Skip to main content

Sinds dit weekend kan ik niet alle opgenomen programma's via tv.kpn.com op mijn laptop afspelen. wel via  mijn app op mijn android telefoon en tablet. ik krijg de melding :

Deze opname kun je alleen op de TV ontvanger bekijken.

Het maakt daarbij niet uit of het Firefox, Chrome of edge als browser wordt gebruikt. Ook komt het voor dat 1 programma van NPO 1 wel afspeelt en een ander niet. ook voor de andere zenders geldt dit.

Dit is voor mij lastig omdat ik dit veelal op mijn vakantieadres gebruik waar ik geen opname mogelijkheid heb op het daar aangeboden TV net.

 

Heb je deze thuis van het HDglas glas kanaal opgenomen? Die zijn buiten de deur niet beschikbaar. 


Heb je deze thuis van het HDglas glas kanaal opgenomen? Die zijn buiten de deur niet beschikbaar. 

Ook thuis zijn die niet beschikbaar binnen de app en site. 😖

@Fransdob1955, Om te voorkomen dat je opnames van HD-"Glas" zenders maakt zou je opnames via de app of site in kunnen plannen.

 

KPN, het is al vaker gezegd maar het wordt hoog tijd voor HD-"Glas" op 1.


Ik zal een paar opnames omzetten.. meestal plan ik series via de app op mijn Samsung tablet.

Ik kan dan morgen wellicht het effect ervaren.


Via de app doen ze het wel alleen via de browser op mijn laptop niet.

 


Dat is wel raar, Frans.

Zijn de app en de website wel op het zelfde iTV abonnementsnummer aangemeld?

In tv.kpn.com vind je het onder “instellingen” (klik op het profiel poppetje rechtsboven)

In de app vind je het direct onder het Profiel.

Die abonnementsnummers moeten natuurlijk hetzelfde zijn.


Die nummers zijn identiek. het vreemde is dat alles gewoon heeft gewerkt al zo'n 3 jaar.


Ik vind het héél raar.

Zie je ze wel in de laptop maar willen ze niet afspelen?

→ Cookies in de laptop browser al eens geschoond?

Laptop: Windows 10?


Ik zie ze wel in de lijst opnames staan, zie onderstaande screenshot. de aflevering er voor kon ik wel bekijken.

 


En deze kan je wel via de app in de tablet kijken? Dan kan ik het écht niet verklaren.

Normaliter krijg je dit te zien als je een HDglas opname op de laptop selecteert. Heb je die thuis ook ingesteld staan?

Ik kan het niet testen. Ik heb dat programma niet opgenomen (daar kan ik slecht tegen namelijk).

MAAR KRIJG NOU EEN SIK! IK KRIJG DATZELFDE BIJ '’DE KIST'’. En dat is dus een HDglas opname! Dus dat klopt.

➡️Dan zal je over mijn lijk ook nog thuis ingepland hebben op de decoder via kanaal 661. Als serie.

Ik weet niet hoe lang je nog op vakantie bent, maar even al je series opnieuw inplannen via de app. Die kan je wel zien via app en website. Opnames in het '’verleden'’ zijn niet meer te wijzigen.


PeterG, na een testje lijkt het er inderdaad op dat glas een rol speelt. Het zou fijn zijn dat als je op welk apparaat je opname start je het op ALLE apparaten kan afspelen. Vreemd blijft wel dat het eerst aangegeven fenomeen zich na enkele jaren manifesteert


Het zou fijn zijn dat als je op welk apparaat je opname start je het op ALLE apparaten kan afspelen.

Precies en daarom hamer ik al jaren op de implementatie van HD-"Glas" op 1 alleen lijkt KPN volstrekt doof voor deze signalen vanuit haar klanten.


👆 dito. Ik neem de laatste tijd weer veel op van 1 t/m 10. Opdat ik het op mijn andere tv's (2 met app) en laptop en telefoon ook weer kan bekijken.

Nouja, veel. Ik neem steeds MINDER op van de Nederlandse zenders. Steeds meer vermaaks-meuk. Mijn zenders momenteel RTL Z (de docu's), Discovery, Nat. geo.

Vreemd blijft wel dat het eerst aangegeven fenomeen zich na enkele jaren manifesteert

Niet zo heel vreemd. Hier heb ik HDglas pas sinds 6 juli 2022. Daarvoor nam ik dus van NPO, RTL en Talpa op van de eerste 10. En die zijn ook via online beschikbaar.