Skip to main content

Ik kan dezelfde tv ontvanger kopen als waar ik nu tv mee kijk. Wil graag een derde tv aansluiten, volgens abonnement mag ik er 6 aansluiten. Hiermee wil ik de € 5,- per maand voorkomen. Kan dit? 

Hallo @Mariska_66,

Nee dat is niet mogelijk. Die tekst betekend dat je tot 6 kan huren. Maar maximaal aantal ontvangers mag hebben van zoveel je huurt bij KPN, dus in dit geval twee. 
Ontvangers die je illegaal koopt, zouden dus nooit kunnen werken en zijn in deze dan waardeloos. Aangezien deze op foutcode 64 blijven hangen. Te veel ontvangers actief. 


Als je € 5 per maand wilt besparen dan kun je overwegen om een streamingapparaat te kopen. Die zijn zo'n € 80 , dus na 1 jaar en 4 maanden 🤔ga je deze terugverdienen.

Chromecast Google-TV, Xiaomi MI 4k stick (dit is de minst dure en komt uitstekend uit de test bij Bright TV), Nokia streaming box 8000.

Alleen casten van af je smartphone naar je tv kan met de eenvoudige Chromecast V3.

Ze werken met de thuis-versie KPN TV app. Hierop zijn geen radiozenders en ook de Duitse tv zenders niet beschikbaar.

Een kpn tv onvanger Arris vip2952, Arcadyan hmb2260, danwel Arris vip5202 zijn alleen via kpn in huur te verkrijgen. Deze worden niet op je abonnement gezet als je die koopt. Sterker nog, als je die meldt (via het tel.nr.) dan zal er juist een huur ontvanger worden opgestuurd met het verzoek de illegaal gekochte te retourneren.

KPN heeft interactieve TV ontvangers na de vip1963 niet meer als koop beschikbaar of dusdanig gesteld aan derden. 


Ik begrijp de vraag wel.

Als je hem bijvoorbeeld 5 jaar huurt, betaal je € 300,--

Ik gok dat de KPN tv decoder voor KPN minder dan € 50,-- kost.

 

MAAR er is een andere optie om de € 5,-- per maand te besparen.

Zorg dat je een niet te oude Smart tv hebt.

Download daarop de KPN app en je kan bijna alles via de KPN app op de Smart tv zien.

Beeld is redelijk, wel iets minder dan op de KPN tv decoder en veel minder dan op met de HD glas kanalen 661-670.

Je moet wel minimaal 1 KPN tv decoder (KPN tv pakket) hebben of 2 KPN tv decoders (dan heb je meteen ook het opname pakket (kost los evenveel als de huur van de tv decoder).


Ik zie dat @PeterG mij net voor was. 😉

Met een Chromecast van ongeveer € 39,-- kan het inderdaad ook. Zie hier. 


En daar komt nog bij dat als deze ontvanger door de "rechtmatige gebruiker” al in gebruik genomen is op die ontvanger dan het abonummer van die gebruiker actief is. Dat betekent dat - mocht de ontvanger het wel doen - je je "eigen” opnames niet kunt zien op die "nieuw aangeschafte” ontvanger. En ook dat je opnames die de eerste gebruiker gemaakt of  ingesteld heeft kunt wissen: ongewenst dus. KPN werkt in dit soort situaties niet mee aan het verwijderen van het oorspronkelijke abonummer. Als de oorspronkelijke gebruiker de ontvanger niet meer gebruikt kan die hem terugsturen naar KPN, de feitelijke eigenaar van de ontvangers.


Hallo @Mariska_66 : Op diverse verkoop kanalen is een levendige  handel ontstaan in apparatuur van KPN.

Officieel moet apparatuur na opzegging van het abonnement terug naar KPN. Gebruikte TV ontvangers zijn geactiveerd met de abonnement gegevens en kunnen door de klant niet gewijzigd worden. Grote kans dus, dat deze niet meer werken als het bijbehorende abonnement is opgezegd.

De TV ontvangers zijn ook nieuw te koop. In theorie kan je die aansluiten en voorzien van jouw abonnement gegevens. Dan zou het kunnen werken maar garantie dat het werkt en blijft werken is er niet en KPN zal je vanzelfsprekend geen ondersteuning bieden. Ik weet niet hoe en of er actief gecontroleerd  wordt of het aantal ontvangers dat aangesloten is, in overeenstemming is met het abonnement.

Om kosten te besparen is het mijn inziens een beter idee om op de derde TV via de app te kijken of vanaf de smartphone of tablet te streamen, eventueel met behulp van een chromecast of iets dergelijks, zoals @PeterG adviseert.

Waarschijnlijk is een chromecast duurder dan een ‘tweedehands’ of ‘nieuwe’  kpn ontvanger. Maar garantie dat de TV ontvanger werkt (en blijft werken) is er niet. Een chromecast werkt zeker.


Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik zal zeker kijken naar wat er door jullie is voorgesteld. Ik vind het van KPN erg vervelend dat ze het mooier voorschotelen dan dat het is. Voor elke extra tv gewoon € 5 p/ mnd huur vragen! Ook schreef iemand dat als je er twee huurt het opname pakket gratis is. Dat scheelt alhoewel ik hier da zelf achteraan moet want KPN komt daar niet zelf mee. Nogmaals iedereen bedankt. 🤗


Hoezo schotelt kpn iets mooier voor dan het is?? Volgens mij zijn  ze duidelijk in wat wel/niet in bepaalde abo's zit. En daarnaast heb je meerdere keuzes: wel of niet een extra ontvanger, de app op mobiel of TV, een chromecast. De keuze is reuze…..


@Mariska_66

Zoals ik al vermelde is er een optie.

Maar dan moet je een Smart TV hebben die de KPN tv app heeft of via Chromecast.

Dan kan je de 2de of 3de KPN tv decoder besparen.

De eerste heb je zo wie zo nodig, zit standaard in het KPN tv abonnement van € 10,-- per maand.

De tweede is handig, omdat je dan het opnamepakket van € 5,-- er standaard bij heeft.

 

Voor meer informatie KPN tv app, zie hier. 


Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik zal zeker kijken naar wat er door jullie is voorgesteld. Ik vind het van KPN erg vervelend dat ze het mooier voorschotelen dan dat het is. Voor elke extra tv gewoon € 5 p/ mnd huur vragen! Ook schreef iemand dat als je er twee huurt het opname pakket gratis is. Dat scheelt alhoewel ik hier da zelf achteraan moet want KPN komt daar niet zelf mee. Nogmaals iedereen bedankt. 🤗

Wanneer je twee (of meer) TV ontvangers huurt, ontvang je niet alleen het opnamepakket gratis, maar ook nog eens het pluspakket. Daar hoef je verder niets voor te doen. De kosten van het pluspakket staan weliswaar op de factuur maar worden meteen weer verrekend: het opnamepakket staat onder gratis producten. Zo’n slechte deal is de huur van een tweede ontvanger dus niet.

Om zonder kosten op de derde televisie te kijken zijn voldoende alternatieven gegeven.


Wanneer je twee (of meer) TV ontvangers huurt, ontvang je niet alleen het opnamepakket gratis, maar ook nog eens het pluspakket.

@Berteman, het pluspakket krijg je alleen gratis als je mobiel en internet combineert. Staat los van de 2e ontvanger. Daar krijg je dan wel het opnemen pakket gratis bij. 


Wanneer je twee (of meer) TV ontvangers huurt, ontvang je niet alleen het opnamepakket gratis, maar ook nog eens het pluspakket.

@Berteman, het pluspakket krijg je alleen gratis als je mobiel en internet combineert. Staat los van de 2e ontvanger. Daar krijg je dan wel het opnemen pakket gratis bij. 

Inderdaad, je hebt gelijk. Ik was even vergeten dat ik mobiel en internet gecombineerd heb en daardoor het pluspakket niet in rekening wordt gebracht.


Hoezo schotelt kpn iets mooier voor dan het is?? Volgens mij zijn  ze duidelijk in wat wel/niet in bepaalde abo's zit. En daarnaast heb je meerdere keuzes: wel of niet een extra ontvanger, de app op mobiel of TV, een chromecast. De keuze is reuze…..

Dito. KPN heeft het nooit anders 'voorgesteld’ bij mijn weten.

Je kunt, via internet en de ether, gratis NPO krijgen. Via NPOstart.nl o.a. En op mijn Samsung heb ik ook 42 tv kanalen gratis via Samsung zelf. Waarvan 36 kanalen niet bij kpn zitten ha ha.

Ik weet geen provider waar het niet zo is voor extra decoders. Extra decoder voor € 5 per maand en gratis (!) 5 x via online met de KPN iTV app en de Website tv.kpn.com.
Maar daarvoor dien je dan zelf een streamingapparaat aan te schaffen. Net als dat je zélf een televisie moet aanschaffen om tv te kijken, hè...

Alleen bij coax aanbieders kan je naar een beperkt aanbod zenders ongecodeerd kijken op extra tv's met dvb-c tuner. En dan alleen lineair. En de NL zenders SD, npo uitgezonderd.

Voor die € 5 extra per decoder kun je wel op ALLE tv’s beschikken over opnemen én terugkijken én on demand én … etc. En dat kan ook via de app als je zelf investeert in een streamingapparaat. Geen huur? Dan koop. En geen Arris’ of Arcadyan's via Marktplaats natuurlijk.

Ik vind € 5 niet veel. Service die je ervoor krijgt w.o. gratis omruil bij defect bijvoorbeeld. En gewoon álle mogelijkheden die je op je woonkamer-televisie ook hebt.

Ik heb in 2011 bewust voor kpn gekozen i.v.m. de huur. Ik had alleen Digitenne (toen en tot juli 2019 alleen SD). Wilde meer mogelijkheden en HD (dat begon toen een beetje). Bij Ziggo toen géén huur, maar wel even € 299 aftikken voor een ontvanger met HDD. Want zonder opnemen kan ik niet. Wil zo reclamevrij mogelijk kunnen kijken. De kabel blijft hier links liggen.