat dit mogelijk is en werkt.

Het werkt ook , maar tot nu toe al twee keer storing gehad.

Ik had het kastje van de tv ook liever rechtstreeks met kabel aangesloten maar omdat die kabels hier niet in huis getrokken zijn wilde ik graag een andere oplossing. 

kan ik ook tv kijken met een chromecast dan heb ik al die kastjes ook niet nodig toch?

 


Wat je kan proberen is de DVS een update te geven mits aanwezig.

Download de Devolo cockpit software.

https://www.devolo.nl/devolo-cockpit

Verbind hem met een computer en kijk wat je er uithaald je kan tevens de verbinding snelheid testen.

Nadeel van die dingen, ze moeten het liefst op de zelfde groep zitten, er mag geen stekker naast het stopcontact gebruikt worden of in een verdeeldoos alleen in de develo mag je de stekker inpluggen.

En je hebt heel veel variabele of het goed gaat en blijft werken, ledlampen, wifi magnetrons tv’s enz enz alles kan de verbinding verstoren, het gebruik van een geaard stopcontact is ook noodzakelijk.


Je kan er ook altijd voor kiezen om een servicemonteur te laten komen, deze kan eventueel draden trekken of meedenken hoe de tv toch wel op de beste manier kan worden aangesloten. Deze kun je zelf inplannen op deze website. Een bedraad netwerk zal toch altijd de voorkeur hebben.


dank je wel voor jullie reacties, het blijkt wel dat de dvs nogal fijngevoelig zijn. dan moeten er misschien toch op de een of andere manier draden getrokken gaan worden.  we gaan erover nadenken.


Nog van harte welkom op ons forum @RoosSip. Fijn om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is, en dat je verschillende goede tips en adviezen gekregen hebt. Ik hoop dat je daarmee de voor jou beste oplossing vindt. Het is soms even zoeken omdat de oplossing in elke situatie en woning weer anders kan zijn. Geen huis is hetzelfde natuurlijk :) We lezen graag hoe het is afgelopen, laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.


Je kunt via de app kijken


Een ander stopcontact proberen wil ook wel eens helpen (zoals hierboven aangegeven functioneren ze het beste op dezelfde groep). Even op laptop aansluiten en verschillende stopcontacten proberen en doorvoersnelheid bekijken in Devolo cockpit. 

Er is nog een andere optie om zonder het trekken van een kabel tv te kunnen kijken. Deze optie wordt niet aanbevolen of ondersteund door kpn maar werkt soms wel weet ik uit ervaring. Als je superwifi punten van kpn hebt gekregen als nieuwe klant kun je de 2e daarvan ook aansluiten op het tv-kastje. Dit werkt soms goed maar niet altijd. Als je in bezit bent van de superwifi's zou je dat eens kunnen proberen.


Klopt  kan via superwifi, en via coax (moka Hirschmann) of via de app die sinds 2 maanden beschikbaar is voor de wat nieuwere Smart tv's


Er wordt wel geroepen monteur draden laten trekken maar denk hier wel bij in de klant gaat enorm in de kosten lopen hiervoor. Zou geen een monteur gratis voor ze willen doen. De 15m gratis kabel naar TV is dan van tafel i.v.m. dat deze waarschijnlijk als een storing ticket terecht komt in het systeem en dus 60eu voorrijkosten voor gerekend moeten worden. Daarna dus nog meerwerk kosten om de kabel te trekken +materiaal kosten.


ik heb nu 1 adapter dvs bij het modem en 1 in de kamer bij tv kastje die doen het de laatste 3 dagen vooralsnog zonder stroring. dan heb ik nog een adapter maar die blijft rood wat ik ook doe. 

ben dus nog aan het stoeien misschien maar hopen dat die ene het blijft doen en dan op de 2e tv maar via chrome cast.  Ik ben ook in bezit van wifi punt, maar die staat weer heel ergens anders dan waar ik de tv wil hebben dus dan moet ik nog een wifi punt kopen om daar via een kabeltje naar tv ontvangen te kijken. 

en anders toch die monteur maar dat gaat dan idd weer geld kosten. De dvs heb ik 140 euro voor moeten betalen en mag je dan toch eigenlijk wel van verwachten dat het werkt..

Dank jullie wel voor het meedenken ik denk ook nog even verder...


Beter bedraad aansluiting dan die dvs die storen op het licht net met die led verlichting helaas 🤔


Wat je kan proberen is de DVS een update te geven mits aanwezig.

Download de Devolo cockpit software.

https://www.devolo.nl/devolo-cockpit

Verbind hem met een computer en kijk wat je er uithaald je kan tevens de verbinding snelheid testen.

Nadeel van die dingen, ze moeten het liefst op de zelfde groep zitten, er mag geen stekker naast het stopcontact gebruikt worden of in een verdeeldoos alleen in de develo mag je de stekker inpluggen.

En je hebt heel veel variabele of het goed gaat en blijft werken, ledlampen, wifi magnetrons tv’s enz enz alles kan de verbinding verstoren, het gebruik van een geaard stopcontact is ook noodzakelijk.

Je kan er ook altijd voor kiezen om een servicemonteur te laten komen, deze kan eventueel draden trekken of meedenken hoe de tv toch wel op de beste manier kan worden aangesloten. Deze kun je zelf inplannen op deze website. Een bedraad netwerk zal toch altijd de voorkeur hebben.

Een ander stopcontact proberen wil ook wel eens helpen (zoals hierboven aangegeven functioneren ze het beste op dezelfde groep). Even op laptop aansluiten en verschillende stopcontacten proberen en doorvoersnelheid bekijken in Devolo cockpit. 

Er is nog een andere optie om zonder het trekken van een kabel tv te kunnen kijken. Deze optie wordt niet aanbevolen of ondersteund door kpn maar werkt soms wel weet ik uit ervaring. Als je superwifi punten van kpn hebt gekregen als nieuwe klant kun je de 2e daarvan ook aansluiten op het tv-kastje. Dit werkt soms goed maar niet altijd. Als je in bezit bent van de superwifi's zou je dat eens kunnen proberen.

@RoosSip Je hebt gelukkig een boel tips en adviezen gekregen, ik hoop dat je op een van deze manieren tot de bij jou beste oplossing komt! Als je vragen hebt, deel ze gerust, we denken hier graag met je mee.