Een topic om een opmerking te plaatsen over de instelling HDR10 & Dolby Vision op de TV+ box in combinatie met de HDR (HLG) zenders ESPN UHD en INULTRA in het 4K pakket.
Het volgende:
Als ik de TV+ box op HDR - automatisch of HDR - continue zet en HDR Prioriteit: Dolby Vision gaat er iets mis bij de 4K zenders ESPN UHD en INULTRA.
Als volgt:
Als ik de Sony TV HDMI ingang op 'Verbeterde indeling (Dolby Vision)' zet, dan ga ik er vanuit dat de TV+ box alles in Dolby Vision laat zien. Dat gaat ook goed met de streamingsdiensten.
Bij Netflix, HBOmax en Disney+ heb ik netjes Dolby Vision. Dit gaat prima.
Maar... bij deze instelling gaat het fout bij de 4K zenders waaronder 694 ESPN UHD en 692 INULTRA.
Deze zenders geven normaal gesproken HDR (HLG) mee, maar doordat ik de TV specifiek op Dolby Vision heb ingesteld en de HDR Prioriteit op Dolby Vision geeft de TV+ box bij deze instelling geen HDR (HLG) door bij 694 ESPN UHD en 692 INULTRA.
Verander ik alleen de HDR Prioriteit op de TV+ box naar HDR10 dan komt er bij de 4K zenders wel weer HDR (HLG) bij, maar bij de streamingsdiensten heb ik geen Dolby Vision meer maar dan gewoon HDR.
Kort samengevat:
Bij HDR Prioriteit - Dolby Vision:
Alle streamingsdiensten geven Dolby Vision
4K TV zenders geen HDR (HLG), HDR komt geheel niet door. Beeld niet optimaal.
Bij HDR Prioriteit- HDR10:
Alle streamingsdiensten geven HDR
4K TV zenders komen wel met HDR (HLG) door.
Is dit een probleem dat softwarematig aan te passen is?
Of moet je de TV+ box op HDR Prioriteit - HDR10 laten staan voor HDR(HLG) bij de 4K zenders en kan dit niet anders?